Κοινοβουλευτική παρέμβαση της Κ. Σπυριδάκη για τις σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη στο Λασίθι
Με σοβαρό προβληματισμό, η Βουλευτής Λασιθίου του ΠΑΣΟΚ, κα Κατερίνα Σπυριδάκη, κατέθεσε Αναφορά προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη, αναδεικνύοντας τις σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη στα σχολεία του Νομού Λασιθίου
Δυστυχώς, κατά τη Β΄Φάση δεν έγιναν οι απαραίτητες προσλήψεις αναφορικά με τις ανάγκες του Νομού σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης για τα δημοτικά σχολεία και για τα νηπιαγωγεία, αφήνοντας πολλά σχολεία με αρκετές ελλείψεις.
Όπως αναφέρει και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου, η έλλειψη ενδιαφέροντος από εκπαιδευτικούς για τις θέσεις αυτές και η εξάντληση των πινάκων μόνιμων διορισμών καθιστούν την κατάσταση ακόμα πιο δύσκολη. Το πρόβλημα αυτό επηρεάζει όχι μόνο το Λασίθι, αλλά και άλλες περιοχές της Κρήτης, όπως το Ηράκλειο, τα Χανιά και το Ρέθυμνο.
Η Βουλευτής Λασιθίου του ΠΑΣΟΚ, κα Κατερίνα Σπυριδάκη, δήλωσε χαρακτηριστικά στην Αναφορά: «οι συνέπειες αυτών των ελλείψεων είναι πολυεπίπεδες. Πρώτον, η μη αποτελεσματική ένταξη των παιδιών με ανάγκες παράλληλης στήριξης στο εκπαιδευτικό σύστημα υπονομεύει την ισότιμη πρόσβασή τους στην Εκπαίδευση. Δεύτερον, σε καμία περίπτωση δε διασφαλίζει την επίτευξη μίας ισόρροπης, ολόπλευρης και αρμονικής ανάπτυξης. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο μετατοπίζεται η ευθύνη στους γονείς οι οποίοι αναγκάζονται να καταφύγουν σε εναλλακτικές λύσεις στον ιδιωτικό τομέα, επιβαρύνοντας σημαντικά την οικονομική τους κατάσταση. Επίσης, η πρόωρη αποχώρηση των παιδιών από το σχολείο μέσα στην ημέρα λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών αλλά και παράλληλης στήριξης επηρεάζει αρνητικά τη δημιουργία μιας αυστηρής εκπαιδευτικής ρουτίνας, κάτι που έχει συνέπειες τόσο στα ίδια τα παιδιά όσο και στους γονείς τους, καθώς διαταράσσεται η επαγγελματική τους ζωή».
Η κα Σπυριδάκη κλείνοντας ζητά από το Υπουργείο άμεσες ενέργειες για την κάλυψη όλων των κενών, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των σχολείων και η πρόσβαση των παιδιών στην εκπαιδευτική υποστήριξη που δικαιούνται.