Κοινοβουλευτική παρέμβαση της Κ. Σπυριδάκη για την αποκατάσταση της αδικίας εις βάρος των εκπαιδευτικών μουσικής ΤΕ16

11:48 π.μ. - Παρασκευή, 14 Μαρτίου 2025
11:03 π.μ. - Παρ, 14/48/2025
Image: Κοινοβουλευτική παρέμβαση της Κ. Σπυριδάκη για την αποκατάσταση της αδικίας εις βάρος των εκπαιδευτικών μουσικής ΤΕ16

Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη

Σε Κοινοβουλευτική παρέμβαση προχώρησαν οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, μέλη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, με πρωτοβουλία της Βουλευτή Λασιθίου, κας Κατερίνας Σπυριδάκη, με Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη, αναφορικά με την κοινωνική αδικία εις βάρος των μόνιμων εκπαιδευτικών Μουσικής ΤΕ16 ως προς την ανάθεση μαθημάτων.

Η Ερώτηση αναδεικνύει τη διαχρονική άνιση μεταχείριση των εκπαιδευτικών Μουσικής του κλάδου ΤΕ16 (αποφοίτων Ωδείων), οι οποίοι, παρά τα απαιτούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, αποκλείονται από την Α’ ανάθεση του μαθήματος Μουσικής σε Γυμνάσια και Λύκεια. Παρότι μέχρι το 2006 οι μουσικοί απόφοιτοι Ωδείων εντάσσονταν στον κλάδο ΠΕ79 με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα, όσοι διορίστηκαν μετά το 2006 κατατάχθηκαν στον κλάδο ΤΕ16, με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε μειονεκτική θέση.

Η νομοθετική αυτή διάκριση οδηγεί στην απαράδεκτη κατάσταση οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί Μουσικής ΤΕ16 να μην μπορούν να διδάσκουν το αντικείμενό τους με Α’ ανάθεση, παρότι διδάσκουν τη Μουσική ως Β’ ανάθεση και οι μαθητές τους αξιολογούνται κανονικά από εκείνους.

Επιπλέον, η διαδικασία τοποθέτησης των εκπαιδευτικών Μουσικής ΤΕ16 χαρακτηρίζεται από καθυστερήσεις, καθώς οι σχετικοί πίνακες ανακοινώνονται με μεγάλη καθυστέρηση, συχνά μετά την ολοκλήρωση των τοποθετήσεων άλλων εκπαιδευτικών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλοί ΤΕ16 να χάνουν ευκαιρίες τοποθέτησης, την ίδια στιγμή που οι σχολικές μονάδες έχουν αυξημένες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Η πρακτική αυτή δημιουργεί συνθήκες επαγγελματικής ανασφάλειας, καθώς πολλοί εκπαιδευτικοί παραμένουν σε εργασιακή ομηρία, χωρίς να γνωρίζουν πότε και πού θα τοποθετηθούν.

Η εφαρμογή των σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων αναδρομικά από το 2010 στερεί από τους εκπαιδευτικούς ΤΕ16 το κύριο διδακτικό τους αντικείμενο, δημιουργώντας μια άδικη και πρωτοφανή κατάσταση επαγγελματικής αβεβαιότητας. Όπως σημειώνεται στην Ερώτηση, δεν είναι δυνατόν μια Υπουργική Απόφαση να αλλάζει αναδρομικά τους όρους εργασίας εκπαιδευτικών που προσλήφθηκαν με διαφορετικά δεδομένα.

Με την Ερώτηση, οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ζητούν από τον Υπουργό Παιδείας να απαντήσει στα παρακάτω κρίσιμα ερωτήματα:

Προτίθεται το Υπουργείο να προχωρήσει σε τροποποίηση των Υ.Α. ώστε να συμπεριλάβει τους μόνιμους διορισμένους εκπαιδευτικούς Μουσικής ΤΕ16 στην Α’ ανάθεση του μαθήματος της Μουσικής;

Ποια είναι η λογική πίσω από τον αποκλεισμό των Μουσικών ΤΕ16 από την Α’ ανάθεση, τη στιγμή που διαθέτουν τα απαιτούμενα διδακτικά και επαγγελματικά προσόντα, καθώς επίσης και πολύχρονη προϋπηρεσία;

Ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεται να λάβει το Υπουργείο για να αποκαταστήσει τη συγκεκριμένη κοινωνική αδικία και να διασφαλίσει την ίση μεταχείριση όλων των εκπαιδευτικών του κλάδου της Μουσικής στη δημόσια εκπαίδευση;

Πώς δικαιολογείται η αναδρομική εφαρμογή του καθεστώτος αναθέσεων στους εκπαιδευτικούς ΤΕ16 που διορίστηκαν πριν από την αλλαγή του πλαισίου, εφόσον κατά τον διορισμό τους η Μουσική αποτελούσε Α’ ανάθεση; Προτίθεται το Υπουργείο να αποκαταστήσει την αδικία που δημιουργεί αυτή η αναδρομική ισχύς, η οποία ουσιαστικά στερεί από τους εκπαιδευτικούς το κύριο αντικείμενο της διδασκαλίας τους;

«Η αποκατάσταση της αδικίας είναι ζήτημα ισότητας, δικαιοσύνης και αξιοκρατίας. Η Πολιτεία οφείλει να διασφαλίσει ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζονται με σεβασμό και ότι δεν υφίστανται διακρίσεις που υπονομεύουν το επαγγελματικό τους μέλλον», δήλωσε χαρακτηριστικά κλείνοντας η κα Σπυριδάκη.