Ο κ. Μανόλης Γερακιανάκης επισκέφθηκε την ΔΟΥ για υπόθεση που αφορά κατάθεση αιτήματος για τέλη κυκλοφορίας, ωστόσο όπως καταγγέλλει πάντα ο ίδιος η συνάντηση δεν εξελίχθηκε ομαλά με αποτέλεσμα πλέον ο ίδιος να εμφανίζεται έτοιμος να προσφύγει στη δικαιοσύνη.
Αναλυτικά η δήλωση - Πρόσκληση που κατέθεσε σήμερα το πρωί στην Δ.Ο.Υ. Αγίου Νικολάου με Αριθ. Πρωτ. 31/ 3 ΙΑΝ. 2017 και έχει να κάνει με την συμπεριφορά της προϊσταμένης και την άρνηση της να απαντήσει στα αιτήματα πολιτών όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Γερακιανάκης .
ΔΗΛΩΣΗ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Ιεράπετρα 2/Ιανουαρίου/2017
ΤΟΥ: Γερακιανάκη Εμμανουήλ
Κάτοικος: Δαιδάλου 24 Ιεράπετρα Α.Δ.Τ. Μ997990 Τηλ. 6932763280
ΠΡΟΣ: Προϊσταμένη Δ.Ο.Υ. Αγίου Νικολάου κ. Τσιγκρή Γεωργία
ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ: - Δ/υνση Εσωτερικών Υποθέσεων Υπουργείου Οικονομικών
Κυρία Προϊσταμένη
επανέρχομαι με την παρούσα, όπως εσείς μου ζητήσατε, όταν σας επισκέφτηκα στο γραφείο σας στις 27/12/2016 για τα Τέλη Κυκλοφορίας (όπως ακριβώς είχα κάνει και την προηγούμενη χρονιά στις 14/12/2015), για να σας προσκομίσω το νόμο που μου δίνει το δικαίωμα ως Έλληνας πολίτης, να καταθέτω επίσημα σε δημόσια υπηρεσία Δήλωση μου, αφού όπως θερμά υποστηρίξατε, δεν έχω τέτοιο δικαίωμα.
Εξ αρχής σας ενημερώνω ότι την ίδια ημέρα (27/12/2016), έδωσα στην δημοσιότητα την παρακάτω καταγγελία και την επομένη την γνωστοποίησα στην Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων του Υπουργείου Οικονομικών.
«ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ 27/12/2016
Ονομάζομαι Γερακιανάκης Μανώλης κάτοικος Ιεράπετρας.
Όπως κάνω τα τελευταία χρόνια, έτσι και σήμερα 27/12/2016 επισκέφθηκα την Δ.Ο.Υ. Αγίου Νικολάου για να καταθέσω την δήλωση που επισυνάπτω και έχει σχέση με τα τέλη κυκλοφορίας.
Η προϊσταμένη της Δ.Ο.Υ. κ. Τσιγκρή Γεωργία όπως μου συστήθηκε, μου είπε ότι δεν θα την παραλάβει όπως έκανε την προηγούμενη φορά, γιατί πέρυσι δεν μου απάντησε το υπουργείο και γιατί δεν έχει καμία νομική ισχύ.
Αφού της είπα ότι είμαι Έλληνας πολίτης και έχω κάθε δικαίωμα να καταθέσω όποια σχετική αίτηση ή δήλωση επιθυμώ, μου απάντησε ότι δεν έχω τέτοιο δικαίωμα και πως έχει προφορική εντολή να μην παραλαμβάνει ανάλογα έγγραφα.
Αρνητικά μου απάντησε όταν της ζήτησα να μου δώσει γραπτώς τα παραπάνω και με κυνικότητα μου είπε, «περίμενε όσο θέλεις».
Μετά από αυτή τη συμπεριφορά αλλά και την απαράδεκτη λογοκρισία στο έγγραφο μου, καταργώντας κάθε έννομο δικαίωμα του πολίτη, έφυγα από το γραφείο της για να επιστρέψω αργότερα με έναν δημοσιογράφο για να καταγράψει το περιστατικό.
Μόλις με είδε η κυρία, μου είπε να καταθέσω την δήλωση στο πρωτόκολλο, ότι περίμενε ενημέρωση από το υπουργείο και μου ζήτησε να της πάω το νόμο που επιτρέπει στους πολίτες να καταθέτουν έγγραφα στις δημόσιες υπηρεσίες.
Μετά το πρωτόκολλο, επέστρεψα στο γραφείο της και με υφάκι μου είπε, «άστο στο γραφείο, άλλωστε θα πεταχτεί αμέσως» και παρέλαβε μαζί και το παράβολο μόνο όταν της είπα ότι αναφέρει πάνω του «ο προϊστάμενος» χωρίς όμως να το σφραγίσει.
Πέρα το ότι με καθυστέρησε περισσότερο από μία ώρα για μία διαδικασία πέντε λεπτών και την απαράδεκτη συμπεριφορά της, ένοιωσα ντροπή και εκνευρισμό για το Ελληνικό Δημόσιο και την κυβέρνηση που αν και δηλώνει αριστερή, το μόνο δικαίωμα που μας επιτρέπει είναι να πληρώνουμε τους άδικους και δυσβάστακτους φόρους.
Θα πρέπει όλοι τους να συνυπολογίζουν ότι μετά από την εξαετή μνημονιακή εξαθλίωση μας, οι αντοχές μας εξαντλήθηκαν και δεν μπορούν να μας αντιμετωπίζουν με αυτόν τον τρόπο.
Το θέμα δεν τελειώνει εδώ, τώρα αρχίζει και θα εξαντλήσω το κάθε μου δικαίωμα......
Γερακιανάκης Μανώλης
Τηλ. 6932763280»
Κυρία Προϊσταμένη, αφού σας θυμίσω ότι μου είπατε, «η άγνοια νόμου δεν δικαιολογείται», σας καλώ να μελετήσετε το νόμο 2690/1999 ΦΕΚ 45τ. Α΄, που ορίζει τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα, δημοσίων υπαλλήλων και πολιτών και που αναφέρει ρητά την υποχρέωση σας να παραλαμβάνετε τα αιτήματα των πολιτών ακόμα και αν είστε αναρμόδια να απαντήσετε.
Σας αναφέρω τα παρακάτω αποσπάσματα του νόμου:
Α) Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του Ν.2690/99 (όπως συμπληρώθηκαν με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 6 του Ν.3242/2004), η υπηρεσία στην οποία υποβάλλεται η αίτηση, οφείλει να χορηγεί στον ενδιαφερόμενο απόδειξη παραλαβής, στην οποία περιλαμβάνονται: ο οικείος αριθμός πρωτοκόλλου, η προθεσμία εντός της οποίας υφίσταται υποχρέωση διεκπεραίωσης της υπόθεσής του, καθώς και η επισήμανση ότι, σε περίπτωση υπέρβασης των χρονικών ορίων, παρέχεται δυνατότητα αποζημίωσης, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Β) Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 4 του Ν. 2690/1999 (όπως αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 6 του Ν. 3242/2004-ΦΕΚ 102/Α΄), οι δημόσιες υπηρεσίες, οι Ο.Τ.Α και τα Ν.Π.Δ.Δ., όταν υποβάλλονται αιτήσεις, οφείλουν να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις των ενδιαφερομένων και να αποφαίνονται για τα αιτήματά τους, μέσα σε προθεσμία πενήντα (50) ημερών, εφόσον από ειδικές διατάξεις δεν προβλέπονται μικρότερες προθεσμίες.
Η προθεσμία αρχίζει από την κατάθεση της αίτησης στην αρμόδια υπηρεσία και την υποβολή ή συγκέντρωση των απαιτούμενων δικαιολογητικών, πιστοποιητικών ή στοιχείων.
Αν η αίτηση υποβληθεί σε αναρμόδια υπηρεσία, η υπηρεσία αυτή οφείλει, μέσα σε τρεις (3) ημέρες, να τη διαβιβάσει στην αρμόδια και να γνωστοποιήσει τούτο στον ενδιαφερόμενο.
Όταν πρόκειται για υποθέσεις αρμοδιότητας περισσότερων υπηρεσιών, η προθεσμία των 50 ημερών παρατείνεται για 10, ακόμη, ημέρες (ήτοι, 60 ημέρες).
Κυρία προϊσταμένη, θα ήθελα επίσης να σας θυμίσω ότι στις 14/12/2015 με Αριθ. Πρωτ. 25959, σας κατέθεσα εξώδικο 16 σελίδων, όπου στην πρώτη σας ενημέρωνα για τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα σας που απορρέουν από τον νόμο 3528/2007 ενώ στην τελευταία, σας καλούσα να μου απαντήσετε εγγράφως ως οφείλετε και που ποτέ δεν το πράξατε.
Κυρία προϊσταμένη, πέρυσι παραλάβατε ακόμα και το παράβολο σφραγίζοντας το, ενώ φέτος το αρνηθήκατε πεισματικά, ποια από τις δύο φορές ενεργήσατε ορθά και ποια όχι;
Αφού συμφωνήσω μαζί σας ότι η άγνοια νόμου δεν δικαιολογείται, σας καλώ να μου απαντήσετε σε όλα τα παραπάνω, εγγράφως ως οφείλεται και επιφυλάσσομαι για κάθε νόμιμο μου δικαίωμα.
Με εκτίμηση
Γερακιανάκης Εμμανουήλ Έλληνας Πολίτης