Φώτης Κοκοτός: Καθαριότητα και υποδομές τα βασικά εμπόδια για την ανάπτυξη του τουρισμού στο Λασίθι

12:17 μ.μ. - Τρίτη, 14 Μαΐου 2024
12:05 μ.μ. - Τρί, 14/17/2024
Image: Φώτης Κοκοτός: Καθαριότητα και υποδομές τα βασικά εμπόδια για την ανάπτυξη του τουρισμού στο Λασίθι

Τι είπε για τα δυνατά σημεία της Ιεράπετρας, ο ξενοδόχος και μέλος του ΔΣ του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων

Ο Φώτης Κοκοτός, ξενοδόχος και μέλος του Δ.Σ του ΣΕΤΕ παραχώρησε μία πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη στον Ηχώ 99,8 σχετικά με τον τουρισμό στο Λασίθι.

Εμφανίστηκε πολύ αισιόδοξος για την φετινή τουριστική σεζόν πιστεύοντας ότι θα κινηθεί εξίσου καλά με αυτή του 2023 καθώς έχει ξεκινήσει πολύ δυναμικά. Το ότι χάθηκε η Ρωσική αγορά τελικά δεν επηρέασε τουριστικά.

Ως ΣΕΤΕ έχουν εκπονήσει ένα στρατηγικό σχέδιο για όλη τη χώρα, το οποίο περιλαμβάνει για κάθε Περιφέρεια και κάθε Δήμο τις δράσεις που πρέπει να κάνει ώστε να ανταποκριθεί στην αυξημένη τουριστική ζήτηση καθώς πέρυσι η Ελλάδα έκανε και πάλι ρεκόρ τουρισμού. Συγκεκριμένα, για το δήμου Αγ. Νικολάου έγινε μία παρουσίαση αυτών των δράσεων που θα πρέπει να αναλάβει ο δήμος οι οποίες περιλαμβάνουν τη βιώσιμη αστική κινητικότητα και γενικότερα την βελτίωση της εικόνας της πόλης του Αγ. Νικολάου. Ο κ. Κοκοτός τόνισε τη σημασία της ύπαρξης ενός αστικού κέντρου σε κάθε περιοχή όπου ο πελάτης θα μπορεί να περιηγηθεί και να κάνει τη βόλτα του ευχάριστα.

Στη συνέχεια, μας μίλησε για το πόσο σημαντική θεωρεί την βιωσιμότητα στον τουρισμό. Τα ξενοδοχεία έχουν αυξημένη ευθύνη αλλά ταυτόχρονα έχουν και πολύ περισσότερες δυνατότητες διαχείρισης. Υπάρχει πολύ μεγάλη ανταπόκριση στο κομμάτι της βιωσιμότητας από τους πελάτες και έτσι ο κ. Κοκοτός προχώρησε φέτος στην κατάργηση του ενός κάδου στις επιχειρήσεις του. Όλο το ξενοδοχείο θα έχει μόνο κέντρα ανακύκλωσης, δηλαδή επτά διαφορετικά δοχεία απορριμμάτων. Η εκπαίδευση του προσωπικού έχει ήδη ξεκινήσει και το επόμενο βήμα είναι η ενημέρωση και η εκπαίδευση των πελατών. Το τρίτο και πιο δύσκολο βήμα σύμφωνα με τον κ. Κοκοτό θα είναι αυτό της εκπαίδευσης των εξωτερικών συνεργατών όπως των συνεργείων ή των μουσικών που έρχονται περιστασιακά στο ξενοδοχείο. Η επιχείρηση του κ. Κοκοτού συνεργάζεται με ιδιωτικές εταιρίες καθώς ο δήμος δεν έχει την δυνατότητα να τον εξυπηρετήσει αφού όλα τα απορρίμματα ανακύκλωσης τοποθετούνται στον ίδιο μπλε κάδο.

Όπως χαρακτηριστικά είπε, «το νούμερο ένα αρνητικό της χώρας, είναι η βρώμα» κάτι που κατά τη γνώμη του έχει να κάνει με την παιδεία μας, χαρακτηρίζοντας δυστυχώς όλη τη χώρα και τον πληθυσμό μας. Βάση νέας νομικής υποχρέωσης πρέπει ο κάθε Δήμος να εφαρμόσει το “χρεώνω όσο πετάω” κάτι που οι δήμοι δεν εφαρμόζουν για να μην επιβαρύνουν τους πολίτες-ψηφοφόρους.

Σχετικά με τον υπερτουρισμό είπε ότι ουσιαστικά το πρόβλημα είναι οι υποδομές οι οποίες δεν κατάφεραν να ακολουθήσουν τον τουρισμό. Εάν υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές μπορείς να φιλοξενήσεις και τους ανθρώπους.

Όσων αφορά την παράταση της τουριστικής περιόδου και κατά τους χειμερινούς μήνες, ανέφερε ότι το Λασίθι μπορεί να υποστηρίξει τον χειμερινό τουρισμό λέγοντας ότι το ξενοδοχείο τους ήταν το μόνο στο Λασίθι που ήταν ανοιχτό επί 14 χρόνια το χειμώνα. Πρέπει να πουλάμε εμπειρίες οι οποίες με την βοήθεια ανθρώπων που είναι ειδικοί σε κάθε αντικείμενο θα προωθούν σωστά το προϊόν βελτιώνοντας τις εμπειρίες των πελατών. Όλες οι εξωτερικές δραστηριότητες όπως τα φαράγγια, τα περιπατητικά μονοπάτια και τα ποδήλατα σε συνδυασμό με τον αγροτουρισμό μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετικές εμπειρίες.

Αναφερόμενος στην περιοχή της Ιεράπετρας είπε ότι κάθε περιοχή έχει μία ταυτότητα και στην περίπτωση της Ιεράπετρας αυτή είναι η αγροτική της παραγωγή. Το καλό φαγητό συνδυάζεται με όλα τα τουριστικά προϊόντα. Στην Ιεράπετρα υπάρχει πολύ καλή πρώτη ύλη η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Επιπλέον, υπάρχει τεράστιο παραθαλάσσιο μέτωπο. Υπάρχει μία περιοχή στην Ισπανία που μοιάζει πολύ σε αυτό το κομμάτι με την Ιεράπετρα με την διαφορά ότι είναι πλήρως προσβάσιμη από όλους. Όλα είναι θέμα θέλησης. Τέλος, για το θέμα της Χρυσής είπε ότι η Χρυσή είναι σαν ένα φαράγγι όπου δεν μπορείς να βάλει πολύ κόσμο και να το κάνεις μαζικό. Πρέπει να περιοριστεί η πρόσβαση και να γίνει ακριβό. Έτσι η Ιεράπετρα θα πουλάει περισσότερο γιατί θα έχει απέναντι κάτι ακριβό όπως συνέβη και με την Ελούντα.

Κλείνοντας, είπε ότι πρέπει συνεχώς να επενδύεις και να ενσωματώνεις την επιχείρησή σου σε κάθε τι καινούριο.