Κατασκευή νέου ΒΟΑΚ τμηματικά - Η εναλλακτική πρόταση των μηχανικών
Ένα διαφορετικό μοντέλο τμηματικής κατασκευής του ΒΟΑΚ και όχι μίας συνολικής παρέμβασης όπως προωθεί η κυβέρνηση προκρίνει το ΤΕΕ/ΤΑΚ
Ένα διαφορετικό μοντέλο τμηματικής κατασκευής του ΒΟΑΚ και όχι μίας συνολικής παρέμβασης όπως προωθεί η κυβέρνηση προκρίνει το ΤΕΕ/ΤΑΚ σύμφωνα με τα όσα είπε σήμερα στο Ράδιο Κρήτη ο πρόεδρος της Δ.Ε του τμήματος Μιχάλης Χωραφάς.
Μιλώντας στην εκπομπή του Μανόλη Αργυράκη ο κ. Χωραφάς έθεσε ως προτεραιότητα τμήματα του ΒΟΑΚ που είναι μελετητικά έτοιμα ή σχεδόν έτοιμα για κατασκευή. Σύμφωνα με τον ίδιο υπάρχουν 3 τέτοιες μελέτες στην Ανατολική Κρήτη και μία στην Δυτική που αφορούν στα τμήματα «Πάνορμο – Εξάντη», Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος «Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή» και η συνέχεια του οδικού άξονα προς τα ανατολικά στο τμήμα «Γέφυρα Φρουζή – Καβούσι».
Το συνολικό μήκος είναι 66 χλμ. Με προυπολογισμό περίπου 450 εκατ. Ευρώ. Εξάλλου σύμφωνα με τον κ. Χωραφά από τη στιγμή που υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια 4.2 δις από την επιστροφή των κερδών των ελληνικών ομολόγων που διακρατούν ευρωπαϊκές τράπεζες, δεν θα πρέπει να χαθεί η ευκαιρία.
Από αυτά τα 4.2 δις ζητείται ένα μέρος τους να διατεθεί από τη κεντρική πολιτεία στην Κρήτη, προκειμένου να δοθούν τα χρήματα στις ώριμες αυτές μελέτες για να κατασκευαστούν τμήματα του ΒΟΑΚ. Το ΤΕΕ/ΤΑΚ συντάσσει φάκελο προτάσεων για το μοντέλο κατασκευής και χρηματοδότησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης ζητώντας να επιταχυνθούν οι διαδικασίες υλοποίησης του μεγαλύτερου αναπτυξιακού έργου του νησιού. Ο φάκελος θα κατατεθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και θα κοινοποιείται στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
ekriti.gr