Ερώτηση της Κ. Σπυριδάκη για τους Δημόσιους Υπαλλήλους με Διδακτορικό

12:17 μ.μ. - Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου 2024
12:11 μ.μ. - Δευ, 18/17/2024
Image:  Ερώτηση της Κ. Σπυριδάκη για τους Δημόσιους Υπαλλήλους με Διδακτορικό

Κοινοβουλευτική Παρέμβαση της Κ. Σπυριδάκη: «Αδικίες σε Βάρος Δημοσίων Υπαλλήλων με Διδακτορικό – Απαιτείται Ισότιμη Πρόσβαση στην Ακαδημαϊκή Διδασκαλία»

Η Βουλευτής Λασιθίου του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Κατερίνα Σπυριδάκη, μαζί με τον Βουλευτή του Κιλκίς και Τομεάρχη Παιδείας κ. Στέφανο Παραστατίδη, κατέθεσαν Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη, αναφορικά με τη διάταξη του άρθρου 173 του Ν. 4957/2022, που αποκλείει τους δημοσίους υπαλλήλους με διδακτορικό δίπλωμα από τη δυνατότητα να διδάσκουν ως εντεταλμένοι διδάσκοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ).

Η Ερώτηση επισημαίνει ότι η συγκεκριμένη διάταξη δημιουργεί ανισότητες, στερώντας τη δυνατότητα σε εξειδικευμένους επιστήμονες του δημόσιου τομέα να προσφέρουν τις γνώσεις τους στον ακαδημαϊκό χώρο και να αποκτήσουν την απαραίτητη διδακτική εμπειρία για μελλοντική υποψηφιότητα σε θέσεις Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ). Η κα Σπυριδάκη υπογραμμίζει ότι αυτή η πρακτική έρχεται σε αντίθεση με άλλες διατάξεις του ίδιου νόμου, που επιτρέπουν στους δημοσίους υπαλλήλους τη συμμετοχή σε ερευνητικά έργα χωρίς άδεια.

Σημαντική αναφορά έγινε στη γνωμοδότηση του Συνηγόρου του Πολίτη, ο οποίος έχει εκφράσει σοβαρές επιφυλάξεις για τη συνταγματικότητα της διάταξης, τονίζοντας ότι δεν διασφαλίζονται ίσες ευκαιρίες πρόσβασης σε θέσεις διδακτικού προσωπικού. «Ο αποκλεισμός αυτός παραβιάζει τις αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας, πλήττοντας τη δυνατότητα αξιοποίησης του δυναμικού του δημόσιου τομέα στην ακαδημαϊκή κοινότητα», ανέφερε η Βουλευτής.

Στην Ερώτηση τονίζεται και το ζήτημα που προκαλείται και στον τομέα των κοινωνικών υπηρεσιών, όπου το επιστημονικό δυναμικό του δημόσιου τομέα παίζει κρίσιμο ρόλο στην παροχή κοινωνικής φροντίδας και στήριξης. «Πολλοί εξειδικευμένοι κοινωνικοί λειτουργοί και στελέχη υπηρεσιών κοινωνικής πρόνοιας, που διαθέτουν υψηλή ακαδημαϊκή κατάρτιση και διδακτορικά διπλώματα, στερούνται την ευκαιρία να μεταδώσουν την εμπειρία τους στον ακαδημαϊκό χώρο», υπογράμμισε η κα Σπυριδάκη. Αυτή η αποκλειστική μεταχείριση είναι ιδιαίτερα προβληματική, καθώς στερεί από τα ΑΕΙ τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τις γνώσεις και την επαγγελματική εμπειρία ανθρώπων που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της κοινωνικής μέριμνας.

Η Βουλευτής επεσήμανε ότι «ο αποκλεισμός αυτός δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες της εκπαίδευσης, αλλά υπονομεύει τη σύνδεση του επιστημονικού και κοινωνικού έργου, με τεράστιο κόστος για την ποιότητα των σπουδών στον τομέα της κοινωνικής εργασίας». Η δυνατότητα διδασκαλίας για δημόσιους λειτουργούς με διδακτορικό μπορεί να ενισχύσει την πρακτική διάσταση της εκπαίδευσης και να συμβάλει στην ανάπτυξη προγραμμάτων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες.

Επιπλέον, τονίστηκε η ανάγκη αναθεώρησης της διάταξης, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους δημοσίους υπαλλήλους με διδακτορικό να διδάσκουν, καλύπτοντας παράλληλα τις εκπαιδευτικές ανάγκες των ΑΕΙ, ιδιαίτερα σε κρίσιμα Τμήματα όπως της Κοινωνικής Εργασίας, όπου σημαντικό ποσοστό του επιστημονικού δυναμικού εργάζεται στον δημόσιο τομέα. «Η προαγωγή της επιστημονικής αριστείας δεν μπορεί να αποκλείει ικανούς επιστήμονες λόγω της επαγγελματικής τους ιδιότητας», σημείωσε η κα Σπυριδάκη.

Τέλος, οι Βουλευτές ρωτούν τον Υπουργό αν σκοπεύει να αναθεωρήσει τη διάταξη και ποιες πρωτοβουλίες θα ληφθούν για τη διασφάλιση της ισότητας στην πρόσβαση σε θέσεις διδακτικού προσωπικού, όπως ζητά και ο Συνήγορος του Πολίτη και η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής. Πρόκειται για ένα κρίσιμο ζήτημα που αγγίζει την ακαδημαϊκή εξέλιξη και τη δίκαιη μεταχείριση των δημοσίων υπαλλήλων με υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα.