Κρίσιμα έργα υποδομών, πιεστικές ανάγκες στην υγεία, εξελίξεις στο μεταναστευτικό και αλλαγές στα ΕΛΤΑ καθορίζουν την ατζέντα και τις προοπτικές της Ιεράπετρας και του Λασιθίου.
Ο πρώην Υπουργός Ναυτιλίας και Αντιπρόεδρος της Βουλής μίλησε εκτενώς στην εκπομπή “Καλημέρα Λασίθι” για τις προκλήσεις του νομού, τις εσωκομματικές εκλογές στη ΝΔ, την κατάσταση των νοσοκομείων, τη μεταναστευτική πολιτική και τις αλλαγές στα ΕΛΤΑ Ιεράπετρας.
Ακούστε παρακάτω την συνέντευξη που παραχώρησε ο Α Αντιπρόεδρος της βουλής στον Ηχώ fm :
Σε μια εκτενή συνέντευξη που παραχώρησε στην πρωινή εκπομπή «Καλημέρα Λασίθι» του ΗΧΩ FM, ο πρώην Υπουργός Ναυτιλίας, Αντιπρόεδρος της Βουλής και Βουλευτής Λασιθίου, Γιάννης Πλακιωτάκης, ανέλυσε με λεπτομέρεια την εικόνα της τοπικής επικαιρότητας, αλλά και ζητήματα εθνικής πολιτικής που επηρεάζουν άμεσα το Λασίθι. Μεταξύ άλλων μίλησε για τις εσωκομματικές εκλογές της Νέας Δημοκρατίας, την κατάσταση του συστήματος υγείας στα νοσοκομεία του νομού, το μεταναστευτικό ζήτημα και τις διεθνείς συνεργασίες, καθώς και τις εξελίξεις που αφορούν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, με επίκεντρο την Ιεράπετρα.
Εσωκομματικές Εκλογές Νέας Δημοκρατίας – Σταθερότητα και συναίνεση
Ο κ. Πλακιωτάκης ξεκίνησε την τοποθέτησή του αναφερόμενος στις πρόσφατες εσωκομματικές εκλογές της ΝΔ, όπου συμμετείχαν 122.000 μέλη. Όπως επισήμανε, η συμμετοχή αυτή αποτελεί «ψήφο εμπιστοσύνης» στη Νέα Δημοκρατία ως σταθερή πολιτική δύναμη της χώρας. Στο Λασίθι, δεν πραγματοποιήθηκαν εκλογές, διότι ο αριθμός των υποψηφίων στις οργανώσεις ταυτιζόταν με τον αριθμό των θέσεων – κάτι που, σύμφωνα με τον ίδιο, καταδεικνύει «κλίμα συναίνεσης, συνεννόησης και ωριμότητας»
1. Άρδευση και Υδροδοτικά Έργα στην Ιεράπετρα
Στο ζήτημα της διαχείρισης των υδάτινων πόρων, ο Γιάννης Πλακιωτάκης στάθηκε ιδιαίτερα στα έργα που αφορούν το Φράγμα Μπραμιανών και τη συνολική αναβάθμιση του υδροδοτικού και αρδευτικού συστήματος της Ιεράπετρας. Όπως τόνισε αναμένεται σύντομα να ξεκινήσει η διαδικασία επανεκκίνησης του έργου της προσαγωγού διώρυγας, ενός έργου καίριας σημασίας για την πλήρη αξιοποίηση της δυναμικότητας του φράγματος ενώ μέσα στο Δεκέμβριο θα ξεκινήσουν τα συνοδά έργα .
Παράλληλα, αναφέρθηκε στο έργο αφαλάτωσης στη Μαλάβρα, το οποίο αποτελεί βασικό πυλώνα του νέου υδατικού σχεδιασμού. Συνδυαστικά, τα συνοδά έργα του φράγματος, η διώρυγα και η αφαλάτωση συνιστούν — όπως είπε — μια ολοκληρωμένη στρατηγική λύση που θα καλύψει τις ανάγκες άρδευσης για τις επόμενες δεκαετίες. «Δεν μιλάμε για εξαγγελίες», υπογράμμισε, «αλλά για έργα που ενεργοποιούνται με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα».
2. Υγεία – Προκλήσεις, Ανάγκες και Θετικές Εξελίξεις
Ιδιαίτερο βάρος έδωσε ο κ. Πλακιωτάκης και στην κατάσταση του συστήματος υγείας στο Λασίθι, την οποία χαρακτήρισε «δυναμική» και εξαιρετικά απαιτητική. Η έλλειψη γιατρών, η μετακίνηση προσωπικού προς τον ιδιωτικό τομέα και το εξωτερικό, τα περιορισμένα μισθολογικά κίνητρα και οι αυξημένες απαιτήσεις της κοινωνίας δημιουργούν ένα πλαίσιο συνεχούς πίεσης στο ΕΣΥ.
Παρά τις δυσκολίες, ο Βουλευτής τόνισε ότι υπάρχουν τομείς που λειτουργούν με υψηλή ποιότητα, όπως το Ορθοπαιδικό Τμήμα του Νοσοκομείου Ιεράπετρας, το οποίο χαρακτήρισε «κέντρο αριστείας». Το τμήμα αυτό δέχεται ασθενείς από όλη την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα.
Εντυπωσιακός ήταν και ο αριθμός των περιστατικών:
τα εξωτερικά ιατρεία και τα ΤΕΠ διαχειρίστηκαν πάνω από 58.000 περιστατικά το 2024, γεγονός που αποτυπώνει το εύρος ευθύνης του νοσοκομείου.
Επιπλέον, ο κ. Πλακιωτάκης ανακοίνωσε ότι τα τρία νοσοκομεία του νομού θα καταθέσουν νέους οργανισμούς λειτουργίας, με στόχο τη συνεργασία, τον εξορθολογισμό και την καλύτερη διασύνδεση υπηρεσιών· ενώ για το Πολυδύναμο Ιατρείο Μακρύ Γιαλού προγραμματίζεται προκήρυξη διαγωνισμού μέσα στο 2026.
3. Μεταναστευτικό – Μείωση εισροών και διεθνείς συνεργασίες
Οι ροές προς την Κρήτη έχουν αυξηθεί τον τελευταίο χρόνο πάνω από 282%.
Από τους 4.300 μετανάστες έχουμε φτάσει να έχουμε ξεπεράσει τους 16.500. Για τον λόγο αυτό ζήτησα από τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος να ενισχύσει συνολικά την Κρήτη με στελεχιακό δυναμικό και ιδιαίτερα την Ιεράπετρα, η οποία έχει ενισχυθεί ήδη με επιχειρησιακά μέσα.
Έχουμε ήδη στην Ιεράπετρα ένα νέο σκάφος, το ΠΛΣ 624, για τις αυξημένες ροές μεταναστών που παρατηρούνται τις τελευταίες εβδομάδες, οι οποίες προέρχονται από το Σουδάν. Θέλω να επισημάνω ότι από το 2019 που ανέλαβα την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, διαπίστωσα ότι το μεταναστευτικό χρειάζεται μια διεθνή αντιμετώπιση, γιατί η πάταξη των παράνομων κυκλωμάτων των διακινητών θα πρέπει να αποτελέσει πολιτική στρατηγική προτεραιότητα σε διεθνές επίπεδο.
Αναφερόμενος στην Ιεράπετρα, θύμισε ότι ήδη από τότε που ο ίδιος ήταν Υπουργός Ναυτιλίας είχε δρομολογηθεί η ένταξη του πλωτού ασθενοφόρου στο δυναμικό της περιοχής. Το πλωτό ασθενοφόρο, όπως εξήγησε, προορίζεται για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, ιδιαίτερα κατά την τουριστική περίοδο στη Νήσο Χρυσή, όπου καταγράφονται συχνά ανάγκες ταχείας διακομιδής. Πρόσθεσε ότι το συγκεκριμένο σκάφος μπορεί να χρησιμοποιηθεί ευρύτερα, για κάθε τύπο επείγουσας ανάγκης στη θαλάσσια περιοχή της Ιεράπετρας και των γύρω ακτών, ενισχύοντας ουσιαστικά την ικανότητα του Λιμενικού να παρεμβαίνει άμεσα σε περιστατικά υγείας και διάσωσης.»
Υπενθύμισε ότι επι θητείας του στο υπουργείο Ναυτιλίας του το 2020 η Ελλάδα αντιμετώπισε «υβριδικές απειλές» στον Έβρο και το Αιγαίο, λειτουργώντας ουσιαστικά χωρίς ευρωπαϊκή υποστήριξη. Γι’ αυτό και θεωρεί ότι η συνεργασία με χώρες όπως η Αίγυπτος και η Λιβύη αποτελεί μονόδρομο, παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν.
«Η μεταφορά τεχνογνωσίας της ελληνικής ακτοφυλακής προς τη λιβυκή ακτοφυλακή είναι κρίσιμη — και εύχομαι αυτή η συνεργασία να συνεχιστεί. Βλέπετε, η διάθεση από τις αρχές της Λιβύης είναι λίγο περίεργη· η κατάσταση στη λιβυκή πλευρά δεν είναι ιδανική, οφείλω να ομολογήσω.
Τέλος, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα κατατεθεί νέο νομοσχέδιο για τη νόμιμη μετανάστευση, ώστε να ρυθμιστούν ζητήματα μετακίνησης εργατών γης και εποχικής εργασίας — μια ανάγκη ιδιαίτερα κρίσιμη για την Ιεράπετρα και τον πρωτογενή τομέα.
4. ΕΛΤΑ – Αναδιάρθρωση χωρίς αλλαγές για τους πολίτες της Ιεράπετρας
Ο Γιάννης Πλακιωτάκης σχολίασε εκτενώς και τις εξελίξεις σχετικά με τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Επισήμανε ότι οι αλλαγές που γίνονται είναι αποτέλεσμα του διεθνούς μετασχηματισμού των ταχυδρομικών υπηρεσιών, καθώς πλέον οι πολίτες επισκέπτονται λιγότερο τα φυσικά καταστήματα.
Υπενθύμισε ότι τα ΕΛΤΑ έχουν μεταφερθεί στο Υπερταμείο και δεν επιδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό, λειτουργώντας πλέον με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
Όπως είπε, «στην Ιεράπετρα δεν πρόκειται να αλλάξει απολύτως τίποτα ως προς την εξυπηρέτηση των πολιτών».