AgroExpo 2025 | Καλύφθηκε το 80% των περιπτέρων σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου
Στην πρώτη συνέντευξή του στον Ηχώ 99,8 μετά την επανεκλογή του, προχώρησε ο κος Θωμάς Χαριτάκης, Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λασιθίου, όπου μίλησε για την εικόνα που έχει για την επιχειρηματικότητα στο Λασίθι και την Agroexpo
Αρχικά, μας ενημέρωσε για την αλλαγή του Διοικητικό Συμβουλίου του Επιμελητηρίου και επεσήμανε ότι έχουμε 17 νέους συμβούλους κάτι που αποτελεί μεγάλη αλλαγή. Στο πρώτο διοικητικό συμβούλιο που έγινε στον Άγιο Νικόλαο εξέλεξαν τη νέα Διοικητική Επιτροπή η οποία είναι κατά κάποιο τρόπο το εκτελεστικό όργανο του Επιμελητηρίου Λασιθίου.
Όσον αφορά στην επιχειρηματικότητα, μας ενημέρωσε ότι αυτό που παρατηρείται είναι ότι το επιχειρείν στον νομό Λασιθίου καταγράφει θετική εξέλιξη καθώς ιδρύονται συνεχώς νέες επιχειρήσεις και τα στοιχεία δείχνουν ότι είναι περισσότερες αυτές που ιδρύονται από αυτές που διαγράφονται. Το 2024 ήταν μία χρονιά ρεκόρ εγγραφών επιχειρήσεων στο Επιμελητήριο Λασιθίου, ανέφερε ο κος Χαριτάκης, με 447 νέες επιχειρήσεις στο νομό, τις περισσότερες της τελευταίας δεκαετίας, έναντι 235 που διαγράφησαν. Ο κλάδος με τις περισσότερες ενάρξεις είναι αυτός στο τμήμα των υπηρεσιών, πρόσθεσε, με 180 ενάρξεις, ένας κλάδος που προηγείται κάθε χρόνο. Ο κλάδος με την μικρότερη αύξηση είναι ο εμπορικός. Γενικά, υπάρχει ένα συνεχώς αυξανόμενο ισοζύγιο, και αυτό είναι πολύ σημαντικό, ανέφερε ο πρόεδρος και επεσήμανε ότι η δουλειά του Επιμελητηρίου είναι να βοηθάει το σύνολο της επιχειρηματικότητας και αυτό θα προσπαθήσει να κάνει.
Συνεχίζοντας, αναφέρθηκε στην Agroexpo η οποία θα πραγματοποιηθεί τέλη Μαΐου και μας ενημέρωσε ότι έχει ήδη καλυφθεί περίπου το 80% των θέσεων, γεγονός εξαιρετικά σημαντικό για τις αρχές του έτους. Για τους επόμενους τέσσερις μήνες, μένει να κλείσει το υπόλοιπο 20%, δηλαδή 18 θέσεις ακόμα με τον κ. Χαριτάκη να εκφράζει την ευχαρίστησή του για την συγκεκριμένη κατάσταση και να εξετάζει την πιθανότητα ένταξης περισσότερων θέσεων. Αυτό που δουλεύουν αυτή την στιγμή είναι οι χώροι που θα χρειαστούν για να γίνουν ομιλίες και παρουσιάσεις που θέλουν να κάνουν κάποιες εταιρείες ώστε να μαζέψουν κόσμο και να φέρουν τους πελάτες τους. Ωστόσο, η δουλειά του Επιμελητηρίου τελειώνει στην πίεση προς την Περιφέρεια και τα αρμόδια υπουργεία για την κατασκευή του νέου χώρου, είπε ο κος Χαριτάκης και εξήγησε ότι από εκεί και πέρα ο χώρος ανήκει στον Δήμο και αυτός είναι που πρέπει να φέρει τις μελέτες και τις χρηματοδοτήσεις ώστε να προχωρήσει η κατασκευή. Γι’ αυτό το λόγο, μέχρι το τέλος του μήνα, ο κος Χαριτάκης θα επιδιώξει να συναντηθεί με το Δήμαρχο ώστε να συζητήσουν όλα τα θέματα και να κλείσουν τον χώρο. Για να μπορέσουν να πραγματοποιηθούν οι συναντήσεις και οι ομιλίες θα πρέπει να διαμορφωθεί μία αίθουσα σε στεγασμένο χώρο. Επίσης, ο κος Χαριτάκης θα επιδιώξει να συναντηθεί με όλους τους φορείς ώστε να επιλυθούν τα οργανωτικά θέματα καθώς, όπως είπε, η Agroexpo αποτελεί το στολίδι του νομού Λασιθίου και η στεγασμένη έκθεση είναι ο μεγάλος στόχος. Τόνισε, ότι το σημαντικό είναι να βρεθούν οι χρηματοδοτήσεις ώστε να προχωρήσει το έργο καθώς υπάρχει συνεχώς ροή για τις θέσεις στην έκθεση αφού γίνονται συνεχώς ερωτήσεις με τον κ. Χαριτάκη να χαρακτηρίζει δυναμική την όλη διαδικασία. Το Επιμελητήριο αυτή τη στιγμή προσπαθεί να προωθήσει το επικοινωνιακό κομμάτι για να φέρει περισσότερο κόσμο με διαφημίσεις σε όλη την χώρα ώστε να μεγαλώσει η επισκεψιμότητα της έκθεσης και να πάει η όλη προσπάθεια ένα βήμα παρακάτω.
Αναφορικά με την οικονομική κατάσταση των επιχειρήσεων, ο κος Χαριτάκης είπε ότι τα νοικοκυριά είναι πιεσμένα λόγω της ακρίβειας, γεγονός που έχει μειώσει την κατανάλωση. Παρόλα αυτά, τα μηνύματα για την τουριστική σεζόν είναι αισιόδοξα, με υψηλές προκρατήσεις.
Από την άλλη, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αναπτυχθεί ραγδαία, κάτι που επηρεάζει αρνητικά τις τοπικές επιχειρήσεις. Οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες και η μετατόπιση προς το ηλεκτρονικό εμπόριο έχουν δημιουργήσει προκλήσεις για τους μικρούς εμπόρους, οι οποίοι δυσκολεύονται να ανταγωνιστούν τις μεγάλες αλυσίδες. «Ως Επιμελητήριο, σχεδιάζουμε σεμινάρια και δράσεις για τη δημιουργία e-shop, ώστε να στηρίξουμε την τοπική επιχειρηματικότητα και να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα», ανέφερε. «Επιπλέον, θεωρούμε απαραίτητη τη μείωση του ΦΠΑ, ώστε να ενισχυθεί η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών και να μειωθούν οι πιέσεις στην αγορά.»
Κλείνοντας, τόνισε την ανάγκη στοχευμένων δράσεων που θα υποστηρίξουν την τοπική οικονομία να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις της εποχής.
-
* Ρεπορτάζ: Μαρία Τσαγκαράκη - Βαγγέλης Βενέτης
* Κείμενο - Επιμέλεια: Ελένη Ζαχαράκη
* Τεχνική επιμέλεια - Υποστήριξη: Κατερίνα Κοντού
- Ακολουθήστε μας στο facebook
- Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο YouTub