e-ΕΦΚΑ: Οριστική λύση ενός χρόνιου προβλήματος για εκατοντάδες χιλιάδες αγρότες

1:46 μ.μ. - Δευτέρα, 16 Δεκεμβρίου 2019
01:12 μ.μ. - Δευ, 16/46/2019
Image: e-ΕΦΚΑ: Οριστική λύση ενός χρόνιου προβλήματος για εκατοντάδες χιλιάδες αγρότες

Η διοίκηση του e-ΕΦΚΑ ξεκινά από σήμερα την τελική εφαρμογή των δράσεων για την αντιμετώπιση του χρόνιου προβλήματος της δυσχερούς εξυπηρέτησης των αγροτών από τον e-ΕΦΚΑ

Η διοίκηση του e-ΕΦΚΑ ξεκινά από σήμερα την τελική εφαρμογή των δράσεων για την αντιμετώπιση του χρόνιου προβλήματος της δυσχερούς εξυπηρέτησης των αγροτών από τον e-ΕΦΚΑ, που θα οδηγήσει εντός του πρώτου τετραμήνου του 2020 στην αναβάθμιση του τρόπου εξυπηρέτησης 487.780 αγροτών και 153.806 προστατευόμενων μελών τους από τα επτά περιφερειακά σημεία, που λειτουργούν σήμερα σε 54 σημεία και σε δεύτερο χρόνο σε 119.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας, οι δράσεις αυτές αποσκοπούν στον περιορισμό των αναίτιων μετακινήσεων εκατοντάδων χιλιομέτρων των αγροτών, μέσω της αποκέντρωσης των υπηρεσιών του τ. ΟΓΑ και τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων και της εξυπηρέτησης στα τοπικά υποκαταστήματα του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ-Μισθωτών) σε κάθε πρωτεύουσα νομού.

Η αρχή γίνεται με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος, όπου, από σήμερα, θα ξεκινήσει η πιλοτική λειτουργία στη Λαμία, με αποτέλεσμα οι 11.652 αγρότες του νομού Φθιώτιδας να εξυπηρετούνται από το Περιφερειακό Υποκατάστημα Μισθωτών στη Λαμία, στην οδό Θερμοπύλων 72.

Από τις 2 Ιανουαρίου 2020, 19.949 αγρότες δεν θα απαιτείται να επισκέπτονται τη Λαμία και το περιφερειακό τμήμα του πρώην ΟΓΑ για την εξυπηρέτησή τους, αλλά θα εξυπηρετούνται για θέματα ασφάλισης-εισφορών και μητρώου, ανάλογα με τον τόπο κατοικίας τους, από τα ακόλουθα υποκαταστήματα μισθωτών του ΕΦΚΑ:

Περιφερειακό Υποκατάστημα Μισθωτών Εύβοιας, Πλατεία Αγ. Βαρβάρας, ΤΚ 34 100-Χαλκίδα.

Β' Τοπικό Υποκατάστημα Μισθωτών Βοιωτίας, Αισχύλου & Οδυσσέως T.K. 32131-Λιβαδειά.

Τοπικό Υποκατάστημα Μισθωτών Ευρυτανίας, Μελίνας Μερκούρη & Γερανίου 6 / 36 100-Καρπενήσι.

Τοπικό Υποκατάστημα Μισθωτών Φωκίδας, Επισκόπου Φιλοθέου 12-14-16 / 33 100- Άμφισσα.

Για παράδειγμα, ένας αγρότης από την Κάρυστο που, για να εξυπηρετηθεί, θα έπρεπε να μεταβεί στη Λαμία, από τις 2 Ιανουαρίου 2020, θα πηγαίνει στη Χαλκίδα, διανύοντας λιγότερη από τη μισή απόσταση και με αισθητά μικρότερο κόστος. Σε όλα τα ανωτέρω υποκαταστήματα έχει ολοκληρωθεί η προετοιμασία των αναγκαίων τεχνικών υποδομών και η εκπαίδευση των υπαλλήλων στα νέα αντικείμενα ασφάλισης των αγροτών.

Εντός του Ιανουαρίου 2020, θα αποκεντρωθούν από την Αθήνα στις ανωτέρω μονάδες και οι αρμοδιότητες των παροχών (επιδόματα, έξοδα κηδείας, κλπ), με αποτέλεσμα τον εξορθολογισμό και τη δραστική μείωση του χρόνου ολοκλήρωσης της επεξεργασίας των σχετικών αιτημάτων.

Η δράση ολοκληρώνεται μέσα στον Απρίλιο του 2020 σε όλη την επικράτεια με τη σταδιακή διάθεση ολοκληρωμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, μέσω του δικτυακού τόπου του e-ΕΦΚΑ, στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού του e-ΕΦΚΑ. Οι υπηρεσίες αυτές θα παρέχουν τη δυνατότητα απομακρυσμένης εξυπηρέτησης για τη πλειοψηφία των συναλλαγών, χωρίς να απαιτείται καμία μετακίνηση.

O υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννης Βρούτσης, δήλωσε σχετικά: «Λύνουμε οριστικά ένα χρόνιο πρόβλημα για εκατοντάδες χιλιάδες αγρότες, ξεκινώντας με τις πρωτεύουσες των νομών της Περιφέρειας της Στερεάς Ελλάδας. Αναβαθμίζουμε τις παρεχόμενες υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ και διευκολύνουμε τη μετακίνησή τους στα υποκαταστήματά του.

Αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες και τα προβλήματα των Ελλήνων αγροτών, προχωρώντας στην αποκέντρωση όλων των υπηρεσιών του τέως ΟΓΑ στα υποκαταστήματα του αναβαθμισμένου e-ΕΦΚΑ, όπου όλοι θα μπορούν να εξυπηρετούνται πολύ πιο εύκολα και γρήγορα.

Η δράση της αποκέντρωσης των υπηρεσιών του τέως ΟΓΑ θα συνεχιστεί και στους άλλους νομούς και παράλληλα με τον ψηφιακό μετασχηματισμό του e-ΕΦΚΑ θα δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο πλαίσιο εξυπηρέτησης για όλους τους ασφαλισμένους του Οργανισμού, απαλλαγμένο από αγκυλώσεις, γραφειοκρατία και ταλαιπωρία.

Για ακόμα μία φορά, θέλω να ευχαριστήσω τους υπαλλήλους και την αποτελεσματική διοίκηση του e-ΕΦΚΑ, που με τις δράσεις και τις αποφάσεις τους βρίσκουν καθημερινά λύσεις σε παθογένειες και προβλήματα δεκαετιών υπέρ του πολίτη και της εξυπηρέτησής του».

cnn.gr