ΒΟΑΚ: Αντίστροφη μέτρηση για τις προσφορές στο τμήμα Χανιά - Χερσόνησος
Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνο για την υποβολή των προσφορών στο βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά από αποφάσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η καταληκτική ημερομηνία είναι η 31η Μαρτίου. Βέβαια η ημερομηνία αυτή είναι στη «διακεκαυμένη ζώνη» καθώς υπάρχει σοβαρή πιθανότητα, όπως πιθανολογείται να έχουν προκηρυχθεί οι εθνικές εκλογές.
Το έργο το οποίο βρίσκεται σε διαγωνισμό με τη μορφή της πολυετούς παραχώρησης, είναι εκτιμώμενου κόστους 1,2 δισ. ευρώ έχει κινήσει το ενδιαφέρον των μεγάλων ομίλων της χώρας και οι οποίες έχουν κατέβει διεκδικώντας την ανάληψη του.
Οι διεκδικητές
Το ενδιαφέρον στρέφεται στο ποια σχήματα θα είναι αυτά που θα κατέβουν με προσφορά για το μεγάλο αυτό έργο. Το παρών μέχρις στιγμής έχουν δώσει:
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ
VINCI HIGHWAYS-VINCI
CONCESSIONS
ACCIONA-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
ΑΒΑΞ
Προς το παρόν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζει την προετοιμασία της διαδικασίας υποβολής σχολίων. Με απόφαση του υπουργού ΥΠΟΜΕ, Κώστα Καραμανλή, αποφασίστηκε η ολιγοήμερη παράταση στην υποβολή τους και συγκεκριμένα από την προβλεπόμενη λήξη τους στις 31 Ιανουαρίου η ημερομηνία τοποθετήθηκε στις 13 Φεβρουαρίου.
Πρόκειται για σχόλια και παροχή διευκρινίσεων επί του «Σχεδίου Σύμβασης Παραχώρησης» του Τεύχους Πρόσκλησης Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών. Εφόσον δεν υπάρξει κάποια άλλη παράταση το μόνο που θα μας χωρίζει από την κατάθεση των προσφορών είναι η πιθανότητα προκήρυξης εκλογών.
Οι νέες ισορροπίες στο πεδίο των αυτοκινητοδρόμων
Ο ΒΟΑΚ έρχεται να προστεθεί στο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας. Με συνολικό μήκος που φτάνει τα 200 χιλιόμετρα είναι ένα υπολογίσιμο μέγεθος στο εθνικό δίκτυο που μαζί με τις επεκτάσεις του Ε65 (βόρειο και νότιο τμήμα), το Ιωάννινα-Κακαβιά και το Πάτρα-Πύργος θα ξεπεράσει τα 2.600 χιλιόμετρα.
Ουσιαστικά ο ΒΟΑΚ θα φέρει νέες ισορροπίες στο πεδίο των αυτοκινητοδρόμων με διόδια της χώρας.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την εν εξελίξει προσθήκη της Εγνατίας Οδού θα διαχειρίζεται περίπου 1500 χιλιόμετρα, δηλαδή πάνω από το 60% του συνολικού δικτύου. Αν αποκτήσει και την παραχώρηση του ΒΟΑΚ (και συμμετέχει και στο μεσαίο τμήμα) θα έχει επιβεβαιώσει την κυριαρχία της στις εγχώριες οδικές παραχωρήσεις.
Η VINCI θέλει το τμήμα παραχώρησης του ΒΟΑΚ για να επιβεβαιώσει την παρουσία της σε 3 μεγάλους αυτοκινητόδρομους με παραχώρηση (Ολυμπία Οδός, Γεφυρα οι άλλοι δύο).
Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ επίσης θέλουν να διευρύνουν την παρουσία τους στο πεδίο των οδικών παραχωρήσεων. Τέλος, η Μυτιληναίος θέλει να εγκαινιάσει την παρουσία της στις οδικές παραχωρήσεις και να προσθέσει τον ΒΟΑΚ στην ΣΔΙΤ του Flyover που πρόσφατα υπέγραψε με την ΑΒΑΞ.
Υπενθυμίζεται πως στο ανατολικό τμήμα του ΒΟΑΚ από τη Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο επικράτησε η ΑΚΤΩΡ με το έργο μετατροπής σε αυτοκινητόδρομο να είναι υπό κατασκευή. Η χρηματοδότηση προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Επίσης αναμένεται η υπογραφή για το μεσαίο τμήμα που υλοποιείται με ΣΔΙΤ. Σε αυτό ανάδοχο είναι το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Οι υπογραφές αναμένονται το αμέσως επόμενο διάστημα.
ekriti.gr