Λιονής για κορωνοϊό: Ο κόσμος είναι σε σύγχυση
Τέλος Σεπτεμβρίου τα αποτελέσματα της επιδημιολογικής μελέτης αντισωμάτων στην Ιεράπετρα
Σε φάση ανάλυσης και επεξεργασίας των στοιχείων που συλλέχθηκαν στην επιδημιολογική μελέτη αντισωμάτων για τον κορωνοϊό που έγινε στην Κρήτη βρίσκεται η ομάδα που ανέλαβε το σημαντικό αυτό έργο δηλώνει στον Ηχώ 99,8 ο Καθηγητής Γενικής Ιατρικής και Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στο Τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Κρήτης κ. Χρήστος Λιονής. Τα αποτελέσματα αναμένονται περί τα τέλη του Σεπτέμβρη.
Αναφορικά με τις φωνές που αντιδρούν για τη μάσκα , αμφισβητούν ακόμη και το εάν υπάρχει ιός ο κ. Λιονής απαντά ότι ο κόσμος βρίσκεται σύγχυση. Αυτή η πολυφημία στο λόγο, τα πολλά πρόσωπα που μιλούν και οι πολλές ιδιότητες, ίσως τελικά δεν φέρνει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για το τι μηνύματα περνούν στον κόσμο. Θα πρέπει ο κόσμος να πειστεί ότι θα ζούμε για κάποιο διάστημα με τον κορωνοϊό και αυτό να αποτελέσει αφορμή για μια άλλη σκέψη, μια άλλη πρακτική. Είναι καλό , κάποια στιγμή η συζήτηση γύρω από τον ιό να ελαττωθεί σε ένταση , σε συγκρούσεις, σε προβολή μηνυμάτων. Δεν υπάρχει αμφισβήτηση για την ύπαρξη του ιού. Πολλοί το περνούν ήπια. Οι ευπαθείς ομάδες είναι πιο ευάλωτες και μπορεί να προκαλέσει σοβαρή λοίμωξη και να επιφέρει ακόμη και το θάνατο. Όμως έχει μεγάλη σημασία η συζήτηση να μην μένει μόνο στη βιολογία του ιού και το εμβόλιο. Αλλά και στη σοβαρότητα της λοίμωξης. Στην αβεβαιότητα για την επόμενη μέρα. Η συζήτηση για τον κορωνοϊό να στραφεί και στο έδαφος που ο ιός μπορεί να αναπτυχθεί. Τα χρόνια νοσήματα, το χρόνιο στρες, την ανεργία και τη φτώχια.
Θεωρώ ότι η συζήτηση για τον κορωνοϊό πρέπει επίσης να στραφεί και στην οργάνωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας, στην περισσότερη δικαιοσύνη στην παροχή υπηρεσιών υγείας, στην αλλαγή στον τρόπο σκέψης και στο στοχασμό, έμφαση στην πνευματικότητα και την κοινωνική δικτύωση που είναι όπλα για τη θωράκιση ενός τέτοιου ιού. Ο κορωνοϊός υπάρχει, υπάρχει όμως και εκείνο το έδαφος που κάνει την παρουσία του γόνιμη. Η πανδημία, είπε σε άλλο σημείο, οδηγεί σε συζητήσεις αλλαγής δομών, πρακτικών και διαδικασιών. Συζητάμε τώρα για μείωση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τάξη κάτι που θα έπρεπε να εφαρμοστεί χρόνια τώρα στα σχολεία μας. Όχι για τον κορωνοϊό αλλά για παιδαγωγικούς και μαθησιακούς λόγους. Το σχολείο γενικότερα πρέπει να μας απασχολήσει. Η μάσκα αποτελεί μέσο εκπαίδευσης μέσα στην παιδαγωγική διαδικασία και συνεπώς θα πρέπει να ενσωματωθεί και αυτή σε έναν τρόπο ζωής. Η συζήτηση ενός άλλου τρόπου ζωής θα πρέπει να περάσει μέσα στο παιδί. Μέσα σε αυτό η μάσκα έχει ουσιαστική θέση, τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Λιονής.