Η Β. Σχοινά για κενά εκπαιδευτικών, συγχωνεύσεις τμημάτων, «πληγωμένα» σχολικά κτήρια και βία ανηλίκων

12:55 μ.μ. - Πέμπτη, 26 Σεπτεμβρίου 2024
12:09 μ.μ. - Πέμ, 26/55/2024
Image: Η Β. Σχοινά για κενά εκπαιδευτικών, συγχωνεύσεις τμημάτων, «πληγωμένα» σχολικά κτήρια και βία ανηλίκων

Η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Λασιθίου, Βασιλική Σχοινά, μίλησε στον Ηχώ 99,8

Με αφορμή το θέμα των συγχωνεύσεων τμημάτων σε δημοτικά και γυμνάσια σε όλη τη χώρα αλλά και το διαχρονικό πρόβλημα της ελλιπής χρηματοδότησης τόσο για προσωπικό όσα και για τις κτιριακές εγκαταστάσεις των σχολικών μονάδων, η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Λασιθίου, Βασιλική Σχοινά, μίλησε στον Ηχώ 99,8.

Όπως είπε η κα Σχοινά, η φετινή χρονιά έχει ξεκινήσει με αρκετά θέματα καθώς ακόμα υπάρχουν αρκετά κενά σε βασικά μαθήματα. Αυτές οι διαδικασίες καθυστερούν πάντα και όλο αυτό μεταφράζεται σε οικονομία, σε λιγότερες δηλαδή εργατικές ώρες και μέρες. Αυτή η καθυστέρηση επηρεάζει περισσότερο τα παιδιά παράλληλης στήριξης καθώς έχουν από την αρχή την ανάγκη να έχουν κάλυψη στο σχολείο και αυτή η καθυστέρηση δημιουργεί μεγάλα προβλήματα και ανισότητες.

Ένα από τα άλλα θέματα που έχουν να αντιμετωπίσουν φέτος, είναι οι συγχωνεύσεις τμημάτων. Στα Λύκεια η κατάσταση είναι πιο καλή καθώς δεν γίνονται συγχωνεύσεις με το πρόβλημα να εντοπίζεται κυρίως στα Γυμνάσια, ανέφερε η κα Σχοινά. Στα Γυμνάσια του νομού μας έχουν συγχωνευθεί ήδη 3 τμήματα με αρκετά να έχουν πάνω από 24 παιδιά. Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας ενημέρωσε ότι μόνο το 25% των τμημάτων έχουν πάνω από 24 παιδιά. Αυτό δημιουργεί ανισότητες αλλά και προβλήματα τόσο στο εκπαιδευτικό έργο όσο και στην ασφάλεια των παιδιών καθώς υπάρχει πρόβλημα με την χωρητικότητα των τάξεων. Σύμφωνα με το νόμο, κάθε μαθητής πρέπει να έχει στην διάθεσή του μέσα στην τάξη 2 τμ. και στα εργαστήρια 4,5 τμ. Πέρα από 3 τμήματα που έχουν συγχωνευθεί στα Γενικά Γυμνάσια υπάρχουν και 33 μη διχοτομήσεις τμημάτων στα εργαστήρια Πληροφορικής και Τεχνολογίας. Μέχρι τώρα αυτά τα τμήματα χωρίζονταν σε δύο μέρη λόγω του ότι οι μαθητές δεν χωράνε στα εργαστήρια. Αυτό που γίνεται φέτος είναι παράνομο για την πυρασφάλεια και έτσι οι καθηγητές ζητούν να αρθούν αυτά τα μέτρα για την ασφάλεια των παιδιών. Η κα Σχοινά μας ενημέρωσε ότι υπήρξε ένα έγγραφο προς τις δευτεροβάθμιες της Αττικής το οποίο ρώταγα πόσα άτομα και ώρες εξοικονομήθηκαν από τις συγχωνεύσεις που έγιναν. Δεν μπορεί λοιπόν το Υπουργείο, οι Διευθύνσεις και όσοι δέχονται αυτές τις πιέσεις να μιλάνε για μία απόφαση παιδαγωγικά σωστή και ότι γίνεται το καλύτερο για τους μαθητές όταν δέχονται όλα αυτά, είπε η κα Σχοινά. Το θέμα των συγχωνεύσεων λοιπόν δεν αφορά μόνο την Πρωτοβάθμια αλλά και τη Δευτεροβάθμια. Υπάρχουν παιδιά που είναι στοιβαγμένα σε ακατάλληλες αίθουσες και εργαστήρια που δεν είναι ικανά να χωρέσουν ένα ολόκληρο τμήμα.

Σε ερώτηση του κ. Βενέτη για τον εάν οι δηλώσεις Πιερρακάκη για τους διορισμούς νέων εκπαιδευτικών, το ψηφιακό φροντιστήριο και το πιστοποιητικό πληροφορικής είναι κενού περιεχομένου η κα Σχοινά απάντησε ότι ουσιαστικά είναι μη εφαρμόσιμες. Αυτό που θα πρέπει πρώτα να δούμε είναι σε τι κατάσταση βρίσκονται στα σχολεία μας και μετά να ξεκινήσουμε να μιλάμε για όλα τα υπόλοιπα. Το Γυμνάσιο της Νεάπολης και το Μουσικό σχολείο στεγάζονται σε λυόμενα κτίρια. Επίσης, θα πρέπει οι συνθήκες διδασκαλίας να μπορούν να εφαρμοστούν στα δεδομένα που έχουμε. Σε συζήτηση που είχαν με τον κ. Κατσαγκόλη για όλα τα παραπάνω προβλήματα, ο ίδιος είπε ότι το κτηριακό είναι θέμα του Δήμου. Ωστόσο, όλοι γνωρίζουμε ότι οι Δήμοι έχουν αυτές τις αρμοδιότητες χωρίς χρηματοδότηση με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε αδιέξοδο. Όσον αφορά το θέμα του ψηφιακού φροντιστηρίου, η κα Σχοινά ανέφερε ότι ανοίγει ένα νέο κύκλο ανισοτήτων και χωρίζει τον κλάδο σε κομμάτια. Ωστόσο, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτό των προσλήψεων. Έχουν γίνει κάποιες προσλήψεις αλλά σίγουρα δεν ήταν αρκετές αφού ακόμα περιμένουν αναπληρωτές να καλύψουν τα κενά. Τα σχολεία θα έπρεπε να λειτουργούν ήδη κανονικά, κατέληξε η κα Σχοινά. Το άλλο θέμα που προκύπτει είναι αυτό του θεσμού της παράλληλης στήριξης. Παλαιότερα, είχαμε έναν εκπαιδευτικό ανά μαθητή κάτι που τα τελευταία δύο χρόνια καταστρατηγείται και έτσι έχουμε έναν εκπαιδευτικό για 2 με 3 μαθητές με την ίδια διάγνωση. Αυτό αλλάζει την έννοια της παράλληλης στήριξης μέχρι που φέτος φτάσαμε να ακούμε ότι μία τάξη θα έχει δύο με τρεις εκπαιδευτικούς. Η παράλληλη στήριξη σημαίνει ότι κάποιο παιδί χρειάζεται κάποιον δίπλα του. Στο νομό μας έχουν γίνει 87 αιτήσεις μαθητών για παράλληλη στήριξη από τις οποίες η Διεύθυνση έχει ζητήσει 36 και μέχρι στιγμής έχουν γίνει 24 προσλήψεις.

Όσον αφορά τα Πειραματικά Σχολεία, η κα Σχοινά είπε ότι έχουν αρχίσει να φαίνονται τα προβλήματα που δημιουργούνται καθώς τα πειραματικά είναι πλήρως επανδρωμένα με καθηγητές δημιουργώντας ουσιαστικά σχολεία δύο ταχυτήτων. Κατά τη γνώμη της, όλα τα σχολεία θα έπρεπε να λειτουργούν με τις συνθήκες και τις χρηματοδοτήσεις ενός Πειραματικού Σχολείο. Σε αυτό το σημείο η κα Σχοινά μας ενημέρωσε ότι την επόμενη Πέμπτη 3/10 θα γίνει γενική συνέλευση των εκπαιδευτικών στο Μουσικό Σχολείο για να συζητήσουν όλα τα προβλήματα που μπορεί να υπάρχουν στα σχολεία. Το μπλοκ και το facebook της ΕΛΜΕ Λασιθίου υπάρχει εν ενεργεία και εκεί μπορεί να ενημερώνεται o κόσμος.

Στην συνέχεια της συζήτησης, έγινε αναφορά στην έξαρση των άγριων συμπλοκών μεταξύ ανηλίκων. Η κα Σχοινά τόνισε την σημασία των τεχνών και των κοινωνικών επιστημών στο να αλλάξουν τα παιδιά προσανατολισμό και τρόπους έκφρασης του θυμού. Στα Λύκεια έχουν εξοστρακιστεί όλα τα μαθήματα καλλιτεχνικής παιδείας και κοινωνικών επιστημών και αυτό είναι ένα θέμα. Προφανώς όμως, παίζει ρόλο και η αλλαγή των κοινωνικών συνθηκών καθώς σήμερα οι γονείς είναι συνεχώς απασχολημένοι και έτσι τα παιδιά μένουν περισσότερο μόνα τους. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί πια μοιράζονται σε διάφορα σχολεία και έτσι η εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται πιο απρόσωπη με αποτέλεσμα οι καθηγητές να μην μπορούν να είναι πραγματικά δίπλα στους μαθητές. Ο ρόλος της οικογένειας, του σχολείου και των εκπαιδευτικών είναι να δημιουργούν για τα παιδιά ένα καταφύγιο κάτι που δεν γίνεται πια. Στα σχολεία υπάρχουν κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι αλλά και πάλι έχουν 4 με 5 σχολεία άρα και μεγάλο όγκο μαθητών και έτσι δεν είναι εύκολο να εμβαθύνουν. Ένας ψυχολόγος και ένας κοινωνικός λειτουργούς σε ένα σχολείο μπορεί να προλάβει πολλά προβλήματα.

Κλείνοντας, η κα Σχοινά ανέφερε ότι για να λυθούν όλα αυτά τα προβλήματα χρειάζεται να νοιαστεί κάποιος πραγματικά για το πως λειτουργούν τα σχολεία και να διαθέσει χρήματα προς τον τρόπο που ξέρει ότι θα λειτουργήσουν καλύτερα.