«Πρέπει να αποφασίσουμε πώς θα πάμε στη νέα εποχή και οι πολιτειακοί παράγοντες θα πρέπει να αφήσουν κατά μέρος όλες τις πολιτικές αντιπαραθέσεις και σκοπιμότητες προκειμένου να χαραχθεί μια εθνική στρατηγική για την ανάπτυξη της ναυτιλίας μας», τόνισε ο τομεάρχης ναυτιλίας της ΝΔ Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στο 3ο ναυτιλιακό συνέδριο της «Ναυτεμπορικής».
Προσέθεσε ότι θα πρέπει να διαφυλαχθεί το υπάρχον νομοθετικό και φορολογικό πλαίσιο που αφορά την ελληνική εμπορική ναυτιλία, ώστε να εξασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητά της και ο ρόλος της ως μία από τους βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας.
Τόνισε επίσης ότι θα πρέπει να υπάρξει εκσυγχρονισμός στα νηολόγια της χώρας με σταδιακή μηχανοργάνωσή τους, να αναδιαρθρωθεί το οργανόγραμμα του υπουργείου Ναυτιλίας με τη δημιουργία ολιγάριθμων ευέλικτων διευθύνσεων και τμημάτων και να αναληφθούν νομοθετικές πρωτοβουλίες για την εγκαθίδρυση ενός σύγχρονου διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου στον Πειραιά με κωδικοποίηση και εκσυγχρονισμό της υπάρχουσας νομοθεσίας.
Εκτίμησε ότι οι σχετικές πρωτοβουλίες θα βοηθήσουν τις μικρομεσαίες ναυτιλιακές επιχειρήσεις καθώς και τα συναφή επαγγέλματα να παραμείνουν στον Πειραιά και την Ελλάδα και ταυτόχρονα να διαφυλαχθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας και να δημιουργηθούν νέες.
Ο τομεάρχης της ΝΔ μίλησε επίσης για την ανάγκη εκσυγχρονισμού της ναυτικής εκπαίδευσης αλλά και να υπάρξει άμεσα νομοθετική παρέμβαση με σκοπό την προσέλκυση σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα.
«Δεν είναι δυνατόν στην Ελλάδα να χρειάζεσαι το λιγότερο 3 μήνες για να ιδρύσεις εταιρεία ΝΕΠΑ, να νηολογήσεις ένα σκάφος αναψυχής και να εκδώσεις μια επαγγελματική άδεια όταν για τον ίδιο λόγο στη Μάλτα χρειάζεσαι μόλις 10 μέρες. Προφανώς και κάνουμε κάτι λάθος. Στο πλαίσιο αυτό εμείς προτείνουμε τη δημιουργία ενός one stop shop που θα αναλαμβάνει τη διεκπεραίωση των σχετικών διαδικασιών» τόνισε ο κ.Πλακιωτάκης.