Διευκρινίσεις Μαμάκη για την άρση των συγχωνεύσεων στα δημοτικά σχολεία του Λασιθίου

10:32 π.μ. - Παρασκευή, 13 Σεπτεμβρίου 2024
10:09 π.μ. - Παρ, 13/32/2024
Image: Διευκρινίσεις Μαμάκη για την άρση των συγχωνεύσεων στα δημοτικά σχολεία του Λασιθίου

Με αφορμή την παρέμβαση του κ. Πλακιωτάκη στον κ. Πιερρακάκη για το θέμα των συγχωνεύσεων τμημάτων, ο κ. Γ.Μαμάκης, Διευθυντής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Λασιθίου, φιλοξενήθηκε στον αέρα του Ηχώ 99,8 ώστε να δώσει κάποιες διευκρινήσεις και να εξηγήσει τι ακριβώς διορθώθηκε

«Μόνο πρώτη είδηση θα μπορούσε να είναι για την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αλλά και για το νομό μας η ανάκτηση των τμημάτων της Δ’ Τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου, της Β’ Τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ιεράπετρας και της Δ’ Τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Σητείας και του Αγίου Νικολάου», είπε ο κ. Μαμάκης και τόσο ο ίδιος όσο και η υπηρεσία του είναι πολύ ικανοποιημένοι από αυτή την εξέλιξη.

Σε ερώτηση που τέθηκε από τον κ. Βενέτη για το αν ο κ. Μαμάκης συμφωνούσε με αυτές τις αλλαγές ο κ. Μαμάκης απάντησε ότι σαν πρωτοβάθμια καλούνται να υλοποιήσουν τις αποφάσεις που λαμβάνονται κάθε φορά κεντρικά και συνέχισε λέγοντας ότι στο επίπεδο της διοίκησης δεν έχουν σημασία οι προσωπικές απόψεις καθώς η διοίκηση δεν λειτουργεί έτσι. Αυτό που έχει σημασία είναι να εφαρμόζονται οι οδηγίες και οι εντολές όπως κατεβαίνουν από την ιεραρχία αφού δεν γίνεται να λειτουργήσει διαφορετικά μία υπηρεσία. Ωστόσο, η θέση ενός διευθυντή εκπαίδευσης δεν είναι ευχάριστη όταν συνενώνει τμήματα που έχουν ήδη δουλέψει χωριστά.

Η συμβολή του κ. Πλακιωτάκη, ο οποίος ήταν από την αρχή σε επαφή με την πρωτοβάθμια, ήταν σημαντική, ανέφερε ο κ. Μαμάκης. Ο κ. Πλακιωτάκης ήταν αυτός που μετέφερε στο Υπουργείο τις εισήγησης της υπηρεσίας και την τεκμηρίωση που έπρεπε να κάνουν ώστε να έχουμε τελικά αυτό το αποτέλεσμα. Η κυριότερη δυσκολία, σύμφωνα με τον κ. Μαμάκη είχε να κάνει με το ότι κάποιοι πολιτικοί κύκλοι προσπάθησαν να πολώσουν τα πράγματα. Τελικά, με την τεκμηρίωση που έγινε από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Λασιθίου, στη βάση συγκεκριμένων ιδιαιτεροτήτων και δεδομένων που υπήρχαν σε αυτά τα σχολεία και σε αυτά τα τμήματα τροφοδότησαν με το σχετικό υλικό τον κ. Πλακιωτάκη και εκείνος σε συνεννόηση με τον Υπουργού κατάφερε να φέρει εις πέρας αυτή την αποστολή.

Σε αυτό το σημείο, ο κ. Βενέτης και η κ. Τσαγκαράκη ρώτησαν τον κ. Μαμάκη εάν θεωρεί ότι οι αντιδράσεις που υπήρξαν βοήθησαν ή υπήρξαν εμπόδιο με τον ίδιο να απαντάει ότι «ορισμένες πλευρές των αντιδράσεων βοήθησαν» και ευχαρίστησε τους γονείς για την υπεύθυνη και ψύχραιμη στάση που κράτησαν. Ωστόσο, ο κ. Μαμάκης πιστεύει ότι υπήρχαν κάποιες πλευρές οι οποίες πυροδοτούσαν μία πολωτική κατάσταση που δεν ήταν συμβατή με την επίτευξη κάποια λύσης. Θα πρέπει λοιπόν να υπάρχει συνεργασία, ιδίως στο χώρο της εκπαίδευσης, κατέληξε.

Συνολικά, οι τάξεις που θα συγχωνεύονταν ήταν δέκα ωστόσο δεν ανατρέπεται όλο το σκηνικό αλλά υπάρχουν πολύ συγκεκριμένες παρεμβάσεις όπου εντοπίζονται προβλήματα τόσο στην Κρήτη όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα με τον κ. Μαμάκη να πιστεύει ότι με αυτές τις παρεμβάσεις η κατάσταση εξομαλύνθηκε.