Συγκεκριμένα, με απόφαση που υπογράφει ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης αφαιρούνται από τη ύλη των Μαθηματικών της Γ’ Λυκείου οι ασκήσεις που συνόδευαν την παράγραφο 3-5 του κεφαλαίου των Ολοκληρωμάτων («Ολοκληρωτικός λογισμός»), η οποία παράγραφος είχε ήδη κοπεί από την ύλη τον Ιούνιο του περασμένου καλοκαιριού αλλά όχι και οι ασκήσεις προκαλώντας σύγχυση.
Την περίοδο εκείνη οι εκπρόσωποι της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας είχαν αναρωτηθεί εάν οι ασκήσεις που δεν κόπηκαν θα αποτελέσουν μέρος της εξεταστέας ύλης στις εξετάσεις του Μαΐου, αλλά από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας κανείς δεν αντέδρασε. Ενδεικτικό της προχειρότητας του σχεδιασμού που ακολούθησε αποτελεί το γεγονός ότι οι ασκήσεις αυτές κόπηκαν ξαφνικά με εγκύκλιο που έστειλε ο υπουργός Παιδείας στα σχολεία, ενώ οι μαθητές τις είχαν διδαχτεί και μάλιστα μελετήσει ενόψει των εξετάσεων επιβαρύνοντας το ήδη δύσκολο πρόγραμμά τους. Μάλιστα η εσωτερική περικοπή σε ένα κεφάλαιο του βιβλίου που έγινε τον περασμένο Ιούνιο είχε δημιουργήσει σύγχυση, οπότε το υπουργείο έσπευσε τώρα, λίγο πριν από τις εξετάσεις, να διορθώσει τους χειρισμούς του κόβοντας και τις ασκήσεις που είχαν μείνει.
«Πρέπει να προσέχουμε πάρα πολύ όταν καθορίζουμε την ύλη των εξετάσεων ώστε να αποφεύγονται οι άστοχες επιλογές και οι πρόχειρες λύσεις, γιατί όλα αυτά αφορούν την ψυχολογία χιλιάδων μαθητών που παλεύουν και εργάζονται σκληρά για να μπουν στα ανώτατα Ιδρύματα της χώρας» λέει σχετικά ο γενικός γραμματέας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας κ. Γ. Τυρλής. «Όταν τον Ιούνιο του 2015 γνωστοποιήθηκε η εξεταστέα ύλη με ανακοίνωσή μας επισημαίναμε ότι “η προσθήκη όμως υπόδειξης-οδηγίας στην παράγραφο 3.5 δημιουργεί σοβαρά προβλήματα και σύγχυση στους μαθητές, καθώς και δυσκολίες στην επιλογή θεμάτων για τις εξετάσεις. Προτείνουμε την απάλειψη της υπόδειξης-οδηγίας της παραγράφου 3.5 και έτσι να παραμείνει η παράγραφος 3.5 αυτούσια με τα προηγούμενα χρόνια”» αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία. «Η πραγματικότητα δικαίωσε την εκτίμησή μας αυτή, αφού δημιουργήθηκε μεγάλη σύγχυση σε μαθητές και διδάσκοντες. Με τη νέα ανακοίνωση δυο μήνες πριν από τις εξετάσεις και ενώ αρκετά σχολεία έχουν διδάξει τη συγκεκριμένη παράγραφο με βάση την αρχική ανακοίνωση για την εξεταστέα ύλη, προσπαθεί το υπουργείο Παιδείας να αντιμετωπίσει το πρόβλημα» συνεχίζει η ίδια ανακοίνωση.
«Είναι προφανές ότι άστοχες επιλογές καθώς και αλλαγές στην εξεταστέα ύλη των εισαγωγικών εξετάσεων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση την τελευταία στιγμή πρέπει να αποφεύγονται, διότι αναστατώνουν μαθητές, γονείς και καθηγητές. Ο καθορισμός της εξεταστέας ύλης πρέπει να γίνεται έγκαιρα με μεγάλη προσοχή» καταλήγουν οι εκπρόσωποι της Εταιρείας. Αλλαγές και στα προγράμματα προ εξετάσεων Με το δεδομένο ότι η ύλη δεν βγαίνει στα σχολεία, το υπουργείο Παιδείας έστειλε και σχετική εγκύκλιο με το οποίο καλεί τους αρμοδίους σε αναδιάταξη της ύλης κατά βούληση. Με έγγραφο που υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας καλεί τους διευθυντές των Γενικών Λυκείων, στα οποία παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων, σε συνεργασία με τους συλλόγους διδασκόντων να προτείνουν στον οικείο διευθυντή Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μέχρι αύριο, 23 Μαρτίου, αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος με σκοπό την ολοκλήρωσή της.
Εφόσον ο διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εγκρίνει τις προτάσεις των σχολείων αρμοδιότητάς του θα πρέπει να εκδώσει έως τις 28 Μαρτίου σχετική απόφαση εφαρμογής των αναμορφωμένων ωρολογίων προγραμμάτων, η οποία θα κοινοποιηθεί στη Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Πάντως στην ίδια εγκύκλιο ο κ. Φίλης τονίζει ότι οι διδάσκοντες των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την εξεταστέα-διδακτέα ύλη μέχρι τη λήξη των μαθημάτων.
Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ Μάρνυ Παπαματθαίου