Με γιορτή o απολογισμός δράσεων για την Περιβαλλοντική Ομάδα μαθητών Ιεράπετρας

9:50 π.μ. - Πέμπτη, 15 Ιουνίου 2023
09:06 π.μ. - Πέμ, 15/50/2023
Image: Με γιορτή o απολογισμός δράσεων για την Περιβαλλοντική Ομάδα  μαθητών Ιεράπετρας

Σήμερα Πέμπτη στις 18.00 στην αίθουσα εκδηλώσεων του 2ου Γυμνασίου Ιεράπετρας

Μαθήτριες από την Περιβαλλοντική Ομάδα μαθητών Ιεράπετρας δεχθήκαμε χθες με χαρά στο στούντιο του Ηχώ 99,8. Ήρθαν για να μας προσκαλέσουν στην γιορτή που ετοιμάζουν για το κλείσιμο της φετινής σχολικής χρονιάς όπου θα γίνει και ο απολογισμός των δράσεων τους. Ένα συμβολικό δώρο με μηνύματα για την προστασία του περιβάλλοντος συνόδευε την πρόσκληση.  

Η Π.Ο.Μ.Ι δημιουργήθηκε τον Νοέμβριο του 2022, με αφορμή το περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Αειφόρο Σχολείο: Ξεκινώντας από τις σχολικές μας αυλές» και με βασικό στόχο να αξιοποιηθούν, να ομορφύνουν & να γίνουν βιώσιμες/οι οι σχολικές αυλές & οι σχολικοί χώροι. Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να δράσουν ελεύθερα, εντοπίζοντας ό,τι θέλουν να αλλάξουν στο σχολείο τους & προτείνοντας τρόπους για να το κάνουν αυτό. Η συμμετοχή των μαθητών στην περιβαλλοντική ομάδα είχε ως αποτέλεσμα την καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης τους, την αναγνώριση & αντιμετώπιση περιβαλλοντικών προβλημάτων, την κοινωνικοποίηση τους – κάτι που έχει πολύ μεγάλη σημασία ειδικά μετά από τα 2 χρόνια κοινωνικής αποστασιοποίησης λόγω πανδημίας. Μαθητές από διαφορετικά σχολεία, τάξεις, περιοχές έγιναν μια πολύ δυνατή ομάδα, συνεργάστηκαν & δούλεψαν ισότιμα, με αλληλεγγύη & αλληλοσεβασμό για να βελτιώσουν & να κάνουν λειτουργικούς τους σχολικούς χώρους (εσωτερικούς & εξωτερικούς).

Το περιβαλλοντικό πρόγραμμα ξεκίνησε με 57 άτομα όμως μαθητές εγγράφονταν στην ΠΟΜΙ συνεχώς. Οι μαθητές έμαθαν να είναι υπεύθυνοι, να συνεργάζονται, να συνυπάρχουν, ανέπτυξαν την κριτική τους σκέψη & την επιχειρηματολογία τους, τη δημιουργικότητά τους & τις επικοινωνιακές τους ικανότητες. Αύξησαν την αυτοπεποίθησή τους και ένιωθαν σε κάθε δράση ικανοποίηση με το αποτέλεσμα των κοινών τους προσπαθειών. Χρησιμοποιήθηκαν συνεργατικές πρακτικές μεταξύ εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων & εφαρμογή διαθεματικών προσεγγίσεων. Οι εκπαιδευτικοί του προγράμματος κατάφεραν να κάνουν τους μαθητές να δεσμευτούν στην ανάπλαση των χώρων των σχολείων τους και να επιδείξουν υπευθυνότητα. Με τη συνεχή ενθάρρυνση & καθοδήγησή τους οι μαθητές διδάχθησαν να είναι σκεπτόμενοι, ενεργοί, υπεύθυνοι αυριανοί πολίτες.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένες από τις δράσεις & δραστηριότητες της Π.Ο.Μ.Ι:

α. ημερήσιοι καθαρισμοί αυλών & κήπων των σχολείων

β. τοποθέτηση σπόρων & φυτών σε παρτέρια, κήπους, ζαρντινιέρες

γ. τροποποίηση παλιού πηγαδιού σε γλάστρα με μυρωδικά

δ. πολυήμερες εκδρομές (Χανιά, Αθήνα, Καρπενήσι)

ε. συνεργασίες με ΚΠΕ (Νεάπολης-Ιεράπετρας, Βάμου, Ι.Μ.Χρυσοπηγής, Καρπενησίου)

στ. θεματικές δράσεις/δραστηριότητες (Χριστούγεννα: δημιουργία χριστουγεννιάτικων δέντρων από πλαστικά μπουκάλια & χριστουγεννιάτικων στολιδιών από πλαστικά καπάκια, δημιουργία χριστουγεννιάτικων καρτών και διανομή τους σε όλα τα σχολεία της Ιεράπετρας, 1η Μαρτίου: κατασκευή βραχιολιού (μαρτάκι), Πάσχα: κατασκευή λαμπάδας, 1η Μαΐου: κατασκευή πρωτομαγιάτικου κάδρου, ζωγραφική: αποτυπώνω την κλιματική αλλαγή σε γνωστούς πίνακες, εσωτερικοί χώροι: ζωγραφική σε τοίχους σχολικής αίθουσας, τακτοποίηση & ταξινόμηση βιβλιοθηκών).

Οι Διευθυντές και των δυο σχολείων (κος Παπαδάκης Μιχαήλ & κος Τζαράκης Φιλοκτήτης) από την πρώτη στιγμή ήταν δίπλα μας σε ό,τι κι αν χρειαστήκαμε ως υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος. Οι συνάδελφοι βοήθησαν πολύ με την υλική και ηθική τους στήριξη. Θα πρέπει να τονιστεί σε αυτό το σημείο ότι υπήρξαν συνάδελφοι των σχολείων μας, αλλά και συνάδελφοι από άλλα σχολεία της πόλης μας οι οποίοι/ες βοήθησαν ουσιαστικά και ανιδιοτελώς σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος αν και δεν συμμετείχαν τυπικά σε αυτό. Επιπλέον, οι μαθητές που δεν συμμετείχαν στο πρόγραμμα έδειξαν σεβασμό και θαυμασμό για τα έργα των μελών της ΠΟΜΙ. Όλοι οι ανωτέρω έδειξαν ενθουσιασμένοι και ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα των δράσεων αλλά και με το τελικό αποτέλεσμα και με τις αλλαγές που έγιναν στους σχολικούς χώρους των δυο Γυμνασίων. Η τοπική κοινότητα αγκάλιασε την ΠΟΜΙ καθώς μάθαινε για τις δράσεις μέσω της Διασχολικής Εφημερίδας «Γυρνά-με τη Σελίδα», των τοπικών ΜΜΕ, αλλά και της άμεσης επαφής των μαθητών/μελών με τους συντοπίτες τους.

Του χρόνου θα μας βρείτε πάλι έξω…στις αυλές των σχολείων μας…!!

Με εκτίμηση,

Κοντού Μαρία (1ο Γυμνάσιο)

Βαφειάδου Ιωάννα, Βογιατζή Μαρία-Ελένη, Γιούρη Αικατερίνη, Καβαλάκη Μαίρη (2ο Γυμνάσιο)

hxonews

Γυρνά-ΜΕ τη σελίδα

Η εφημερίδα των τριών Γυμνασίων της Ιεράπετρας

Το σχολικό έτος 2022-2023 η εφημερίδα «Γύρνα τη Σελίδα» του 2ου Γυμνασίου Ιεράπετρας μετατράπηκε σε διασχολική (των τριών Γυμνασίων της Ιεράπετρας) με τον τίτλο «Γυρνά-ΜΕ τη σελίδα». Από τον Οκτώβριο του 2022 μέχρι τον Ιούνιο του 2023 καταφέραμε να δημοσιεύσουμε 3 τεύχη (το πρώτο αφιερωμένο στο 3ο Γυμνάσιο, το δεύτερο στο 2ο, το τρίτο στο 1ο). Οι μαθητές/τριες και από τα τρία Γυμνάσια αγκάλιασαν τη δράση αυτή και είδαν την εφημερίδα ως μέσο αφενός να εκφραστούν, να παρουσιάσουν τις απόψεις και τα σχολικά τους projects και αφετέρου να συνεργαστούν και να συν-δημιουργήσουν! Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Διευθυντές & οι εκπαιδευτικοί και των τριών Γυμνασίων προώθησαν τη δράση αυτή & βοήθησαν με όποιο τρόπο μπορούσαν στην ομαλή διεξαγωγή της.

Οι στήλες και τα περιεχόμενα της εφημερίδας μας ήταν τα εξής:

α) Αφιέρωμα σε ένα Γυμνάσιο – η ζωή στο Γυμνάσιο, ιστορική αναδρομή στην Ιστορία του (1ου, 2ου ή 3ου Γυμνασίου)

β) Διδάσκοντας: project με αφορμή ένα συγκεκριμένο μάθημα

γ) Τιμώντας: σχολικές γιορτές για τις επετείους, άρθρα για σημαντικά γεγονότα ή αξίες

δ) Περιβάλλον: συζητήσεις και εργασίες σχετικές με το περιβάλλον

ε) Συζητώντας: άρθρα με απόψεις & προβληματισμούς, συνεντεύξεις

στ) Ταξιδεύοντας: ταξίδια με το νου, εκδρομές, παρουσιάσεις χωρών

ζ) Χτίζοντας αξίες: συζητήσεις περί αξιών, εννοιών, δικαιωμάτων

η) Πληροφορική-Τεχνολογία: άρθρα και/ή project σχετικά με την Πληροφορική ή την Τεχνολογία

θ) Διασκεδάζοντας: σταυρόλεξα, αινίγματα, διαγράμματα, κουίζ

ι) Δράσεις: δράσεις των σχολείων, αλλά και διασχολικές (με συνεργασία των Γυμνασίων)

Μέσω της εφημερίδας αναπτύχθηκαν δεξιότητες των μαθητών/τριών που αφορούσαν στην επικοινωνία, συνεργασία, ελεύθερη έκφραση, κριτική σκέψη, επεξεργασία πληροφοριών. Επιπρόσθετα, προβλήθηκαν στην κοινωνία οι καλές εκπαιδευτικές πρακτικές που ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων και το γενικότερο έργο των σχολείων. Ενισχύθηκε η συνεργασία και η επικοινωνία μεταξύ σχολείου, μαθητών, γονέων και τοπικής κοινότητας μέσω κοινών δράσεων. Τα τρία σχολεία μέσω της εφημερίδας, αυτού του εργαλείου μη-τυπικής μάθησης, έδειξαν την εξωστρέφειά τους και τη δραστήρια πλευρά τους.

Με τη στήριξη των μαθητών/τριών, συναδέλφων, γονέων, τοπικών ΜΜΕ και της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας θα συνεχίσουμε αυτή τη δράση και την επόμενη χρονιά!

Θερμές ευχές από όλους μας για να υπέροχο Καλοκαίρι!

Με εκτίμηση,

Κοντού Μαρία (1ο Γυμνάσιο)

Βογιατζή Μαρία-Ελένη (2ο Γυμνάσιο)

Ζαχαριουδάκη Μαρία (3ο Γυμνάσιο)