Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το υπουργείο μελετά πλέον δύο συν έναν διαγωνισμούς και όχι μία ενιαία διαγωνιστική διαδικασία για το μεγάλο οδικό άξονα της Κρήτης ώστε ένα κομμάτι του έργου να γίνει ως παραχώρηση, ένα άλλο με την μορφή ΣΔΙΤ και ένα τρίτο - όταν και εφόσον ωριμάσουν οι συνθήκες- ως δημόσιο έργο.
Η τροποποίηση του σχεδιασμού είναι και ο λόγος που δεν έχει προκηρυχθεί ακόμη ο διαγωνισμός μολονότι αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα νέας γενιάς που περιμένει με ζωηρό ενδιαφέρον, ο κατασκευαστικός κλάδος και έχει εξαγγείλει από πέρσι η κυβέρνηση.
Αρχικά προβλεπόταν η κατασκευή του ΒΟΑΚ μόνο στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο, με αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού άξονα. Όμως με απόφαση του Πρωθυπουργού πέρσι, ανακοινώθηκε ότι ο ΒΟΑΚ θα φτάσει ως τον Άγιο Νικόλαο.
Σύμφωνα με το newmoney.gr, το υπουργείο μελετά πλέον να κατασκευάσει ως παραχώρηση το τμήμα από Χανιά έως Χερσόνησο με δύο λωρίδες συν ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης) εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,1 δισ. ευρώ. Το υπόλοιπο εξετάζεται να σπάσει στα δυο (με δύο λωρίδες κυκλοφορίας χωρίς ΛΕΑ) και ένα κομμάτι να γίνει με ΣΔΙΤ συνολικού ύψους 250 εκ. ευρώ και ένα άλλο ως δημόσιο, για το οποίο δεν υπάρχει εκτίμηση κόστους. Από την στιγμή που θα επιλεγεί η σύμπραξη μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, τότε το έργο θα πρέπει να εγκριθεί από την Διυπουργική Επιτροπή Δημοσίων Έργων, γεγονός που σηματοδοτεί ένα νέο γύρο καθυστερήσεων.
Ο υπουργός Υποδομών κ. Χρίστος Σπίρτζης ανέφερε την Παρασκευή ότι το υπουργείο θα έχει οριστικοποιήσει το σχεδιασμό μέσα στις επόμενες 20 μέρες. Κρίνεται σαφές όμως ότι ο ΒΟΑΚ λόγω των μεγάλων τοπικών μετακινήσεων δεν είναι αυτοκινητόδρομος που μπορεί να σηκώσει μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους και αυτό περιορίζει τις πηγές χρηματοδότησης.
Υπενθυμίζεται ότι στο παρελθόν η κυβέρνηση, είχε εξετάσει το ενδεχόμενο, εφόσον το έργο γίνει με ΣΔΙΤ να μην υπάρξουν διόδια αλλά ο ιδιώτης να αμοίβεται με πληρωμές διαθεσιμότητας, δηλαδή να του καταβάλλει το δημόσιο ένα είδος ενοικίου που θα είναι συνάρτηση του επιπέδου υπηρεσιών που παρέχει.