Αγορά έως και 55 αεροσκαφών νέας γενιάς σχεδιάζει η Aegean

5:33 π.μ. - Τρίτη, 10 Οκτωβρίου 2017
05:10 π.μ. - Τρί, 10/33/2017
Image: Αγορά έως και 55 αεροσκαφών νέας γενιάς σχεδιάζει η Aegean

Ανακοινώσεις του αντιπροέδρου της εταιρείας Ευτύχη Βασιλάκη

Ως το τέλος του χρόνου θα λάβει η διοίκηση της Aegean Airlines τις οριστικές της αποφάσεις για την προμήθεια 45-55 αεροσκαφών νέας γενιάς, συνολικού κόστους 2,4 - 3 δισεκ. δολαρίων.
 
Αυτό ανακοίνωσε τη Δευτέρα ο αντιπρόεδρος της Aegean Airlines κ. Ευτύχης Βασιλάκης, στο πλαίσιο της παρουσίασης του προγραμματισμού της εταιρείας για το 2018, ο οποίος σε σχέση με το τρέχον έτος περιλαμβάνει επιπλέον 18 νέα δρομολόγια, 11 νέους προορισμούς και 700 χιλιάδες πρόσθετες θέσεις επιβατών.
 
Ειδικότερα, όσον αφορά την προμήθεια των νέων αεροσκαφών της Aegean, από τον περασμένο Μάρτιο βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη συζητήσεις με τις κατασκευάστριες εταιρείες Airbus και Boeing. Μέσω σχετικού διαγωνισμού που ήδη «τρέχει», η Aegean επιδιώκει την ανανέωση του στόλου της με νέας γενιάς αεροσκάφη μικρομεσαίων αποστάσεων, που θα έχουν μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, χαμηλότερο λειτουργικό κόστος και επίπεδα θορύβου και μεγαλύτερη εμβέλεια, ώστε να καλύπτει περισσότερους προορισμούς απ’ όλες τις βάσεις της εταιρείας. Ο διαγωνισμός της Aegean, πέραν των αεροσκαφών αφορά και την προμήθεια κινητήρων νέας γενιάς.
 
Με βάση τις προσφορές, η ελληνική εταιρεία θα κληθεί ως το τέλος του χρόνου να επιλέξει ουσιαστικά μεταξύ των αεροσκαφών Airbus 320neo και του Βoeing 737max.
 
Στόχος είναι τα νέα αεροσκάφη να αντικαταστήσουν τα σημερινά 48 (46 + 2) αεροσκάφη, σταδιακά από το 2019 έως το 2025.
 
Πάντως, για την ερχόμενη χρονιά, η διοίκηση της Aegean προγραμματίζει την ενίσχυση του δικτύου της, προσφέροντας αυξημένη προσβασιμότητα, μέσω και των νέων συνδέσεων, σε βασικές αγορές που αποτελούν κύριες πηγές τουρισμού για την Ελλάδα, όπως είναι η Γαλλία, η Ιταλία και η Γερμανία.
 
Το νέο πρόγραμμα της εταιρείας περιλαμβάνει ένα δίκτυο 153 προορισμών, σε συνολικά 44 χώρες, με 16,6 εκ. διαθέσιμες θέσεις (700.000 περισσότερες από το 2017).
 
Συγκεκριμένα, στο δίκτυο πτήσεων της Aegean για το 2018 προστίθενται 18 νέα δρομολόγια που αντιστοιχούν σε 11 νέους προορισμούς από τη βάση της Αθήνας (Τορίνο, Παλέρμο, Μπολόνια και Λαμέτζια Τέρμε στην Ιταλία, Μάλαγα στην Ισπανία, Βασιλεία στην Ελβετία, Ζάγκρεμπ και Ζαντάρ στην Κροατία, Βίλνιους στη Λιθουανία, Κλουζ Ναπόκα στη Ρουμανία και Σκόπια στην ΠΓΔΜ) και 7 νέα δρομολόγια από την Περιφέρεια (Κέρκυρα - Μόσχα, Σαντορίνη - Τελ Αβίβ, Μύκονος - Τελ Αβίβ, Μύκονος - Βηρυτός, Ρόδος - Λυών, Ρόδος - Βηρυτός, Ηράκλειο - Βηρυτός).
 
Σε ό,τι αφορά την ενίσχυση του κόμβου της Αθήνας, η οποία επιφέρει οφέλη τόσο για την ίδια την πόλη, όσο και για τις άλλες περιοχές και τα νησιά της χώρας, το 2018 η Aegean θα συνδέει την ελληνική πρωτεύουσα συνολικά με 81 προορισμούς εξωτερικού. Παράλληλα, η εταιρεία προχώρησε ήδη σε αναβάθμιση των Lounges επιβατών σε Θεσσαλονίκη και Λάρνακα, ενώ μέχρι το τέλος του 2017 θα ολοκληρωθεί η αναβάθμιση του Lounge επιβατών της στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Επίσης, στις αρχές του 2018, θα ολοκληρωθεί η κατασκευή και του δεύτερου Lounge της Αθήνας για τις πτήσεις εκτός Schengen.
 
Πέραν όμως της επιχειρησιακής της ανάπτυξης, η Aegean, όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, «δίνει ιδιαίτερη έμφαση και στη συστηματική στήριξη του ελληνικού τουρισμού, τόσο συμμετέχοντας σε συλλογικές πρωτοβουλίες, όσο και μέσα από δράσεις και ενέργειες που αναπτύσσει και υλοποιεί με ίδια μέσα». Συγκεκριμένα, μέσα από συνεργασίες με το Δήμο της Αθήνας (Athens Tourism Partnership), την Marketing Greece και τον ΕΟΤ, η Aegean συμμετέχει συστηματικά στη δημιουργία προωθητικών ενεργειών για την προβολή της χώρας και ταυτόχρονα παρέχει δωρεάν τη μεταφορά για τη διοργάνωση περισσότερων από 300 Press και Fam Trips το χρόνο.
 
Ταυτόχρονα, πρόσθεσε ο κ. Βασιλάκης, η Aegean σχεδιάζει και υλοποιεί δικές της πρωτοβουλίες, όπως είναι η καμπάνια «Greece by Greeks», με πρωταγωνιστή τον Γιάννη Αντετοκούνμπο. Ήδη, η συγκεκριμένη καμπάνια συνέβαλε, ώστε να συγκεντρωθούν με τη βοήθεια του κοινού περισσότερα από 10.000 «μυστικά» από όλη την Ελλάδα, τα οποία από το Νοέμβριο και μετά θα ταξιδέψουν σε όλον τον κόσμο.
 
Στο μεταξύ, η εταιρεία συνεχίζει να εστιάζει στη στήριξη της ελληνικής περιφέρειας, μέσω της υλοποίησης του προγράμματος «Όλη η Ελλάδα Κοντά», που αφορά την προώθηση των τοπικών προϊόντων. Στο πλαίσιο αυτό, η Aegean σε συνεργασία με παραγωγούς της περιφέρειας, τους παρέχει σημαντικό βήμα για την ανάδειξη των εικόνων και των προϊόντων του τόπου τους (μηνιαία αφιερώματα σε προορισμούς της Ελλάδας, συνεργασία με 50 τοπικούς παραγωγούς, προώθηση σε μόλις 1 χρόνο πάνω από 60 διαφορετικών ειδών προϊόντων και τοπικών γεύσεων στις πτήσεις της εταιρείας, προβολή περισσότερων από 100 videos για την ελληνική περιφέρεια σε Ελλάδα και εξωτερικό). 
 
Στο πλαίσιο της παρουσίασης του προγραμματισμού της εταιρείας για το 2018, ο κ. Βασιλάκης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, χαρακτήρισε θετικά βήματα την υπογραφή της σύμβασης για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, όπως και την επέκταση της σύμβασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ).
 
Ειδικότερα, για την εταιρεία Fraport, η οποία έχει αναλάβει τη διαχείριση των περιφερειακών αεροδρομίων, ο κ. Βασιλάκης τόνισε ότι, μέχρι στιγμής, η συνεργασία μαζί της εξελίσσεται πολύ καλά, επισημαίνοντας ωστόσο, πως «στον τομέα της καθαριότητας των αεροδρομίων, τα πράγματα θα μπορούσαν να ήταν καλύτερα».
 
Σε κάθε περίπτωση, πρόσθεσε, η πορεία της συνεργασίας με τη Fraport θα κριθεί από το πόσο γρήγορα θα υλοποιηθούν τα έργα αναβάθμισης των αερολιμένων, αλλά και από την πολιτική της σε σχέση με τα αερολιμενικά τέλη.
 
Επίσης, σε ό,τι αφορά τη συνεργασία με το ΔΑΑ ανέφερε, ότι «εάν τα τέλη ήταν χαμηλότερα το χειμώνα, αυτό θα λειτουργούσε ιδιαίτερα θετικά για την κίνηση και τις επενδύσεις».
 
 
 
Πηγή: tovima.gr