Μυστήριο με το τουρκικό πλοίο που ερχόταν από τη Λιβύη

13.02.2018 13:53

Εξέπεμψε SOS, αλλά ζήτησε συγκεκριμένο ρυμουλκό και «ύποπτο» Έλληνα ναυτικό πράκτορα

Μυστήριο καλύπτει τον εντοπισμό, προ τεσσάρων ημερών, από τις υπηρεσίες του Λιμενικού στην Κρήτη φορτηγού πλοίου που ήταν κενό φορτίου, προερχόταν από το λιμάνι Μιζουράτα της Λιβύης και έπλεε στα ανοικτά της Κισσάμου.
 
Το πλοίο χρειάστηκε επείγουσα βοήθεια το βράδυ του Σαββάτου (9/2), και οι Λιμενικές Αρχές Χανίων και Κισσάμου ενημερώθηκαν από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., για μηχανική βλάβη του Φ/Γ πλοίου "SKYLARK" σημαίας PALAU, με 07 αλλοδαπούς επιβαίνοντες.
 
Στην περιοχή έσπευσε το Ρ/Κ «ΧΡΗΣΤΟΣ XXV» Ν.Π. 10998 το οποίο ξεκίνησε την ρυμούλκηση του Φ/Γ πλοίου με προορισμό το λιμάνι του Κισσάμου, όπου στη συνέχεια κατέπλευσε ασφαλώς. Το πλοίο είχε αποπλεύσει άφορτο από λιμένα Μιζουράτα Λιβύης με προορισμό το λιμάνι Τούζλα Τουρκίας.
 
Από τη Λιμενική Αρχή Κισσάμου απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης και προσκόμισης βεβαιωτικού αξιοπλοΐας από το νηογνώμονα που το παρακολουθεί.
 
Σύμφωνα με πληροφορίες το πλοίο αυτό, τουρκικής ιδιοκτησίας, με σημαία Palau (νησιών του Ειρηνικού Ωκεανού), βρισκόταν υπό επιτήρηση αρκετές φορές – την τελευταία διετία – από ξένες κι ελληνικές λιμενικές αρχές για ενδεχόμενο λαθρεμπόριο.
 
Το εν λόγω φορτηγό φέρεται  εξέπεμψε αιφνιδιαστικά SOS με επίκληση πρόβλημα που είχε στην άγκυρα. Ομως εκείνο που προβλημάτισε τις λιμενικές αρχές ήταν ότι το «ύποπτο» πλοίο ζήτησε την αρωγή συγκεκριμένου ρυμουλκού από λιμάνι της Κρήτης και δήλωσε Έλληνα ναυτικό πράκτορα που έχει – σύμφωνα με στελέχη του Λιμενικού στην Αθήνα – εκκρεμή ποινική διαδικασία σε βάρος του, για ύποπτες ενέργειες.
 
Ωστόσο, δεν φέρεται να υπήρξε έλεγχος στο πλοίο ή στο ρυμουλκό σε δεύτερη φάση για τυχόν μεταφορά ύποπτων αντικειμένων στην διάρκεια της εκπομπής του σήματος κινδύνου. Πάντως εξακολουθεί να υπάρχει ενδιαφέρον για τις επιλογές του πληρώματός του σε σχέση με την βοήθεια που θα τους προσφερόταν. Οι έλληνες ιδιώτες ωστόσο μιλούν για «απολύτως νόμιμες διαδικασίες».
 
Σημειώνεται ότι και σε άλλες δυο τρεις περιπτώσεις έχουν εντοπισθεί στην Κρήτη περιστατικά μεταφοράς όπλων κι εκρηκτικών κυρίως μεταξύ Λιβύης και Τουρκίας.
 
Η πιο ενδεικτική περίπτωση είναι αυτή τα ξημερώματα της 1ης Σεπτεμβρίου 2015 όταν άνδρες του Λιμενικού είχαν πραγματοποιήσει ρεσάλτο στο φορτηγό πλοίο «Haddad 1», περίπου 20 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Ιεράπετρας, οπότε και είχαν βρεθεί δύο κοντέινερ με μισό εκατομμύριο σφαίρες διαμετρήματος 9 χιλιοστών και πάνω από 4.800 τουρκικής κατασκευής καραμπίνες.
 
Στον δικαστικό φάκελο που σχηματίσθηκε υπήρχαν αναφορές για παράνομο εφοδιασμό με όπλα και πυρομαχικά της οργάνωσης «Libya Dawn», η οποία ήλεγχε την περιοχή της Μιζουράτα της Λιβύης και δεν ανήκε μεταξύ των αναγνωρισμένων από τη διεθνή κοινότητα και τις Αρχές της Τρίπολης ένοπλες ομάδες. Τα επτά μέλη του πληρώματος, (από Συρία, Λίβανο κλπ) και Ινδοί τον Μάρτιο του 2017 καταδικάστηκαν πρωτοδίκως σε κάθειρξη 15 ετών.
 
Ωστόσο σε δίκη που πραγματοποιήθηκε προ μερικών ημερών στον Πειραιά, σε δεύτερο βαθμό, τα μέλη του πληρώματος – εκπροσωπούνταν νομικά από τον δικηγόρο του επινείου κ Ιωάννη Γλύκα – απηλλάγησαν. Επιπλέον η ποινή του πλοίαρχου μειώθηκε στα 13 χρόνια. Ο κ Γλύκας αναφέρθηκε σε μια απολύτως αιτιολογημένη απόφαση, αφού στη διάρκεια του δικαστηρίου αναδείχθηκε ότι οι ναυτικοί δεν γνώριζαν οτιδήποτε για το παράνομο φορτίο.
 
 
 
 
Πηγή: neakriti.gr, tovima.gr