Είχαν προκαλέσει συναγερμό στις αρχές και τώρα κάνουν... τουρισμό στην Κρήτη

9:23 π.μ. - Πέμπτη, 15 Μαρτίου 2018
09:03 π.μ. - Πέμ, 15/23/2018
Image: Είχαν προκαλέσει συναγερμό στις αρχές και τώρα κάνουν... τουρισμό στην Κρήτη

Μυστήριο συνεχίζει να καλύπτει την υπόθεση με το ουκρανικό πλοίο που μετέφερε το ύποπτο φορτίο με τα τσιγάρα της ΣΕΚΑΠ και το επταμελές πλήρωμα του

Δεκαεπτά μήνες μετά τον εντοπισμό του ουκρανικού αλιευτικού σκάφους «RS-300 097» με το ύποπτο φορτίο χιλιάδων κιβωτίων τσιγάρων της ΣΕΚΑΠ, το επταμελές πλήρωμα του συνεχίζει να βρίσκεται στη Παλαιόχωρα Χανίων, ελεύθερο να περιηγείται στις ομορφιές της Κρήτης παρά το ότι η υπόθεση δεν έχει κλείσει και τα μέλη του ερευνώνται από τις Αρχές ως ύποπτοι τέλεσης αδικημάτων που αφορούν σε λαθρεμπορία, συμμετοχή και ένταξη σε εγκληματική οργάνωση.
 
 
Μάλιστα μόλις την περασμένη βδομάδα, συγκεκριμένα στις 6-3-2018, χορηγήθηκε στα μέλη του πληρώματος από το κεντρικό λιμεναρχείο Χανίων «Άδεια εξόδου στην ξηρά» (Seaman’s Dock Pass) προκειμένου να έχουν την δυνατότητα να κινούνται εκτός πλοίου, όπου διέμεναν για μεγάλο χρονικό διάστημα βρισκόμενοι υπό περιορισμό ωσότου διαλευκανθεί η περίεργη αυτή υπόθεση.
 
Θυμίζουμε ότι το ουκρανικό τσιγαράδικο που εκτελούσε το δρομολόγιο από Μαυροβούνιο προς Λίβανο στις αρχές Νοέμβρη 2016, είχε προκαλέσει την κινητοποίηση των ελληνικών, λιμενικών, τελωνειακών και εισαγγελικών αρχών, μέχρι και την εμπλοκή του ρωσικού πολεμικού ναυτικού καθώς έπλεε ακυβέρνητο σε διεθνή ύδατα νότια της Κρήτης λόγω σοβαρής μηχανικής βλάβης.
 
Στην επιχείρηση διάσωσης του πληρώματος δεν συμμετείχε κάποιο ελληνικό πλοίο, αλλά το ρωσικό πολεμικό «Αντιναύαρχος Kulakov» που έπλεε στην περιοχή.
 
Τελικά το ουκρανικό τσιγαράδικο έφτασε ρυμουλκούμενο από ελληνικό σκάφος στον λιμένα Παλαιόχωρας Χανίων, «έχοντας στα αμπάρια του μεγάλη ποσότητα τσιγάρων αμφίβολης νομιμότητας», όπως ανέφερε σε ερώτηση που είχε καταθέσει στη Βουλή προς τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή επτά μήνες μετά, ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Ανδρέας Λοβέρδος, ζητώντας να μάθει γιατί το πλοίο παρέμενε αγκυροβολημένο για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα στο λιμάνι χωρίς να έχει δεσμευθεί ή κατασχεθεί το φορτίο του.
 
Ένα από τα πολλά παράδοξα στη μυστηριώδη αυτή υπόθεση είναι, όπως σχολιάζουν ανώτερα στελέχη των τελωνειακών αρχών, ότι ενώ σε ανάλογες περιπτώσεις η δέσμευση των ύποπτων φορτίων διαρκεί συνήθως από 10 έως 20 ημέρες ώσπου να κλείσει η δικογραφία, στην προκειμένη έχουν παρέλθει 17 μήνες χωρίς να ξέρει κανείς ποια θα είναι η εξέλιξη.
 
Όσο για το που βρίσκεται αυτή τη στιγμή η υπόθεση, η τελευταία ενημέρωση είναι ότι η δικογραφία έχει διαβιβαστεί εδώ και μερικούς μήνες στο Λιμεναρχείο Πειραιά χωρίς όμως να γίνει γνωστό αν έχει ολοκληρωθεί η προκαταρκτική έρευνα ώστε να επιστραφεί η δικογραφία στην Εισαγγελία Πειραιά για να αποφανθεί η εισαγγελέας.
 
Το παράδοξο είναι τα μέλη του πληρώματος συνεχίζουν να διαμένουν στο πλοίο, έχοντας όμως την δυνατότητα να περιφέρονται στη στεριά καθώς φαίνεται πως για κάποιο λόγο έχουν αρθεί οι περιορισμοί που τους είχαν επιβάλει αρχικά οι Λιμενικές Αρχές.
 
 
Βέβαια προκαλεί εντύπωση και εγείρει ερωτήματα, το γεγονός ότι σύμφωνα με μαρτυρίες αλλά και βάσει φωτογραφικών ντοκουμέντων που είναι αναρτημένα στα ανοιχτά προφίλ τους στα σόσιαλ μίντια, τα μέλη του ουκρανικού πληρώματος μπορούσαν να κυκλοφορούν εδώ και μήνες στην ευρύτερη περιοχή με ιδιαίτερη ευκολία κάνοντας τουρισμό, χωρίς να έχουν στην κατοχή τους τις υποτιθέμενες απαραίτητες άδειες εξόδου στη στεριά.
 
Που αποσκοπεί λοιπόν η έκδοση των συγκεκριμένων έγγραφων αδειών την συγκεκριμένη χρονική στιγμή όταν τα μέλη του πληρώματος φωτογραφίζονται να παίζουν ποδόσφαιρο, να απολαμβάνουν -το περασμένο καλοκαίρι- το μπάνιο τους σε κοσμικές παραλίες αλλά και να ξεναγούνται σα να είναι κανονικοί τουρίστες στα γραφικά χωριά του νομού Χανίων;
 
Θα μπορούσαν κάλλιστα να διαφύγουν καθώς εναντίον τους δεν έχει ασκηθεί ποινική δίωξη, έστω κι αν τα διαβατήρια τους κρατούνται στο Αστυνομικό Τμήμα της Παλαιόχωρας.
 
 
Προς το παρόν φαίνεται να το διασκεδάζουν καθώς οι δικαστικές Αρχές καθυστερούν στο να αποφασίσουν τι μέλλει γενέσθαι με το φορτίο του πλοίου και την τύχη του πληρώματος…
 
protothema.gr