Επιστολή προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Φώτη Καζάση έστειλε ο περιφερειακός σύμβουλος Γιώργος Ζερβάκης με φόντο τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση και παράδοση του έργου της γέφυρας Χαμεζίου.
Αναλυτικά στην επιστολή του ο κ. Ζερβάκης αναφέρει:
“Αξιότιμε κύριε Σύμβουλε Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά
Φέτος συμπληρώνεται μια δεκαετία από την πρώτη εξαγγελία υλοποίησης και παράδοσης στην κυκλοφορία του έργου της γέφυρας Χαμεζίου. Από τότε μέχρι σήμερα έχουν δημοσιοποιηθεί αρκετές ψευδείς υποσχέσεις, όπως αποδεικνύεται εκ των πραγμάτων, για τερματισμό των εργασιών και απόδοση του συγκεκριμένου έργου προς χρήση. Είναι πρωτοφανής και ίσως μοναδική περίπτωση δημόσιου έργου με τέτοια καθυστέρηση. Δικαιολογίες ίσως να υπάρχουν πολλές, το αποτέλεσμα όμως δε δικαιώνει κανένα εκ των εμπλεκομένων φορέων.
Παρά την τελευταία λοιπόν εξαγγελία για παράδοση του έργου την 31η Μαΐου 2018 (η προηγούμενη ημερομηνία ήταν 31/12/2017) εδώ και δεκαπέντε ημέρες οι εργασίες αποπεράτωσης έχουν διακοπεί και όπως φαίνεται η 31η Μαΐου 2018 σύντομα θα αποτελεί καταληκτική ημερομηνία παρελθόν.
Κύριε Σύμβουλε, εκτός του ζητήματος της καθυστέρησης της κατασκευής υπάρχει και το ζήτημα της αισθητικής αποκατάστασης από τις παράλληλες εργασίες στο κυρίως έργο. Όπως γνωρίζετε, το μεγαλύτερο μέρος της κατασκευής του καταστρώματος της γέφυρας έγινε με επιχωμάτωση μεταξύ των πυλώνων, κάτι το οποίο αλλοίωσε βάναυσα την αρχιτεκτονική και αισθητική του έργου, το οποίο χαρακτηρίζεται ως η μεγαλύτερη κοιλαδογέφυρα της Κρήτης. Το αν δέν επηρεάζεται η στατικότητα της κατασκευής, μένει να απαντηθεί από τους καθ΄ ύλην αρμόδιους.
Ένα επιπλέον παράλληλο έργο είναι και η αποκατάσταση της πρόσβασης στο χωριό Σκοπή, κάτι το οποίο είχε συζητηθεί στον ΟΑΚ και είχε δοθεί υπόσχεση για δημιουργία κατάλληλου κόμβου και λύση του προβλήματος. Δυστυχώς και για αυτό το θέμα μέχρι τώρα δεν έχει υπάρξει καμία εξέλιξη.
Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι τα ερωτήματα και η αγανάκτηση του κόσμου είναι δικαιολογημένη, γιατί πιστοποιείται για άλλη μια φορά η επιπολαιότητα και προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζεται η περιοχή ( από όλους τους συναρμόδιους φορείς διαχρονικά) για ένα έργο το οποίο έστω και κατά ένα μέρος, θα εξασφαλίσει ασφαλέστερες συνθήκες κυκλοφορίας και προσπελασιμότητας σε μια περιοχή που δυστυχώς μένει πάρα πολύ μακριά από τους πρόσφατους προτεινόμενους σχεδιασμούς για το ΒΟΑΚ”