Το Γυμνάσιο Κουτσουρά συμμετέχει στο 2ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο «Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου»
Αναλυτικά η δράση
Το φετινό σχολικό έτος το Γυμνάσιο Κουτσουρά συμμετέχει και μέσω του Δικτύου Ιστορίας αλλά και μέσω του σχολικού προγράμματος «Διαδρομές στην Τοπική μας Ιστορία» στο 2ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο με τίτλο: «Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου» που διοργανώνεται αυτές τις μέρες από Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Πατρών.
Το σχολείο μετέχει με 3 παρουσιάσεις εργασιών με συντονιστή τον εκπαιδευτικό Φιλόλογο κ. Παγώνη Νικόλαο και με τη συμμετοχή των καθηγητών αλλά και μαθητών του σχολείου μας. Η ομάδα του σχολείου ασχολήθηκε με τις θεματικές: μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι, τέχνες και αρχιτεκτονική και, εξέχουσες μορφές του τόπου.
Η πρώτη παρουσίαση αφορά ένα επιτραπέζιο παιχνίδι βασισμένο στη μινωική έπαυλη του Μακρυγιαλού, το οποίο δημιουργήθηκε από τους μαθητές και μπορεί να παιχτεί στον αρχαιολογικό χώρο. Η δεύτερη εργασία αναφέρεται σε ένα φυλλάδιο που αναδεικνύει την ιστορία και την αρχιτεκτονική της Μονής Καψά και του ιερού ναού του Αγίου Αντωνίου. Στην τρίτη παρουσίαση θα προβληθεί ένα απόσπασμα από το ντοκιμαντέρ για τη ζωή του διάσημου βιολάτορα της περιοχής του Σταυροχωρίου, του Γιάννη Παπαχατζάκη ή Στραβόγιαννου, το οποίο δημιουργήθηκε από τους μαθητές μας. Η παρουσίαση των εργασιών θα γίνει διαδικτυακά την Παρασκευή 19 Απριλίου 2024 από το διάστημα 09:00-11:30.
Μπορείτε να δείτε τις περιλήψεις από τις εισηγήσεις του συνεδρίου στον παρακάτω σύνδεσμο: https://read.bookcreator.com/eqVAmFb2jvbf1RhWydB03QgXLvF3/sjzBPtDoR8Kx0xzYBts2OQ/CU08R1dOQgaUOFh_s2If3Q
Μπορείτε να παρακολουθήσετε το συνέδριο στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://www.youtube.com/channel/UC5vRcjqV-2l5XgURhn6uFVg (Σύνδεση μέσω Youtube)
Ακολουθεί το δελτίο τύπου του Πειραματικού Λυκείου Πανεπιστημίου Πατρών.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το ΠΛΠΠ, κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, συντόνισε Δίκτυο 380 σχολικών μονάδων της χώρας μας οι οποίες συνεργάζονται και συνυπάρχουν για την υλοποίηση Πανελλαδικού Μαθητικού Συνεδρίου Τοπικής Ιστορίας με θεματικό άξονα: «Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου».
Οι σχολικές μονάδες αντιμετώπισαν πολυεδρικά το θέμα, εκπονώντας ερευνητικές εργασίες, έργα δημιουργικής γραφής, εικαστικά, δρώμενα, ψηφιακές αφηγήσεις, μουσικές παραγωγές, βιωματικά εργαστήρια, πάνω στις εξής υποενότητες της βασικής θεματικής:
α) Τοπική ιστορία και εθιμικές τοπικές συνήθειες
β) Μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι
γ) Τοπική Λογοτεχνία/ Συνδεδεμένοι με τον τόπο λογοτέχνες
δ) Τέχνες και αρχιτεκτονική
ε) Τοπική ιδιομορφία: φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον
στ) Οικονομική ζωή/ εμπορική δραστηριότητα
ζ) Εξέχουσες μορφές του τόπου.
Το παραγόμενο αποτέλεσμα του Δικτύου, που ανέρχεται στις 580 εργασίες, τις οποίες εκπόνησαν 7520 συμμετέχοντες μαθητές με τους 1045 επιβλέποντες καθηγητές τους, θα παρουσιαστεί στο ομώνυμο 2ο Πανελλαδικό Μαθητικό Υβριδικό Συνέδριο που θα διεξαχθεί στο Σχολείο μας διαδικτυακά την Τετάρτη 17, Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19/4/23 και δια ζώσης το Σάββατο 20/4/23 για τις 80 σχολικές μονάδες που θα μετακινηθούν στην πόλη μας για αυτό τον σκοπό με 1760 μαθητές και 262 καθηγητές.
Θεωρούμε πως η συμμετοχή σχολικών μονάδων στο Δίκτυο ενισχύει τους μεταξύ τους δεσμούς, εντείνει την εξωστρέφεια των σχολείων, αναδεικνύει δεξιότητες και ταλέντα των μαθητών, καλλιεργεί τον κριτικό και κοινωνικό εγγραμματισμό τους και αποτελεί αντίδοτο στην απομόνωση που οι υγειονομικές συνθήκες επέβαλαν.
Τέλος, θεωρούμε πως το εν λόγω θέμα, παρά τις ταχύτητες που καθημερινά αναπτύσσουμε και την άνετη κυκλοφορία μας στη χώρα της πληροφορίας, παραμένει ιδεώδες για την κάλυψη των ανωτέρω παραμέτρων και την ουσιαστική μας επαφή με τη «γειτονική μας ετερότητα».
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του ΠΛΠΠ