Μ. Άρχων: Υπέρ και κατά του νέου συστήματος εισαγωγής σε σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

15.03.2019 10:28

Ποιος ο ρόλος του απολυτηρίου στη Γ΄Λυκείου

Τα υπέρ και τα κατά του νέου συστήματος εισαγωγής σε σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σχολιάζει μιλώντας στον Ηχώ 99,8 ο κ. Μάρκος Άρχων, Φυσικός. Βασικά σημεία αλλαγών είναι ότι  το νέο σύστημα αποσυνδέει το απολυτήριο απο τις πανελλαδικές εξετάσεις και δεν θα μετράει κανένα ποσοστό του για την εισαγωγή στις Σχολές υψηλής ζήτησης. Επίσης τον ερχόμενο Οκτώβριο οι μαθητές της  τότε Γ΄ Λυκείου θα πρέπει να συμπληρώσουν ένα πρώτο μηχανογραφικό δελτίο  όπου οι μαθητές θα δηλώσουν μια αρχική λίστα με τις δέκα σχολές της πρώτης τους προτίμησης  για να διαχωριστούν και να κατηγοριοποιηθούν όλες οι Σχολές της χώρας σε αυτές που για να εισαχθούν θα πρέπει να δώσουν πανελλαδικές και σε εκείνες που θα μπορούν να εισαχθούν μόνο με το απολυτήριο Λυκείου. Θα διδάσκονται τα μαθήματα Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας (6 ώρες), Θρησκευτικά (1 ώρα), Φυσική Αγωγή (2 ώρες) και ένα μάθημα επιλογής (2 ώρες) γίνονται υποχρεωτικά για όλους. Στην Γ Λυκείου η κάθε Ομάδα προσανατολισμού θα περιλαμβάνει μόνο μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά. Επιπλέον στα  μαθήματα προσανατολισμού αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας υπάρχει και σχετική αύξηση της ύλης. Το νέο σύστημα προτείνει τέσσερις Ομάδες Προσανατολισμού, κάθε μία σε απόλυτη αντιστοίχιση με ένα επιστημονικό πεδίο. Αυτό που καταργείται είναι η δυνατότητα με ένα μάθημα Γενικής Παιδείας να ανοίγει η πρόσβαση σε άλλο επιστημονικό πεδίο. Με το νέο σύστημα οι μαθητές θα εξεταστούν στα ίδια ακριβως μαθήματα τόσο για το απολυτήριο όσο και για τις πανελλαδικές. Σε ότι αφορά στις ενδοσχολικές εξετάσεις για το Απολυτήριο, τα σχολεία θα χωριστούν σε ομάδες, ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Τα θέματα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα προετοιμάζονται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά ομάδα και το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει μετά από κλήρωση ομάδας θεμάτων μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος. Ο κ. Άρχων σχολίασε ότι ένα σημαντικό θέμα είναι η κατάργηση του μαθήματος των Λατινικών στο πεδίο των ανθρωπιστικών σπουδών κάτι που πιθανότατα θα  επηρεάσει αρνητικά τους μαθητές όταν θα κληθούν να το παρακολουθήσουν ως φοιτητές. Όσο για την αύξηση της ύλης δεν είναι κάτι αρνητικό αφού διευρύνεται το πλαίσιο μέσα από το οποίο θα επιλέγονται τα θέματα. Σημείωσε τέλος ότι σίγουρα θα χρειαστεί μελέτη το νέο σύστημα και ειδικά από τους μαθητές που φοιτούν τώρα στη Β΄Λυκείου ώστε να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι για τις αλλαγές.
 
Ακολουθεί συνέντευξη κ. Άρχων: