Η Coca-Cola αποσύρει τον Παρθενώνα από τα μπουκάλια της - «Μάχη» με Βίκος, Έψα και Λουξ

1:55 μ.μ. - Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου 2019
01:09 μ.μ. - Τρί, 17/55/2019
Image: Η Coca-Cola αποσύρει τον Παρθενώνα από τα μπουκάλια της - «Μάχη» με Βίκος, Έψα και Λουξ

Περιθώριο 30 εργάσιμων ημερών έχει η Coca-Cola Hellas να αποσύρει τα μπουκάλια από την αγορά, τα οποία σχετίζονται με τη διαφημιστική επικοινωνία για τη συλλεκτική συσκευασία Coca Cola με θέμα την Αθήνα, και απεικονίζουν τον Παρθενώνα και τη Βουλή των Ελλήνων

Στην απόφαση αυτή κατέληξε χθες η δευτεροβάθμια επιτροπή του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας. Θυμίζουμε ότι η σχετική προσφυγή στην πρωτοβάθμια επιτροπή είχε γίνει από τις εταιρείες Βίκος, Έψα και Λουξ. Διευκρινίζεται ότι το συγκεκριμένο περιθώριο ισχύει "για όσα υλικά δεν έχει ακόμη λήξει η προθεσμία της πρωτοβάθμιας επιτροπής". Στην ουσία, οι υπόλοιπες σχετικές προθεσμίες για κάθε είδους προβολή και διαφήμιση έχουν παρέλθει (με εξαίρεση το θέμα της συσκευασίας).
 
Η επιτροπή αναγνώρισε ότι η διαφημιστική εκστρατεία της Coca-Cola, κατά την έναρξή της, πληρούσε όλες τις απαιτήσεις της νομιμότητας. Διαπίστωσε, όμως, ότι, μετά τις 4/7/2019, υπάρχει η υποχρέωση λήψης αδείας, για χρήση αναπαραστάσεων με οποιοδήποτε μέσο και τρόπο (άρα και των ελεύθερων σχεδίων) των μνημείων, που ανήκουν στο Δημόσιο και, κατά πλειοψηφία, αποφάσισε ότι, από 4/7/2019 και εφεξής, η διαφημιστική εκστρατεία έρχεται σε αντίθεση με το άρ-θρο 1 του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας (ΕΚΔ-Ε).
 
Η απάντηση της εταιρείας
 
Πηγές της Coca Cola Hellas σχολιάζοντας την απόφαση της δευτεροβάθμιας επιτροπής του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας αναφέρουν πως η Coca-Cola σέβεται τους νόμους, τους θεσμούς και τους πολίτες της χώρας και λειτουργεί ως εταιρία-πρότυπο. Δεν θα προέβαινε ποτέ σε μη νόμιμες ενέργειες και στη συγκεκριμένη περίπτωση, η εταιρεία κινήθηκε με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, λειτουργώντας πάντα βάσει των κανόνων και της επιχειρηματικής δεοντολογίας.
 
Επισημαίνουν δε ότι η δευτεροβάθμια επιτροπή ουσιαστικά αναγνώρισε ότι η διαφημιστική εκστρατεία της Coca-Cola κατά την έναρξή της πληρούσε όλες τις απαιτήσεις της νομιμότητας και τονίζουν μάλιστα πως διαπίστωσε όπως ότι από 4/7/2019 και εφεξής υφίσταται υποχρέωση λήψεως αδείας για χρήση αναπαραστάσεων (συμπεριλαμβανομένων των ελεύθερων σχεδίων) και κατά πλειοψηφία αποφάσισε ότι από 4/7/2019 και εφεξής η διαφημιστική εκστρατεία έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 1 του ΕΚΔ-Ε.
 
Υπογραμμίζουν τέλος πως η Coca Cola Hellas έχοντας κλείσει φέτος 50 χρόνια ενεργούς και αδιάλειπτης παρουσίας στη χώρα, η εταιρεία συμβάλλει σταθερά στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας, μέσα από την υποστήριξη χιλιάδων θέσεων εργασίας και μιας μεγάλης αλυσίδας προμηθευτών και συνεργατών. Στο πλαίσιο αυτό, με απόλυτο σεβασμό στου θεσμούς, στους χιλιάδες εργαζόμενους της και στους καταναλωτές της, η εταιρεία θα συνεχίσει να στηρίζει ενεργά τη χώρα και τους πολίτες της μέσα από ένα πολυεπίπεδο πρόγραμμα επενδύσεων και κοινωνικής προσφοράς.
 
dikaiologitika.gr