Δεύτερο κύμα παραχωρήσεων αεροδρομίων σε ιδιώτες προετοιμάζει η κυβέρνηση, στο πλαίσιο της λειτουργίας του νέου «υπερταμείου» που ανέλαβε την αξιοποίηση της περιουσίας του ελληνικού Δημοσίου.
Με πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Υποδομών, προωθείται η κατάρτιση από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών ενός «ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης» για τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που δεν παραχωρήθηκαν στη Fraport, εξετάζοντας δύο σενάρια:
Της άμεσης μακροχρόνιας παραχώρησης σε ιδιώτες.
Της ανάπτυξης των αερολιμένων μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Πρόκειται για τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Νέας Αγχιάλου, Καλαμάτας, Αραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελλόριζου.
Στόχος είναι τα 23 αεροδρόμια – εξακολουθεί να τα διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας – να εκσυγχρονιστούν με ένα διαφορετικό μοντέλο σε σχέση με αυτό της 40ετούς παραχώρησης στη Fraport, που ακολουθήθηκε για τα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια. Μάλιστα, φαίνεται να προκρίνεται η λύση των ΣΔΙΤ, που είναι πιο κοντά στο μοντέλο διαχείρισης του Ελευθέριος Βενιζέλος.
Σύμφωνα με αεροπορικές πηγές, για έξι από τα 23 αεροδρόμια και συγκεκριμένα για τα αεροδρόμια Πάρου, Καλαμάτας, Χίου, Νάξου, Μήλου και Σητείας και κυρίως για τα τρία πρώτα, καταγράφεται ήδη επενδυτικό ενδιαφέρον.
Τα περιφερειακά λιμάνια, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθήνας (πώληση του 30%), εμβληματικά ακίνητα και μαρίνες αποτελούν τις προτεραιότητες των αποκρατικοποιήσεων για το 2019, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ταμείου Αρη Ξενόφο.
in.gr