ΒΟΑΚ: Ανάδοχος μέσα στο 2021 - Τι θα γίνει με το τμήμα «Χερσόνησος-Νεάπολη»
Αισιόδοξη εκτίμηση για το τμήμα «Χερσόνησος-Νεάπολη» από τον γενικό γραμματέα Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, που προανήγγειλε επίσης ανάδοχο για το ΣΔΙΤ των δικαστικών μεγάρων της Κρήτης σε ένα χρόνο
«Πρόσω ολοταχώς» για τον νέο ΒΟΑΚ, καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών, θα έχουμε ανάδοχο μέσα στο 2021 για το οδικό τμήμα «Χερσόνησος-Νεάπολη Λασιθίου» που προωθείται προς υλοποίηση με ΣΔΙΤ.
Την αισιόδοξη αυτή εκτίμηση έκανε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος εμφανίστηκε βέβαιος πως, πέρα από τον διαγωνισμό “Χερσόνησος-Νεάπολη”, προσωρινούς αναδόχους θα έχουν πριν “φύγει” η χρονιά και τα άλλα δύο μεγάλα οδικά έργα ΣΔΙΤ: Το τμήμα Καλαμάτα- Ριζόμυλος- Πύλος- Μεθώνη του οδικού άξονα της Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου και η ανατολική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, ή αλλιώς το περίφημο flyover (η λεγόμενη υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρος).
Η εκτίμηση του κ. Καραγιάννη συνέπεσε μάλιστα χρονικά με την αποστολή της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα “Χερσόνησος-Νεάπολη” του νέου ΒΟΑΚ στην Περιφέρεια Κρήτης, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στη συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών έκανε μνεία και στο έργο-“πακέτο” ΣΔΙΤ των νέων δικαστικών μεγάρων στην Κρήτη, έργο ύψους 121 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνει την ανέγερση νέων δικαστικών μεγάρων σε Ηράκλειο και Χανιά, καθώς επίσης και ένα εκτεταμένο “λίφτινγκ” στο υφιστάμενο Δικαστικό Μέγαρο στο Ρέθυμνο.
Όπως ανέφερε ο ίδιος από πλευράς χρονοδιαγραμμάτων, αυτό το μεγάλης σημασίας έργο για την Κρήτη αναμένεται να έχει προσωρινό ανάδοχο μέσα στο α’ 3μηνο του 2022.
Το τμήμα “Χερσόνησος-Νεάπολη”
Για το τμήμα “Χερσόνησος-Νεάπολη” του νέου ΒΟΑΚ, όπως γράψαμε πριν από μερικές ημέρες, βγήκε στον αέρα η β’ φάση, η φάση δηλαδή του λεγόμενου ανταγωνιστικού διαλόγου στο πλαίσιο του διεθνούς διαγωνισμού που έχει προκηρυχθεί.
Για το κομμάτι αυτό, μήκους 22,5 χιλιομέτρων και κατασκευαστικού κόστους 205 εκατ. ευρώ, έχει ήδη κατατεθεί προς έγκριση η περιβαλλοντική μελέτη του έργου, η οποία βεβαίως θα μείνει σε φάση διαβούλευσης και επεξεργασίας για λίγους μήνες.
Την Παρασκευή μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, η ΜΠΕ του έργου έφτασε και στην Περιφέρεια Κρήτης, που θα την επεξεργαστεί και θα αποφανθεί γνωμοδοτικά.
Στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής μελέτης, είδαν το φως της δημοσιότητας και τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου οδικού τμήματος, τα οποία έχουν ως εξής:
* Χερσόνησος-Μάλια: Τέσσερις γέφυρες συνολικού μήκους 910 μέτρων, μία σήραγγα μήκους 375 μέτρων και παράπλευρο δίκτυο 1,83 χιλιομέτρων περιλαμβάνει η χάραξη του τμήματος Χερσονήσου-Μαλίων. Δύο ανισόπεδους κόμβους σε Χερσόνησο και Σταλίδα περιλαμβάνει η χάραξη του νέου δρόμου. Σε 48 εκατομμύρια υπολογίζεται το κόστος κατασκευής και σε 1,2 εκατομμύρια το κόστος απαλλοτριώσεων.
* Μάλια-Νεάπολη: Δύο σήραγγες μήκους σχεδόν 4 χιλιομέτρων, μία γέφυρα μήκους 425 μέτρων και τρεις ανισόπεδους κόμβους σε Μάλια, Σίσι και Σεληνάρι περιλαμβάνει η νέα χάραξη του τμήματος Μαλίων-Νεάπολης. Το μήκος του αυτοκινητόδρομου είναι 13,19 χιλιόμετρα, ενώ το μήκος του παράπλευρου δικτύου 9,6 χιλιόμετρα.
Μετά τη β’ φάση του λεγόμενου ανταγωνιστικού διαλόγου, που ξεκίνησε τώρα, θα πάμε, καλώς εχόντων των πραγμάτων, στα τέλη του 2021 στη γ' φάση, με την υποβολή δεσμευτικών προσφορών και την επιλογή αναδόχου, μέσα από τα πέντε σχήματα που έχουν προκριθεί από το υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών κατά την α' διαγωνιστική φάση (επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ) και συνεχίζουν στην “κούρσα” του διεθνούς διαγωνισμού.
Τα πέντε σχήματα εταιρειών και κοινοπραξιών που προκρίθηκαν από το α’ στάδιο και συνεχίζουν στη β' διαγωνιστική φάση, που ξεκίνησε τώρα για το έργο ΣΔΙΤ του τμήματος “Χερσόνησος-Νεάπολη Λασιθίου”, είναι:
- “ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.”,
- Ένωση Προσώπων “Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη” (ΑΒΑΞ-Marguerite),
- “Άκτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε.”,
- Shikun Binui LTD και
- Ένωση Προσώπων “Κοινοπραξία Acciona Concesiones-Μυτιληναίος Intertoll”.
ΠΑΚΕΤΟ ΕΡΓΩΝ
Τα χρονοδιαγράμματα του γ.γ. Υποδομών
Η κοινή εκτίμηση μέχρι τώρα ήταν πως για το έργο αυτό ΣΔΙΤ του “Χερσόνησος-Νεάπολη Λασιθίου” θα πάμε σε προσωρινό ανάδοχο μέσα στους πρώτους μήνες του 2022.
Ωστόσο, στο υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών είναι πιο... αισιόδοξοι! Όπως εκτίμησε ο γ.γ. του υπουργείου Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο προσωρινός ανάδοχος αναμένεται μέσα στο 2021.
Παρουσιάζοντας, ειδικότερα, το μεγαλύτερο - όπως υπογράμμισε - πακέτο έργων δημοσίων υποδομών των τελευταίων δεκαετιών, ύψους 13,5 δισ. ευρώ, που έχει σχεδιαστεί και θα υλοποιηθεί από το υπουργείο Υποδομών, ο κ. Καραγιάννης τόνισε πως «μέσα σε αυτό το “πακέτο” φιγουράρει η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, ενός εμβληματικού έργου συνολικού μήκους 193 χιλιομέτρων, εκτιμώμενου κόστους 1,75 δισ. ευρώ, που μετά από χρόνια καθυστερήσεων έχει μπει σε τροχιά υλοποίησης, με την ολοκλήρωση των απαιτούμενων μελετών μετά από δεκαετίες απραξίας».
«Για τρία οδικά έργα, FlyOver, Καλαμάτα-Ριζόμυλος και Χερσόνησος-Νεάπολη (ΒΟΑΚ), που βρίσκονται ήδη σε διαγωνιστική διαδικασία, αναμένεται να έχουμε προσωρινούς αναδόχους εντός του 2021. Για τα δε κτηριακά έργα των 17 σχολικών μονάδων της Κεντρικής Μακεδονίας, των 12 δικαστικών μεγάρων σε Κεντρική Μακεδονία, Κεντρική Ελλάδα και Κρήτη και του νέου βιοκλιματικού κτηρίου της ΓΓΥ, αναμένεται να έχουμε προσωρινούς αναδόχους εντός του α' τριμήνου του 2022», σημείωσε ακόμα ο γ.γ. Υποδομών.
neakriti.gr