Συμβουλές επιτυχίας από το Φροντιστήριο Πουκαμισάς Ιεράπετρας

07.04.2017 12:03

Καθηγητές του φροντιστηρίου Πουκαμισάς μιλούν για τα μαθήματα των Πανελλαδικών

Ο κ. Μάνος Αθάνατος από τα Φροντιστήρια ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ  δίνει συμβουλές για το μάθημα Ανάπτυξης  Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.  Ένα  απαιτητικό μάθημα χρειάζεται κατανόηση και ανάλυση σε βάθος ακόμη και για την πιο μικρή λεπτομέρεια. Περιλαμβάνει και θεωρία και ασκήσεις. Η ύλη της θεωρίας στην οποία θα εξεταστούν μειώθηκε φέτος για αυτό κάθε τι που είναι στην ύλη είναι σημαντικό.   Εκτός από τη θεωρία τα παιδιά θα εξεταστούν και σε ασκήσεις. Αυτή την περίοδο που απομένει πριν τις εξετάσεις καλό θα είναι  να διαχειριστούν σωστά το χρόνο τους, να διαβάσουν με σύστημα και με ψυχραιμία.

Ακολουθεί συνέντευξη κ. Αθάνατου:





Για το μάθημα της ΕΚΘΕΣΗΣ η κα Χατζηδάκη Ειρήνη από τα Φροντιστήρια ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ δίνει χρήσιμες συμβουλές. 
Η ΕΚΘΕΣΗ είναι ένα μάθημα που καλλιεργείται από τα πρώτα σχολικά χρόνια μέσα από το σχολείο αλλά και από την   ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων για το εμπλουτισμό γνώσεων , την ανάπτυξη της φαντασίας και της απόκτησης  άνεσης στο λόγο . Η γλώσσα έχει τα χαμηλότερα ποσοστά στις εξετάσεις και δύσκολα βλέπουμε υψηλούς βαθμούς στο συγκεκριμένο μάθημα. Οι ασκήσεις συγκεντρώνουν τις 60 μονάδες και η έκθεση τις 40 μονάδες.   Η σωστή ανάγνωση της άσκησης και της διατύπωσης είναι σημαντική και  δεν πρέπει  διαβάζουμε επιπόλαια το θέμα , την  ερώτηση. Τα παιδιά πρέπει να προσέξουν το ύφος που θα χρησιμοποιήσουν και να μην σταθούν σε προτάσεις ή ιδέες που υπάρχουν στο κείμενο γιατί θα φανεί ότι δεν μπορούν να αναπτύξουν το θέμα. Καλό θα είναι να χρησιμοποιήσουν και δικά τους επιχειρήματα. Κλειδί είναι η πρωτοτυπία στις ιδέες και η σωστή παρουσίαση και ανάπτυξή  τους. Επίσης η οπτική εμφάνιση του γραπτού έχει σημαντικό ρόλο και πρέπει να προσεχθεί.







Από τα Φροντιστήρια ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ ο κ. Μαγούλης Γιάννης μας μίλησε για τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ .  Το πρώτο θέμα είναι η θεωρία που περιλαμβάνει συνήθως  απόδειξη θεωρήματος, ορισμούς, ερωτήσεις σωστό λάθος. Αυτό σημαίνει ότι στο πλαίσιο της προετοιμασίας μας ακόμη και τα σχόλια στο σχολικό βιβλίο  είναι σημαντικά γιατί μπορεί να αποτελέσουν ερώτηση. Έτσι διασφαλίζουμε τουλάχιστον τον βαθμό του πέντε.   Τα υπόλοιπα θέματα έχουν να κάνουν κυρίως με ασκήσεις , με διαφορετικό βαθμό δυσκολίας. Χρειάζεται εκεί η ευχέρεια στις πράξεις, καλή ανάγνωση του τι μου ζητείται να απαντήσω. Πολλές φορές  οι ερωτήσεις των ασκήσεων είναι  συνδυαστικές από διάφορα κεφάλαια.  Αυτό που δεν θα πρέπει να ξεχνούν τα παιδιά είναι ότι μπορούν να  κερδίσουν  μονάδες σε ένα δύσκολο θέμα ακόμη και ας μην μπορούν να το ολοκληρώσουν. Οπότε δεν παρατούν την άσκηση φτάνουν στο σημείο που μπορούν και εάν δεν μπορούν να συνεχίσουν , λύνουν επόμενη άσκηση και εάν υπάρχει χρόνος επανέρχονται. Συγκέντρωση, κατανόηση των ερωτημάτων και  ψυχραιμία , συστήνεται στους μαθητές.


Ακολουθεί συνέντευξη κ. Μαγούλη:







Στο μάθημα των ΛΑΤΙΝΙΚΩΝ αναφέρθηκε η κα Μαρία Μαρκοπούλου φιλόλογος. Οι μεταφράσεις των κειμένων , η γραμματική και το συντακτικό είναι εκεί όπου δίνεται ιδιαίτερη βάση . Σε δεύτερη βάση ο μαθητής θα πρέπει να μπορεί να αντιμετωπίσει συντακτικές ασκήσεις. Ο μαθητής καλείται κατά τη διάρκεια της χρονιάς να μάθει  να μεταφράζει και να αναλύει 22 κείμενα. Τα  όποια κενά μπορεί να  υπάρχουν στη γραμματική, τη χρονική αντικατάσταση, τη σύνταξη, τη μετατροπή ενεργητικής σε παθητική φωνή κλπ, μπορούν να καλυφθούν εάν έχει προηγηθεί ένα καλό διάβασμα.   Η προσομοίωση που γίνεται αυτή την περίοδο στα ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ για όλους τους μαθητές σε κάθε μάθημα  είναι μια ευκαιρία να δούμε ποια κενά έχει ο κάθε μαθητής και εκεί να δώσουμε έμφαση. Το ίδιο γίνεται  βέβαια και για τα Λατινικά. Η λογική του ότι  πέρυσι μπήκε κάποιο θέμα δεν θα πρέπει να υπάρχει. Μια άσκηση με κάποιες ίσως παραλλαγές δεν αποκλείεται να αποτελέσει  ένα από τα φετινά θέματα. Χρειάζεται λοιπόν σωστό και οργανωμένο διάβασμα χωρίς να αποκλείουμε το οτιδήποτε. Επίσης σημαντικό είναι οι μαθητές να διαβάσουν πολύ καλά τις εκφωνήσεις των θεμάτων, Παρατηρητικότητα, ψυχραιμία και συγκέντρωση χρειάζεται από τους μαθητές στο συγκεκριμένο μάθημα και να μην ξεχνούν τον επανέλεγχο του γραπτού, τόνισε η κα Μαρκοπούλου
 
 
Ακολουθεί συνέντευξη κας Μαρκοπούλου:






Την κα Ελένη Προκοπάκη από τα Φροντιστήρια ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ φιλοξένησε σήμερα  ΗΧΩ fm 99,8   προκειμένου να μας δώσει χρήσιμες συμβουλές για το μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Ανέφερε ότι είναι μια έντονη περίοδος για τα παιδιά, υπάρχει άγχος το οποίο καλούνται να διαχειριστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το κάθε ένα σίγουρα όμως η δουλειά  και το διάβασμα που έχει γίνει το προηγούμενο διάστημα δεν πάει χαμένο. Σημαντική  είναι η οργάνωση του διαβάσματος και η επανάληψη σε θεωρία και ασκήσεις καθώς τα θέματα των πανελλαδικών περιλαμβάνουν και τα δυο.  Υπάρχουν ερωτήσεις σωστό λάθος, πολλαπλής επιλογής, και θέματα που έχουν να κάνουν με κριτική σκέψη. Οι λεπτομέρειες πολλές φορές κάνουν τη διαφορά και  καλό είναι να εστιάσουν και εκεί τα παιδιά. Πέρα από το κομμάτι που έχει να κάνει καθαρά με το διάβασμα υπάρχει και η άλλη πλευρά αυτή της στήριξης του παιδιού, , η αποφόρτισή του από την πίεση του διαβάσματος, η χαλάρωση και βεβαίως η ενθάρρυνση της προσπάθειάς του.

Ακολουθεί συνέντευξη κας Προκοπάκη:







Χρήσιμες συμβουλές για το μάθημα της  ΦΥΣΙΚΗΣ δίνει ο καθηγητής κ. Μάρκος Άρχων. Όπως αναφέρει, μαζί με τα Μαθηματικά είναι από τα πιο δύσκολα μαθήματα . Μεγάλη προσοχή στη Φυσική απαιτεί η θεωρία η οποία χρειάζεται πολύ καλό διάβασμα του σχολικού βιβλίου. Το συγκεκριμένο μάθημα έχει επίσης πολλούς τύπους τους οποίους οι μαθητές πρέπει να γνωρίζουν και να επιλέξουν αυτούς που απαιτούνται με βάση τις ερωτήσεις που θα τους δοθούν.  Χρειάζεται ωστόσο εκτός από το διάβασμα και εξάσκηση επάνω στους τύπους. Ιδιαίτερη προσοχή θέλουν και οι ασκήσεις. Όλα τα θέματα θα μπορούν να χαρακτηριστούν ως SOS καθώς κανείς δεν γνωρίζει τις θα επιλέξει η αρμόδια επιτροπή που τα επιλέγει , ωστόσο όμως βαρύτητα θα μπορούσε κανείς να δώσει είναι στη Μηχανική στερεού σώματος, Ταλαντώσεις , Κύματα, Μηχανική ρευστών
Πρόσθεσε ότι το  βοήθημα  ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ που υπάρχει σε βιβλιοπωλεία προσφέρεται για να βοηθήσει τους μαθητές  στο διάβασμά  τους. Το πρόγραμμα μελέτης είναι σημαντικό και πρέπει τα παιδιά πρέπει να προγραμματίσουν σωστά το χρόνο τους. Όταν κατά το διάβασμα αρχίζει η κόπωση καλό είναι να γίνεται ένα ολιγόλεπτο διάλλειμα , να ασχοληθούν με άλλο μάθημα και έπειτα να επανέλθουν. Ο καλός ύπνος και η καλή διατροφή έχουν ακόμη τη σημασία τους.

Ακολουθεί συνέντευξη του κ. Άρχων:




 

Για το μάθημα της ΙΣΤΟΡΙΑΣ μιλήσαμε με την φιλόλογο κα Χριστίνα Κουνενού. Όπως είπε είναι ένα μάθημα που χρειάζεται καλό διάβασμα. Αυτή την περίοδο έχουν ξεκινήσει οι επαναλήψεις και είναι σημαντικό τα παιδιά να συμμετέχουν στο προσομοίωσης. Οι μαθητές  κατά την επανάληψη θα πρέπει να διαβάζουν ένα ένα το κάθε κεφάλαιο,, να καλύπτουν κάποιο κενό που ίσως είχαν αφήσει,  να δίνουν βάση στις πρωτογενείς πηγές, διατάγματα, άρθρα από συντάγματα κλπ. Να  μην διαβάζουν επιλεκτικά και να μην αφαιρούν από το διάβασμά τους θέματα που έπεσαν τις προηγούμενες χρονιές και να μην αποκλείουν το ενδεχόμενο να μπουν ως θέμα  συνδυαστικές ερωτήσεις.

Ακολουθεί συνέντευξη κ. Κουνενού:






Για το μάθημα της ΧΗΜΕΙΑΣ ο καθηγητής κ. Μάρκος Άρχων ανέφερε ότι τα θέματα τα τελευταία χρόνια είναι αρκετά βατά και οι βαθμολογίες αρκετά υψηλές. Αυτό όμως δεν θα πρέπει να επηρεάσεις τους μαθητές γιατί κάθε χρονιά είναι διαφορετική.  Στο μάθημα της ΧΗΜΕΙΑΣ  τα παιδιά θα πρέπει να δώσουν  βάρος στο 1ο και το 2ο θέμα των πανελλαδικών τα οποία  βασίζονται στη θεωρία. Χρειάζεται  λοιπόν να κάνουν  καλή ανάγνωση του σχολικού βιβλίου ακόμη και τα σχόλια σε εικόνες του βιβλίου είναι σημαντικά και μπορεί να αποτελέσουν ένα από τα ερωτήματα  και φυσικά  να γνωρίζουν τους ορισμούς. Σε ότι αφορά τα άλλα δυο θέματα που είναι κυρίως  ασκήσεις θα πρέπει να γίνει επανάληψη,  τα παιδιά να λύσουν πολλές ασκήσεις, να κάνουν καλή επανάληψη στην οργανική χημεία και να μάθουν τις αντιδράσεις που περιλαμβάνονται στο σχολικό βιβλίο. 

Ακολουθεί συνέντευξη του κ. Άρχων:

 




Η κα Μαρία Μαρκοπούλου φιλόλογος μιλά για το μάθημα της ΕΚΘΕΣΗΣ 
 
Υπάρχουν θεματικές ενότητες  πάνω στις οποίες γίνεται η προετοιμασία και έχουν να κάνουν με παιδεία, μετανάστευση, επικαιρότητα ,  οικονομία,  κοινωνία ,  πολιτισμός . Τελευταία  επιλέγονται στις πανελλαδικές θέματα που έχουν να κάνουν με την εμπειρία των παιδιών ή επίκαιρα θέματα που απασχολούν την κοινωνία.  

Η έκθεση είναι ένα μάθημα που έχει να κάνει με τις γνώσεις του μαθητή, την ικανότητα του στον γραπτό  λόγο , τη δυνατότητα να αναπτύξει ένα θέμα σε μεγάλο ή μικρότερο κείμενο – περίληψη κλπ.  Βασικό είναι τα παιδιά  να αναγνώσουν πολύ καλά το κείμενο που τους δίνεται και να δώσουν βάση στα ερωτήματα που θα πρέπει να απαντήσουν. Πέρα από το κομμάτι της έκθεσης και της περίληψης υπάρχει και η ενότητα των ασκήσεων που και για αυτό θα πρέπει τα παιδιά να προετοιμαστούν και να διαβάσουν όπως συντακτικό, γραμματική, συνώνυμα – αντώνυμα.

Η κα Μαρκοπούλου στάθηκε τέλος στον σημαντικό ρόλο που παίζει η ψυχολογία του παιδιού και η στήριξή του από το οικογενειακό του περιβάλλον.


Ακολουθεί συνέντευξη κ. Μαρκοπούλου: