Κεφαλογιάννη: 20 ευρώ το τέλος κρουαζιέρας ανά επιβάτη που αποβιβάζεται σε Μύκονο και Σαντορίνη
Στα άλλα λιμάνια που προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια το τέλος θα είναι 5 ευρώ - Οι τιμές ισχύουν από 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου
Ο κύβος ερρίφθη για το τέλος ανά επιβάτη κρουαζιέρας. Όπως ανακοίνωσε η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη το τέλος ανά επιβάτη που αποβιβάζεται στη Μύκονο και τη Σαντορίνη θα είναι 20 ευρώ, ενώ 5 ευρώ θα είναι στα άλλα λιμάνια που προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια.
Οι τιμές ισχύουν από 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου.
Σύμφωνα με υπολογισμούς του υπουργείου Τουρισμού το σύνολο εσόδων αναμένεται να ανέλθει στα 50 εκατομμύρια ευρώ. Το 1/3 των εσόδων θα πάει στους δήμους, 1/3 στο υπουργείο Ναυτιλίας και 1/3 στο υπουργείο Τουρισμού.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας επισήμως δεν έχουν αντιδράσει αλλά στελέχη τους στο πρόσφατο διεθνές συνέδριο κρουαζιέρας Seatrade Med 2024:
«Πρέπει να υπάρχει σταθερότητα στις αυξήσεις των τελών. Αυτές οι αυξήσεις πρέπει να γίνονται με στρατηγική, μέσα από διάλογο και με σαφές χρονοδιάγραμμα, προβάλλοντας μια θετική εικόνα προς τις εταιρείες και τους επενδυτές. Για την Ελλάδα, ειδικά μετά τις πρόσφατες εξαγγελίες, ένα σταθερό επενδυτικό περιβάλλον είναι κρίσιμο. Οι εταιρείες δεν έχουν αντίρρηση για τις αυξήσεις, αρκεί αυτές να μην θέτουν σε κίνδυνο την λειτουργία τους αλλά και την καλή φήμη που έχει κατακτήσει η Ελλάδα στον κλάδο. Συζητήθηκε ότι δεν θα πρέπει να προβάλλουν την εικόνα ότι το επενδυτικό περιβάλλον στην χώρα μπορεί να αλλάζει μέσα σε ένα πρωί» και προσέθεταν:
«Οι αυξήσεις στις χρεώσεις των λιμανιών και των υπηρεσιών στα επίπεδα της ευρύτερης περιοχής της Μεσογείου, είναι απαραίτητες για την ενίσχυση της ποιότητας και της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών λιμανιών. Ωστόσο, πρέπει να γίνονται κλιμακωτά με διάλογο και φυσικά με έγκαιρη ενημέρωση προς τις εταιρείες κρουαζιέρας, ώστε να προγραμματίζουν ανάλογα τις δραστηριότητές τους. Οι αυξήσεις θα πρέπει να συνοδεύονται από σαφές πρόγραμμα και χρονοδιάγραμμα βελτιώσεων στις υποδομές και παροχές των λιμανιών, διασφαλίζοντας τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας ως προορισμού».
Οι εταιρείες κρουαζιέρας σχολιάζουν καυστικά το γεγονός ότι όλα αποφασίστηκαν πίσω από κλειστές πόρτες χωρίς να υπάρξει διάλογος της κυβέρνησης με τους ομίλους κρουαζιέρας ούτε και με του τοπικούς φορείς.
Πηγή: newmoney.gr