Άνοιγμα λυκείων: Επιστολή προς τους γονείς από την Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικών Λασιθίου

7:48 μ.μ. - Πέμπτη, 8 Απριλίου 2021
07:04 μ.μ. - Πέμ, 08/48/2021
Image: Άνοιγμα λυκείων: Επιστολή προς τους γονείς  από την Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικών Λασιθίου

Ανοιχτή επιστολή στους γονείς μαθητών λυκείων

Έχουμε κλείσει ένα χρόνο και ένα μήνα από το Μάρτιο του 2020 που η εκπαιδευτική διαδικασία παραπαίει σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης από το νηπιαγωγείο έως το πανεπιστήμιο με:

• Τα συνεχή «κλείσε – άνοιξε» της κυβέρνησης.

• Τα αλληλοσυγκρουόμενα μηνύματα για την διάδοση του κορονοϊού στα σχολεία. « τη μια κολλάει την άλλη δεν κολλάει» στα παιδιά και στους νέους.

• Τα ανεπαρκή μέσα για την τηλεκπαίδευση σε υλικά και πόρους, με τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν δικά τους μέσα και γνώσεις για να στηρίξουν τους μαθητές στην εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση.

• Χωρίς επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την τηλεκπαίδευση, που είναι τελείως διαφορετική διαδικασία από την διά ζώσης διδασκαλία.

• Με μεγάλο αριθμό μαθητών να μην μπορεί να συνδεθεί στην πλατφόρμα, λόγω προβλημάτων του δικτύου και γιατί δεν έχουν αξιόπιστες συσκευές tablet και Η/Υ, ειδικά οι μαθητές των φτωχών οικογενειών,

• Με μια σκανδαλώδη σύμβαση του ΥΠΑΙΘ με την εταιρεία CISCO για να γίνει η τηλεκπαίδευση με την πλατφόρμα webex και με τα προσωπικά δεδομένα 1,5 εκατομ. χρηστών μαθητών και εκπαιδευτικών στη διάθεση της εταιρείας και προς τρίτους.

Το αποτέλεσμα αυτής της πορείας είναι χωρίς αμφιβολία τα τεράστια μαθησιακά κενά σε όλα τα παιδιά, πέρα από τις ψυχολογικές επιπτώσεις του εγκλεισμού, και το ζητούμενο είναι πως θα καλυφθούν αυτά τα ζωτικά κενά στις γνώσεις, με τι σχέδιο, αν έχει σχέδιο το ΥΠΑΙΘ. Το πρόβλημα είναι εντονότερο για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου και τις οικογένειές τους που προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕ ΤΟΝ ΠΟΛΥΜΗΝΟ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟ ΚΑΙ ΞΑΝΑΝΟΙΓΕΙ ΠΑΛΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΙΣ 12/4 ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΧΩΡΙΣ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ.

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΞΑΝΑΝΟΙΓΟΥΝ ΜΕ 4000 ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ!

Τα σχολεία ξανανοίγουν με την «προστασία» ενός αυτοδιαγνωστικού τεστ (self test), αμφιβόλου διαγνωστικής ικανότητας όταν η δειγματοληψία θα γίνεται από τους γονείς που δεν γνωρίζουν να παίρνουν σωστά το δείγμα. Αυτά τα τεστ είναι τα γνωστά Ag rapid tests που υπάρχουν στα νοσοκομεία από πέρυσι σε συσκευασία 25 τεμαχίων και με οδηγίες: «αυστηρά για χρήση μόνο από εξειδικευμένο προσωπικό σε μονάδες υγείας»!

ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΤΡΑΓΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΘΕΤΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ-ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΙΣ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΕΣΤ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟ ΠΡΩΙ ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. Θεωρούν αναλώσιμη την εκπαιδευτική κοινότητα μπροστά στο success story της κανονικότητας τους και της "επιτυχούς" αντιμετώπισης της πανδημίας; Αλήθεια, πιστεύει κανείς - εκτός από τα "πετσωμένα" ΜΜΕ- ότι σε αυτές τις συνθήκες τα σχολεία μπορούν να ανοίξουν με ασφάλεια στις 12 Απρίλη; Οι ζωές εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών έχουν ανυπολόγιστη αξία για να τις παίζουμε στα ζάρια της ανικανότητας και των ιδεοληψιών τους! Πρέπει να υπάρξει άμεση αντίδραση από τις Ομοσπονδίες του Δημοσίου, των Εκπαιδευτικών και τις πολιτικές δυνάμεις που αντιλαμβάνονται το μέγεθος του προβλήματος!

Στο Ερώτημα αν υπήρχε και υπάρχει διαφορετικός δρόμος από αυτόν που διανύσαμε με ευθύνη της κυβέρνησης, η απάντηση είναι ναι.

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΔΕΣΜΗ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΕΣ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.

• ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΑΞΗ ΜΕΧΡΙ 15 ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΤΟ ΜΕΤΡΟ.

• ΔΩΡΕΑΝ ΥΛΙΚΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ( ΜΑΣΚΕΣ- ΑΝΤΙΣΥΠΤΙΚΑ ΚΛΠ ) ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.

• ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΗ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ.

• ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΑ ΤΕΣΤ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.

• ΜΑΖΙΚΟΙ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.

ΕΠΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ:

• ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ.

• ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΚΕΝΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ ΜΕ ΚΥΡΙΑ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ.

• ΝΑ ΜΗΝ ΙΣΧΥΣΕΙ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΦΕΤΟΣ.

• ΜΕΤΡΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΦΤΩΧΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΕΙΔΙΚΑ ΣΕ ΕΥΑΛΩΤΕΣ ΟΜΑΔΕΣ

• ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

• ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΕΙΔΙΚΑ ΤΩΝ ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

• ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΥΜΗΝΟΥ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣ.