Ανάγκη οι νέες αγορές κηπευτικών

11:52 π.μ. - Τρίτη, 22 Νοεμβρίου 2022
11:11 π.μ. - Τρί, 22/52/2022
Image: Ανάγκη οι νέες αγορές κηπευτικών

Με άτυπη συνένωση δυνάμεων παραγωγών καλύτερες προοπτικές στις αγορές της βόρειας Ευρώπης – Τι προτείνει ο Γ. Πολυχρονάκης ειδικός σύμβουλος της Incofruit Hellas

Ενδιαφέροντα στοιχεία για τις εξαγωγές σε φρούτα , λαχανικά και κηπευτικά δίνει μιλώντας στον Ηχώ 99,8 ο κ. Γιώργος Πολυχρονάκης ειδικός σύμβουλος της Incofruit Hellas

Όπως είπε, η συνολική εικόνα από τις εξαγωγές στα φρούτα και στα λαχανικά είναι με μειωμένη κίνηση από άποψη όγκου εξαγωγών σε σχέση με μια κανονική χρονιά όπως το 2020, ενώ η μεσοσταθμική τιμή πώλησης των προϊόντων μας είναι αυξημένη γύρω στο 14% με συνέπεια η συνολική αξία των εξαγωγών να είναι αυξημένη. Πλην όμως πολλά προϊόντα έχουν δεν έχουν συγκομισθεί, δεν έχουν διατεθεί για την εξαγωγή. Αυτό οφείλεται σε έλλειψη εργατικών χεριών αλλά κυρίως στην υποκατανάλωση, από άποψη ποσοτήτων, που φτάνει γύρω στο 14% σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο 9μηνο στη Γερμανία οι εισαγωγές από όλο τον κόσμο σε φρούτα και λαχανικά έχει μειωθεί κατά 10% σε σύγκριση με το 2021 και οι δικές μας εισαγωγές στην Γερμανία κατά 16 %. Αυτή στέρηση ποσοτήτων προς μια από τις κυριότερες αγορές των προϊόντων μας είναι καθοριστική και της απορρόφησης εξαγομένων προϊόντων μας προς την Ε.Ε. Αντίστοιχες μειώσεις έχουν σημειωθεί και σε άλλες αγορές αλλά δεν υπάρχουν προς το παρόν τα επίσημα στοιχεία. Η αγοραστική κίνηση και η μείωση της κατανάλωσης έχει μειωθεί και αυτό θα συνεχιστεί όσο διαρκεί η οικονομική κρίση, σημείωσε ο κ. Πολυχρονάκης.

Για τα κηπευτικά και ειδικότερα τα θερμοκηπιακά κηπευτικά είπε ότι το κόστος παραγωγής είναι πολύ αυξημένο και με τις τιμές που διαμορφώνονται δεν καλύπτεται το κόστος παραγωγής. Ευτυχώς που οι βόρειες χώρες λόγω κόστους ενέργειας έχουν εγκαταλείψει τις θερμοκηπιακές καλλιέργειες και αυτό ευνοεί τα δικά μας προϊόντα που παράγονται με ηλιακή ενέργεια. Κατά συνέπεια όλο αυτό είναι μια ευκαιρία για τους παραγωγούς μας να το εκμεταλλευτούν, να το αξιοποιήσουν αυτό.

Δεν είναι τυχαίο ότι εκτός από τις παραδοσιακές και νέες αγορές, ακόμη και από σκανδιναβικές χώρες, έχουν δείξει ενδιαφέρον για τα κρητικά προϊόντα. Χρειάζεται να λειτουργήσουμε με συνέπεια στις παραδόσεις και ποιότητα στα εξαγώγιμα προϊόντα, διασφαλίζοντας και τον απαιτούμενο όγκο, προϊόντων. Ειδικά για το τελευταίο αυτό που χρειάζεται είναι μια συνένωση δυνάμεων, ακόμα και άτυπα, ώστε να διασφαλιστούν οι ποσότητες που απαιτούνται για να καλυφθούν οι ανάγκες μια αγοράς ανάλογα με τις συμφωνίες που μπορεί να κλείσει ο καθένας.