
Κάλεσμα της Ειρήνης Χουδετσανάκη στην αγροτική έκθεση που θα πραγματοποιηθεί στις Γούρνες, στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Κρήτης, στις 29 και 30 Μαρτίου
Στην πρωινή εκπομπή του Ηχώ 99,8 "Καλημέρα Λασίθι" φιλοξενήθηκε η Πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης της Περιφέρειας Κρήτης, κ. Ειρήνη Χουδετσανάκη, η οποία παρουσίασε το πλάνο δράσεων του φορέα, εστιάζοντας στη στρατηγική σύζευξη του αγροδιατροφικού τομέα με τον τουρισμό.
Η κ. Χουδετσανάκη υπογράμμισε ότι η Κρήτη έχει όλα τα εφόδια να "παντρέψει" τον τουρισμό με την αυθεντική διατροφή και την παράδοση του νησιού. «Μέσα από τη γαστρονομία μπορούμε να αναδείξουμε την ταυτότητα της Κρήτης. Το νησί μπορεί να προσφέρει μια αυθεντική εμπειρία, βασισμένη σε ποιοτικά, πιστοποιημένα τοπικά προϊόντα», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Πιστοποίηση προϊόντων και εστίασης
Η Αγροδιατροφική Σύμπραξη, όπως εξήγησε, στηρίζει και αναπτύσσει το σήμα "Κρήτη", που αφορά προϊόντα και επιχειρήσεις που πληρούν συγκεκριμένες ποιοτικές προδιαγραφές. Πιο συγκεκριμένα:
180 επιχειρήσεις έχουν λάβει την πιστοποίηση "Κρήτη" για τα προϊόντα τους.
Περίπου 30 εστιατόρια φέρουν το σήμα "Κρητική Κουζίνα", υποχρεούμενα να χρησιμοποιούν κρητικές πρώτες ύλες και να τηρούν συγκεκριμένα ποιοτικά στάνταρ.
Οι δράσεις αυτές, πέρα από την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, συμβάλλουν στην προώθηση της κρητικής γαστρονομίας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, μέσω συμμετοχής σε εκθέσεις και επιχειρηματικές αποστολές.
Ποιον τουρισμό θέλουμε για το 2030;
Η Πρόεδρος της Αγροδιατροφικής έθεσε και έναν ευρύτερο στρατηγικό προβληματισμό: ποιο μοντέλο τουρισμού επιθυμεί η Κρήτη για τα επόμενα χρόνια; «Θέλουμε έναν μαζικό τουρισμό ή έναν επισκέπτη που θα πληρώσει για να γευτεί τα ποιοτικά μας προϊόντα, να γνωρίσει την κρητική κουλτούρα και να ενισχύσει και τον παραγωγό;», αναρωτήθηκε.
Επεσήμανε, επίσης, πως η στροφή στον ποιοτικό τουρισμό αποτελεί μονόδρομο αν θέλουμε να κρατήσουμε ζωντανή την αγροτική παραγωγή. «Βλέπουμε παραγωγούς να εγκαταλείπουν λόγω χαμηλής ζήτησης. Είναι στοίχημα να καταφέρουμε να δώσουμε υπεραξία στα προϊόντα μας», είπε.
Δυσκολίες και ανάγκη για κίνητρα
Αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις εστίασης – κυρίως το κόστος των πρώτων υλών – η κα Χουδετσανάκη ανέφερε πως έχουν ήδη υποβληθεί προτάσεις προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης ώστε να δοθούν κίνητρα στους επιχειρηματίες που επιλέγουν πιστοποιημένα κρητικά προϊόντα, π.χ. μέσω μοριοδότησης σε επιδοτούμενα προγράμματα.
«Όταν, για παράδειγμα, η γραβιέρα Κρήτης είναι ακριβότερη από ένα τυρί εισαγωγής, πρέπει να βρούμε τρόπους στήριξης», τόνισε.
Η δυναμική των εκθέσεων και του «Κρητικού Μπακάλικου»
Αναφερόμενη στη σημασία των εκθέσεων, σημείωσε πως παρά την εποχή της ψηφιακής πληροφόρησης και των influencers, οι δια ζώσης παρουσιάσεις εξακολουθούν να έχουν αξία. «Στις πρόσφατες εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, η προσέλευση ήταν εντυπωσιακή. Ο κόσμος θέλει να γευτεί, να αγγίξει, να γνωρίσει».
Αξιοσημείωτη ήταν και η παρουσία του "Κρητικού Μπακάλικου", μιας πρωτοβουλίας που προβάλλει επιλεγμένα προϊόντα ποιότητας και αυθεντικότητας, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας τους στην αγορά.
Έκθεση στις Γούρνες – Σάββατο 29 και Κυριακή 30 Μαρτίου
Η κ. Χουδετσανάκη κάλεσε τους ακροατές να επισκεφθούν την έκθεση που θα πραγματοποιηθεί στις Γούρνες, στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Κρήτης, στις 29 και 30 Μαρτίου, με δωρεάν είσοδο. Η έκθεση περιλαμβάνει θεματικές ενότητες για την αγροδιατροφή, την καινοτομία και τον πρωτογενή τομέα, με ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Η κα Χουδετσανάκη υπογράμμισε τη σημασία της συνεργασίας όλων των φορέων για τη γαστρονομική ταυτότητα της Κρήτης: «Η Κρήτη Γαστρονομική Περιφέρεια της Ευρώπης 2026 είναι μια μεγάλη ευκαιρία να ενώσουμε δυνάμεις, να βάλουμε στόχους και να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη».