Ανασχεδιασμός της επαγγελματικής εκπαίδευσης με αναμόρφωση της δομής της, νομοθετικές παρεμβάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και στα μεταπτυχιακά προγράμματα και αιτήσεις αναπληρωτών μέσα στον Απρίλιο είναι στις άμεσες προτεραιότητες του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου. Παράλληλα ο υπουργός δηλώνει ότι υπάρχει σχέδιο για τις κρίσεις των διευθυντών, τον ρόλο του συλλόγου των εκπαιδευτικών καθώς και τη συμμετοχή των τελευταίων στη διαδικασία της αξιολόγησης των στελεχών. Στις προτεραιότητες του υπουργείου είναι και η αλλαγή του ρόλου των σχολικών συμβούλων.
Ποια είναι τα επόμενα βήματα και οι νομοθετικές προτεραιότητες του υπουργείου Παιδείας;
Οι άμεσες νομοθετικές προτεραιότητες του υπουργείου αυτή την περίοδο αφορούν την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα θα καταθέσουμε το αμέσως επόμενο διάστημα σχέδιο νόμου που αφορά τα μεταπτυχιακά προγράμματα και τις ρυθμίσεις για τις εκλογές πρυτάνεων, την ανασύσταση του Πρυτανικού Συμβουλίου, τη δημοκρατικότερη σύνθεση της Συγκλήτου, τη θεσμοθέτηση των Ακαδημαϊκών Περιφερειακών Συμβουλίων, όπου για πρώτη φορά θα συνυπάρχουν τα Πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ και τα Ερευνητικά Κέντρα της κάθε περιφέρειας σε έναν θεσμό που θα διαμορφώνει τις αναπτυξιακές προοπτικές με βάση τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των εκπαιδευτικών και ερευνητικών μας ιδρυμάτων. Σκοπός μας είναι να κανονικοποιηθεί το τοπίο στα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, με γνώμονα τόσο τη διασφάλιση της ποιότητας των προγραμμάτων όσο και την αυτονομία των Πανεπιστημίων. Θα εξασφαλίσουμε την πρόσβαση στα μεταπτυχιακά όλων όσοι πληρούν τα ακαδημαϊκά κριτήρια -και δεν θα μείνει έξω κανείς λόγω οικονομικών προβλημάτων.
Η φετινή διακηρυχθείσα «κανονικότητα» στα σχολεία συνδέθηκε αφενός με την αύξηση της αναλογίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στο σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού και αφετέρου με την αύξηση των μόνιμων εκπαιδευτικών που υποχρεώνονται να διδάσκουν σε 2, 3, 4 ή και περισσότερα σχολεία. Μέχρι πότε θα συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στο εκπαιδευτικό έργο και τη μαθησιακή διαδικασία;
Η κανονικότητα στα σχολεία, και χρησιμοποιώ τη λέξη χωρίς εισαγωγικά, αφορά το ότι τα σχολεία, έπειτα από πολλά χρόνια, κατάφεραν να λειτουργήσουν με επάρκεια διδακτικού προσωπικού, χωρίς κενά, από την πρώτη μέρα στη συντριπτική πλειονότητα των σχολικών μονάδων και με τα βιβλία στα σχολεία επίσης από την πρώτη μέρα. Αυτός είναι ο στόχος μας και για την επόμενη χρονιά. Αυτό που προέχει είναι από την πρώτη ημέρα να υπάρχουν δάσκαλοι και καθηγητές στα σχολεία και να μπορούν οι τάξεις να αρχίσουν να λειτουργούν κανονικά. Από κει και ύστερα αναγνωρίζουμε ότι το να στηρίζεται η εκπαίδευση σε αναπληρωτές ή/και να υποχρεώνονται εκπαιδευτικοί να μετακινούνται ανάμεσα σε σχολικές μονάδες για να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό διδακτικό τους ωράριο είναι παιδαγωγικά απαράδεκτο. Να είναι επίσης σαφές ότι προσπαθούμε να ορθολογικοποιήσουμε ένα σύστημα με πολλές παθογένειες που σωρεύτηκαν επί δεκαετίες, παθογένειες που δεν είναι ανεξάρτητες και από το πελατειακό πλέγμα το οποίο έγινε καθεστώς τις περασμένες δεκαετίες.
Πηγή: efsyn.gr