Εκλογές 2023: Ο υποψήφιος με το ΜέΡΑ 25 - Συμμαχία για τη Ρήξη Κώστας Μπαρμπεράκης στον ΗΧΩ 99,8
Προτάσεις και θέσεις για ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία και τοπικά θέματα στο Λασίθι
Εκλογές 2023 και ο υποψήφιος με το ΜέΡΑ 25 - Συμμαχία για τη Ρήξη από την Ιεράπετρα κ. Κ. Μπαρμπεράκης παρουσίασε σε συνέντευξή του στον Ηχώ 99,8 θέσεις και απόψεις για ζητήματα της κεντρικής πολιτικής σκηνής και για τοπικά θέματα.
Βιογραφικό σημείωμα:
Ο κ. Μπαρμπεράκης Γεννήθηκε στον Άγιο Νικόλαο και μεγάλωσε στη Νέα Ανατολή Ιεράπετρας. Σπούδασε στην Αθήνα στη ΣΕΜΦΕ του ΕΜΠ από όπου και αποφοίτησε ως Μηχανικός Εφαρμοσμένων Μαθηματικών.
Από τα 22 του χρόνια εργάζεται στο χώρο της εστίασης. Τα τελευταία χρόνια έχει ασχοληθεί ενεργά με τη Διδακτική στα Μαθηματικά, καθώς και στο Σκάκι.
Επί χρόνια μέλος στο ΔΣ του φοιτητικού συλλόγου ΣΕΜΦΕ και ενεργός στα κινήματα της νεολαίας μέσα από τα ΕΑΑΚ. Έχει ενεργό δράση στα κινήματα υπεράσπισης δημοκρατικών δικαιωμάτων, τα αντιφασιστικά κινήματα και την υπεράσπιση της πρώτης κατοικίας και των δημόσιων χώρων. Στη γειτονιά του Ζωγράφου, όπου έζησε για 9 χρόνια, δραστηριοποιήθηκε στην τοπική αυτοδιοίκηση, και ήταν από τα ιδρυτικά μέλη της δημοτικής κίνησης Ζωγράφου Ανυπότακτη Πόλη, καθώς και της περιφερειακής κίνησης Ανυπότακτη Αττική.
Είναι ιδρυτικό μέλος της Λαϊκής Ενότητας. Ζει και εργάζεται στην Ιεράπετρα, με δράση στους τοπικούς αγώνες για το περιβάλλον, την υγεία και τα λαϊκά συμφέροντα.
Δυο λόγια από τον κ. Κ. Μπαρμπεράκη
-Διεκδικούμε την ουσιαστική ενίσχυση των νοσοκομείων και ειδικά των μικρότερων, όπως στο Λασίθι, με προσωπικό και πόρους. Ζητάμε προκηρύξεις μόνιμων θέσεων με αξιοπρεπείς μισθούς ώστε να μην κηρύσσονται «άγονες» οι θέσεις και να εμφανίζεται ως μονόδρομος η είσοδος ιδιωτών στα νοσοκομεία, με βάση το σχέδιο της Μητσοτάκης Α.Ε. Απορρίπτουμε κάθε συζήτηση για κατάργηση νοσοκομείων ή μετατροπή τους σε κέντρα υγείας. Ζητάμε ακόμα την ανατροπή του αυταρχικού μοντέλου διοίκησης που θεσπίστηκε στα νοσοκομεία που είναι άλλος ένα παράγοντας που απωθεί τους γιατρούς.
-Οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι είναι η καρδιά του νησιού μας! Ζητάμε την προστασία και επέκταση της παραγωγικής γης βάσει χωροταξικού σχεδίου και όχι την «κλοπή» της για άλλους αναπτυξιακούς στόχους (Βιομηχανικές ΑΠΕ, Τουρισμός, Αεροδρόμια κτλ). Προτείνουμε μηδενικό φόρο στα λιπάσματα. Διεκδικούμε επανίδρυση της Αγροτικής Τράπεζας με ισχυρό ρόλο στη στήριξη του αγροτικού τομέα. Δυστυχώς η κλιματική αλλαγή είναι εδώ. Μόνη λύση είναι ένας σταθερός μηχανισμός για την καταβολή άμεσων αποζημιώσεων χωρίς γραφειοκρατικά προσκόμματα. Τέλος για να στηριχθούν οικονομικά οι αγρότες θα πρέπει να υπάρχει μια πολιτική που να προωθεί τις εξαγωγές και όχι το αντίστροφο (που γίνεται μέχρι σήμερα και πιέζει προς τα κάτω τις τιμές-παραγωγού).
-Η Κρήτη έχει τεράστια έσοδα από τον τουρισμό αλλά οι εργαζόμενοί σε αυτόν δε γίνεται να θεωρούνται αναλώσιμοι! Ζητάμε εφαρμογή της κλαδικής σύμβασης εργασίας, δίκαια μεροκάματα και ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς στη «βαριά βιομηχανία» του νησιού. Λέμε όχι σε ό,τι στρεβλώνει την ισόρροπη και δίκαιη ανάπτυξη. Όλες οι μορφές τουρισμού είναι χρήσιμες όσο δεν δημιουργούν υπερσυγκέντρωση εις βάρος του κοινωνικού συνόλου. Αν όλα τα ξενοδοχεία γίνουν all inclusive, οι ταβέρνες στις τουριστικές περιοχές θα πεθάνουν. Αν όλοι γίνουμε «μικροξενοδόχοι» με το AirBnB τελικά δεν θα έχουμε σπίτια να μείνουν τα νέα ζευγάρια, οι γιατροί και οι δάσκαλοι των παιδιών μας. Ζητάμε ενίσχυση των ήπιων μορφών τουρισμού (περιηγητικός, ιστορικός, θρησκευτικός, γαστρονομικός, αγροτουρισμός κτλ). Ζητάμε κίνητρα για τη σύνδεση του τουριστικού προϊόντος με την ντόπια αγροτική παραγωγή, με ένταξη των τοπικών προϊόντων στα ξενοδοχεία του νησιού.
-Εδώ και 30 χρόνια ακούμε υποσχέσεις για τον ΒΟΑΚ. Μας λένε πως ασφαλή δρόμο θα έχουμε μόνο αν πληρώσουμε διόδια. Εμείς λέμε κατασκευή και λειτουργία του ΒΟΑΚ. ΧΩΡΙΣ ΔΙΟΔΙΑ. Φτάνει πια η κοροϊδία και ο φόρος αίματος που πληρώνουν οι Κρητικοί. Ταυτόχρονα, προτείνουμε τη σύνδεση των τριών πόλεων του νομού μας μέσω κατασκευής ΝΟΑΚ που θα ενώνει Παχειά Άμμο-Ιεράπετρα-Σητεία. Στη νέα χάραξη του ΒΟΑΚ , θα πρέπει να προβλεφθεί σχεδιασμός και για σιδηροδρομική σύνδεση των μεγάλων πόλεων (Χανιά – Ρέθυμνο – Ηράκλειο – Άγιο Νικόλαο). Η λύση αυτή θα κάνει απείρως ασφαλέστερες και ταχύτερες τις μεταφορές, θα αποφορτίσει το οδικό δίκτυο και θα δημιουργήσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας.