
Η Λασιθιωτική Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία κηρύχθηκε σε πτώχευση από τον Μάιο του 2023 – Σήμερα γίνεται ο πλειστηριασμός για 150.005 μερίδια της συνεταιριστικής τράπεζας – Ποια είναι η τιμή τους
Αντιμέτωπη με το σφυρί των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών βρίσκεται σήμερα, Παρασκευή 11 Απριλίου, η Λασιθιωτική Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία, γνωστότερη ως Λ.Α.Ν.Ε, η οποία έχει κηρυχθεί σε κατάσταση πτώχευσης από τον Μάιο του 2023.
Σύμφωνα με το newmoney.gr, αντικείμενο του πλειστηριασμού, που γίνεται με επισπεύδουσα την σύνδικο πτώχευσης, δεν είναι κάποιο πλοίο, αλλά τα μετοχικά μερίδια που διατηρούσε η ακτοπλοϊκή στην Τράπεζα Χανίων.
Οι μετοχές και η αποτίμηση
Πρόκειται ειδικότερα για 150.005 μερίδια της συνεταιριστικής τράπεζας, τα οποία βγαίνουν σήμερα στο ηλεκτρονικό σφυρί με τιμή πρώτης προσφοράς 778.525,95 ευρώ (5,19 ευρώ/ συνεταιριστική μερίδα).
Η τιμή αυτή προέκυψε από δύο εκθέσεις εκτίμησης (του Νοεμβρίου 2024) οι οποίες κατέληξαν η μία σε αποτίμηση της τελικής αξίας των συμμετοχών στο ποσό των 774.893 ευρώ και η δεύτερη στο ποσό των 781.526 ευρώ.
Όπως αναφέρεται σχετικά, λαμβάνοντας υπόψη, μεταξύ άλλων, ότι «η Λασιθιωτική Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία (Λ.Α.Ν.Ε.) βρίσκεται σε πτώχευση από 08/05/2023, καθώς επίσης και ότι η Τράπεζα Χανίων είναι συνεταιριστική, δεν είναι εισηγμένη σε οργανωμένη αγορά, έχει εστιασμένη χωροταξική δραστηριότητα σε Κρήτη και Αττική και η διαδικασία συναλλαγής είναι μέσω πλειστηριασμού, η τελική αξία έχει απομειωθεί κατά 20%».
Η πορεία της ΛΑΝΕ
Σύμφωνα με το ιστορική της, η Λ.Α.Ν.Ε. ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 1993 ως εταιρεία λαϊκής βάσης και δραστηριοποιήθηκε στις ακτοπλοϊκές γραμμές για τη μεταφορά επιβατών και οχημάτων με τα ιδιόκτητα πλοία «Ιεράπετρα» και «Βιτσέντζος Κορνάρος», τα οποία εκτελούσαν δρομολόγια από την Αν. Κρήτη προς νησιά των Κυκλάδων (Μήλο & Σαντορίνη), τον Πειραιά και τα Δωδεκάνησα (Κάσο, Κάρπαθο, Χάλκη & Ρόδο).
Το 2006 έλαβε χώρα η απορρόφηση της Λ.Α.Ν.Ε. από την ΑΝΕΚ Α.Ε., ενώ το 2015, η εταιρεία προχώρησε στην πώληση του πλοίου «Ιεράπετρα» με αποτέλεσμα να παραμείνει μόνο ένα πλοίο στο ενεργητικό της.
Τα τελευταία χρόνια λειτουργίας της το «Βιτσέντζος Κορνάρος», εκτελούσε επιδοτούμενες γραμμές στα πλαίσια των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας και συγκεκριμένα:
Α) Πειραιάς-Κύθηρα-Καστέλι-Πειραιάς
Β) Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι-Πειραιάς
Γ) Καστέλι-Αντικύθηρα-Κύθηρα-Γύθειο
Δ) Γύθειο-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι
Ε) Καλαμάτα-Κύθηρα -Καστέλι
Τον Ιούνιο του 2017, το εν λόγω πλοίο αποσύρθηκε λόγω μηχανικής βλάβης και επί τους ουσίας η εταιρεία βρέθηκε σε παύση εργασιών. Την ίδια περίοδο, λόγω της ζημιάς, υπήρξε απομείωση της αξίας του πλοίου κατά 2.538.677 ευρώ με αποτέλεσμα στις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις (2017) να εμφανίζεται η ρευστοποιήσιμη αξία ποσού 958.893 ευρώ.
Τελικά το «Βιτσέντζος Κορνάρος» δεν επισκευάστηκε λόγω του υψηλού κόστους με αποτέλεσμα την δημιουργία υποχρεώσεων, οι οποίες δεν μπορούσαν να εξυπηρετηθούν. Κάπως έτσι η Λ.Α.Ν.Ε. οδηγήθηκε σε πτώχευση, βάσει της σχετικής απόφασης του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Χανίων στις 8 Μαΐου 2023, δηλαδή 30 χρόνια μετά την ίδρυσή της…
Στα περιουσιακά της στοιχεία, εκτός από το πλοίο, υφίστανται 150.005 μερίδια της Συνεταιριστικής Τράπεζας Χανίων Συν. Π.Ε. και 1.000 μετοχές της Παγκρήτιας Τράπεζας.
patris.gr