Λουκέτο βάζει η εταιρεία Tripsta ιδιοκτήτρια των ηλεκτρονικών ταξιδιωτικών πρακτορείων Airtickets και Travelplanet24.
Τα δύο τελευταία ελέγχουν μεγάλο μερίδιο στην έκδοση εισιτηρίων στην Ελλάδα και η αδυναμία όπως φαίνεται να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους προς τις αεροπορικές εταιρείες απειλεί με άλλο ένα κανόνι την αεροπορική αγορά.
Η είδηση ότι η Tripsta κινδυνεύει με λουκέτο έγινε γνωστή από ανάρτηση υπαλλήλου της εταιρείας σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, το οποίο αναφερόταν σε απολύσεις προσωπικού και δυστυχώς επιβεβαιώνεται.
Το άνοιγμα μάλιστα των δύο ηλεκτρονικών πρακτορείων λέγεται ότι φτάνει τα 70 εκατ.ευρώ. Πρόσφατα η εταιρεία είχε έρθει σε διακανονισμό με την Διεθνή Ενωση Αεροπορικών Εταιρειών (ΙΑΤΑ) για να εξοφληθούν οι υποχρεώσεις της σε δόσεις, αλλά δεν κατάφερε να ανταποκριθεί.
Οι απολύσεις θα ξεπεράσουν τις 150 αλλά θα μείνει ένας μικρός αριθμός υπαλλήλων για επιπλέον δύο μήνες ώστε να εκκαθαρίσει τις κρατήσεις που έχει ήδη κάνει η εταιρεία μέχρι σήμερα. Ιδιοκτήτης της εταιρείας είναι ο γερμανός Φίλιπ Μπρίκμαν.
Σε ανακοίνωση τους, η εταιρία Τripsτa και η Airtickets τονίζει, ότι προχωρούν σε ριζική αναδιάρθρωση των λειτουργιών τους αλλά και αναστολή της έκδοσης εισιτηρίων, δημιουργώντας εύλογα ερωτηματικά για το μέλλον τους στο χώρο του On Line Βοοκιng αλλά και της συνέχισης της δράσης τους στο τουριστικό επιχειρείν.
Σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους, όπως γίνεται γνωστό από την ανακοίνωση, μέλημα των εταιρειών υπήρξε, όπως λένε, η πλήρης εξασφάλιση των δεδουλευμένων και όλων των νόμιμων αποζημιώσεων προς τους εργαζομένους τους και η εξόφληση όλων των υποχρεώσεών τους, προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς. Παράλληλα, τα εκδοθέντα εισιτήρια και οι κρατήσεις όλων των πελατών συνεχίζουν να είναι σε πλήρη ισχύ, πάντα σύμφωνα με την εταιρία
Χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, συγκέντρωσε το προσωπικό και τους ανακοίνωσε ότι θα έπρεπε να απολυθεί το σύνολο των εργαζομένων, που ανέρχεται περίπου σε 180 άτομα. Τους καταβλήθηκε το ποσό της αποζημίωσής του και ενημερώθηκαν ότι η κίνηση αυτή είναι επιβεβλημένη αφού δεν μπορεί να εξασφαλιστεί πρόσθετη πίστωση από τις συνεργαζόμενες εταιρείες.
Μετά σχεδόν δύο δεκαετίες, η επιχείρηση που επένδυσε πρώτη στο online travel στην Ελλάδα αναγκάζεται να προβεί σε απολύσεις και αλλαγές στο εσωτερικό της. H εταιρεία που διατηρούσε γραφεία και στη Ρουμανία είχε προ μηνών απολύσει και τους εκεί εργαζόμενους. Το τελευταίο μάλιστα διάστημα εργαζόμενοι απολύονταν και από τα γραφεία των Αθηνών.
Την ίδια στιγμή, σε ανάρτηση της η Airtickets στα κοινωνικά της δίκτυα, ενημερώνει την πελατειακή της βάση, ότι για σήμερα τα γραφεία της θα συνεχίσουν να είναι κλειστά και πλέον το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών της θα βρίσκεται από αύριο στον τρίτο όροφο της Καραγιώργης Σερβίας 4 στο σύνταγμα. Στο μεταξύ επισημαίνεται από την εταιρία, ότι οι ιστότοποι των εταιρειών λειτουργούν και θα λειτουργούν κανονικά, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει.
Η εταιρία στην ανακοίνωση της κάνει λόγο για αναίτια και άδικη συμπεριφορά συνεργατών τους και συγκεκριμένα πολυεθνικών εταιρειών διαχείρισης συστημάτων κρατήσεων και διανομής εισιτηρίων, που όπως τονίζουν, αποστράγγισε αιφνίδια τα ταμειακά τους διαθέσιμα.
Μάλιστα όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί ένα τόσο ασφυκτικό πρόβλημα ρευστότητας, που κατέστησε αδύνατη τη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας των εταιριών. Τέλος στην ανακοίνωση, τονίζεται ότι Tripsta και η airtickets® , θα στραφούν στη δικαιοσύνη.
Μιλώντας με φορείς του κλάδου, γίνεται σαφές ότι η παρούσα εξέλιξη δεν επηρεάζει τις τουριστικές ροές προς την Ελλάδα, αφού η δράση των εν λόγω εταιριών δεν αφορούσε τον εισερχόμενο τουρισμό.
Τι υποστηρίζει η Tripsta με ανακοίνωση
Εν τω μεταξύ, με ανακοίνωσή της η Tripsta επιβαιβαιώνει το λουκέτο και αποδίδει την κατάρρευση σε πολυεθνικούς ανταγωνιστές της. Οπως μάλιστα υποστηρίζει θα κινηθεί νομικά εναντίον τους. Επισημαίνει επίσης πως έχουν δοθεί στους εργαζόμενους αποζημιώσεις και δεδουλευμένα.
H Tripsta και η airtickets® ανακοινώνουν ότι τις προσεχείς ημέρες είναι υποχρεωμένες να προβούν σε ριζική αναδιάρθρωση της λειτουργίας τους και να αναστείλουν προσωρινά την έκδοση μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων.
Παρά τις διαρκείς προσπάθειες των εταιρειών να αντεπεξέλθουν στην αναίτια και άδικη συμπεριφορά συνεργατών τους και συγκεκριμένα πολυεθνικών εταιρειών διαχείρισης συστημάτων κρατήσεων και διανομής εισιτηρίων, δυστυχώς η πρωτοφανώς άδικη, επιθετική και καταχρηστική συμπεριφορά απέναντί τους, αποστράγγισε αιφνίδια τα ταμειακά τους διαθέσιμα.
Το επιχειρηματικό πλάνο που εφαρμόστηκε, η περικοπή των δαπανών και η εξισορρόπηση των προβλημάτων ρευστότητας των εταιρειών οι οποίες έχουν μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, είχαν ήδη αρχίσει να αποδίδουν θετικά αποτελέσματα και δημιούργησαν βάσιμες προοπτικές για την επιχειρηματική ανάκαμψή τους. Επιπλέον, η καινοτόμος συμφωνία που πέτυχαν οι εταιρείες με την ΙΑΤΑ – που εκπροσωπεί 290 αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο – και η πολύ ευνοϊκή ρύθμιση αποπληρωμής των υποχρεώσεών τους, ενίσχυσε ακόμη περισσότερο τη θετική έκβαση του εγχειρήματος.
Δυστυχώς, όμως, συγκεκριμένοι συνεργάτες, προσδοκώντας σε πρόσκαιρα οφέλη, αντί να σταθούν αρωγοί, υπονόμευσαν οποιοδήποτε σχεδιασμό και με απαράδεκτο τρόπο έπληξαν την επιβίωση των δύο εταιρειών. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουν ένα τόσο ασφυκτικό πρόβλημα ρευστότητας, που κατέστησε αδύνατη τη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας τους.
Είναι αυτονόητο ότι η Tripsta και η airtickets® στρέφονται εναντίον τους με όλα τα νομικά και δικαστικά μέσα και ευελπιστούν στη δικαίωσή τους από την ανεξάρτητη Δικαιοσύνη. Ωστόσο, η δικαστική διαδικασία είναι χρονοβόρος. Ως εκ τούτου, οι εταιρείες, αφού εξάντλησαν κάθε δυνατή εναλλακτική λύση, οδηγήθηκαν στη δύσκολη απόφαση της αναδιάρθρωσης και της προς το παρόν αναστολής έκδοσης μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων.
Πρώτο μέλημα των εταιρειών υπήρξε η πλήρης εξασφάλιση των δεδουλευμένων και όλων των νόμιμων αποζημιώσεων προς τους εργαζομένους τους και η εξόφληση όλων των υποχρεώσεών τους προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.
H Tripsta και η airtickets® ήταν και είναι οι μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες του κλάδου και οι μοναδικές που ανταγωνίστηκαν ευθέως τους πολυεθνικούς ανταγωνιστές τους, οι οποίοι άλλωστε θα είναι και οι μόνοι ωφελημένοι από τη σημερινή εξέλιξη.
Οι ιστότοποι των εταιρειών λειτουργούν και θα λειτουργούν κανονικά. Τα εκδοθέντα εισιτήρια και οι κρατήσεις όλων των πελατών συνεχίζουν να είναι σε πλήρη ισχύ.
Οι εργαζόμενοι και η διοίκηση των δύο εταιρειών, με σεβασμό προς τους πελάτες τους και προς την ιστορία τους, θα εργαστούν με αξιοπρέπεια και ευσυνειδησία και με μοναδικό μέλημα την εξυπηρέτηση των πελατών τους.
Για κάθε εξέλιξη οι εταιρείες θα παράσχουν άμεση ενημέρωση προς όλους.
in.gr