Σπριντ για να σωθεί ο τουρισμός: Η ελληνική πρόταση στην ΕΕ - Το σχέδιο για ξενοδοχεία, πτήσεις και ΦΠΑ

11:52 π.μ. - Τρίτη, 12 Μαΐου 2020
11:05 π.μ. - Τρί, 12/52/2020
Image: Σπριντ για να σωθεί ο τουρισμός: Η ελληνική πρόταση στην ΕΕ - Το σχέδιο για ξενοδοχεία, πτήσεις και ΦΠΑ

Τα 8 δισ. ευρώ είναι το «ταβάνι» για τα έσοδα του ελληνικού τουρισμού τη φετινή χρονιά, περίπου 10 δισ. ευρώ λιγότερα σε σχέση με το 2020

«Σκληρό παζάρι» έχει ξεκινήσει αυτή την περίοδο προκειμένου τα μέτρα για τον τουρισμό που θα υιοθετηθούν να έχουν τη μεγαλύτερη δυνατή διεισδυτικότητα στην αγορά.

Οι επόμενες ημέρες θεωρούνται κρίσιμες για τον τουρισμό καθώς αναμένεται να καθοριστούν τα πλαίσια για τις πτήσεις και τα ξενοδοχεία.

Η κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει τις αποφάσεις για τη λειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων της μέχρι την Παρασκευή, ενόψει και της επαναλειτουργίας των ξενοδοχείων δωδεκάμηνης λειτουργίας την 1η Ιουνίου.

Στα 8 δισ. τα έσοδα στον τουρισμό

Τα 8 δισ. ευρώ είναι το «ταβάνι» για τα έσοδα του ελληνικού τουρισμού τη φετινή χρονιά, περίπου 10 δισ. ευρώ λιγότερα σε σχέση με το 2020.

Την επισήμανση αυτή έκανε ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση της ΟΝΝΕΔ, δίνοντας το στίγμα των στόχων για τη φετινή περίοδο.

hxonews

Το πρώτο μεγάλο στοίχημα για τους επιχειρηματίες του Τουρισμού είναι να σωθεί ο Ιούλιος ή έστω μέρος του, να καταφέρουν να λειτουργήσουν τα ξενοδοχεία και να ανοίξουν οι βασικοί τουριστικοί προορισμοί.

Για να μπορέσει εντούτοις η σεζόν να ξεκινήσει τον Ιούλιο, υπάρχουν πολλές προϋποθέσεις, σύμφωνα με την αγορά, όπως:

– Να συμφωνηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα και αυτά να είναι ρεαλιστικά.

– Να υπάρχει χρόνος για την προετοιμασία των τουριστικών επιχειρήσεων για τη συμμόρφωση στους νέους κανόνες, ενώ θα πρέπει να σταθμιστεί και το επιπλέον κόστος.

– Να ξεκινήσουν οι αεροπορικές συνδέσεις και οι πτήσεις τσάρτερ.

– Να υπάρξουν νέες κρατήσεις και ένα ελάχιστο «πλαφόν» στις πληρότητες των ξενοδοχείων.

Υπενθυμίζεται πως η χώρας μας δεσμεύεται απολύτως ως προς τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα ισχύσουν, τα οποία συνέταξε η κυβέρνηση σε συνεργασία με την Επιτροπή Λοιμωξιολόγων του ΕΟΔΥ.

Η ελληνική πρόταση στην ΕΕ

Πιέσεις για μια πολύ γρήγορη επιστροφή στην ελεύθερη κυκλοφορία των πολιτών στην Ευρώπη ασκεί η Αθήνα με non-paper που έχει στείλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σύμφωνα με τον ιστότοπο Politico.

Ωστόσο, η Αθήνα δεν υποστηρίζει το πλήρες άνοιγμα των συνόρων για οποιονδήποτε.

Η αποκατάσταση της ελεύθερης κυκλοφορίας στην Ευρώπη βρίσκεται στην ατζέντα του Κολεγίου των Επιτρόπων για την Τετάρτη και σε αυτή περιλαμβάνεται μια «σταδιακή διαδικασία».

Μάλιστα, η αποκατάσταση της ελεύθερης κυκλοφορίας είναι ένα βήμα από τα πέντε που προτείνει η Επιτροπή για να δώσει στον κόσμο κάποια ελπίδα για τους καλοκαιρινούς μήνες.

«Στόχος μας είναι να εργαστούμε για να επιτραπούν ξανά τα ταξίδια μεταξύ των χωρών της ΕΕ έως τις 15 Ιουνίου, όπου είναι δυνατόν», αναφέρει ελληνικό έγγραφο, το οποίο υποβλήθηκε στην Επιτροπή τη Δευτέρα και περιήλθε στην κατοχή του Politico.

hxonews

Μάλιστα η Αθήνα θέλει «δίκαιη μεταχείριση» όλων των πιθανών ταξιδιωτών για να αποτρέψει «οποιαδήποτε μεροληπτική στάση σε ό,τι αφορά την υπηκοότητα» στα πρωτόκολλα ταξιδιού.

«Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε τον κατακερματισμό της Ενιαίας Αγοράς στην περίπτωση των τουριστικών υπηρεσιών», λέει το έγγραφο, ζητώντας να επιτρέπεται στους ανθρώπους να ταξιδεύουν… και στη συνέχεια να επιστρέφουν γρήγορα και εύκολα στο σπίτι: Δεν πρέπει να υπάρχει «καραντίνα ή άλλες δυσανάλογες ή ανασταλτικές απαιτήσεις κατά την επιστροφή».

Και όπου το προαναφερθέν σχέδιο της Επιτροπής είναι μάλλον άνευ λεπτομέρειας, η Αθήνα απαιτεί «κοινή κατανόηση» σε επίπεδο ΕΕ ότι όλοι οι ταξιδιώτες πρέπει να υποβάλλονται σε τεστ είτε για τον κοροναϊό είτε για αντισώματα τρεις ημέρες πριν κάνουν ένα ταξίδι. Λέει επίσης ότι εναλλακτικά, δεν θα απαιτηθούν τεστ «για ταξίδια μεταξύ περιοχών… που έχουν δείξει ξεκάθαρα και σταθερά στοιχεία ότι η κατάσταση σε ό,τι αφορά τον κοροναϊό είναι υπό έλεγχο».

Υπάρχει όμως και ένα ακόμη συγκεκριμένο αίτημα από μια χώρα με νησιά που δεν είναι προσβάσιμα οδικώς. «Δεν μπορεί να υπάρξει διάκριση ή διαφοροποίηση σε ό,τι αφορά τα μέσα ταξιδιού», λέει η Αθήνα.

«Οι οδικές, αεροπορικές, θαλάσσιες αλλά και οι μετακινήσεις με τρένο θα πρέπει να εκκινήσουν ταυτόχρονα και με ανάλογα πρωτόκολλα. Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε σε πιο απομακρυσμένες χώρες-μέλη της Ένωσης μας να μείνουν πίσω.

«Έτσι, στα αεροπλάνα, “όλα τα καθίσματα” πρέπει να γεμίσουν, λέει το έγγραφο, καθώς οι κενές ενδιάμεσες θέσεις δεν θα συνέφεραν οικονομικά ενώ τα οφέλη για την υγεία θα ήταν αμφισβητήσιμα.

Και φορο-πακέτο στήριξης του τουρισμού

Στο τραπέζι του υπουργείου Οικονομικών βρίσκονται οι εξής προτάσεις:

Μείωση του ΦΠΑ στον κλάδο της εστίασης. Η κυβέρνηση εμφανίζεται αποφασισμένη να προχωρήσει στη στήριξη του συγκεκριμένου κλάδου καθώς σε επίπεδο τζίρου αποτελεί τη μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας.

-Μείωση του ΦΠΑ στον τουρισμό. Αυτό που εξετάζεται σοβαρά από το υπουργείο Οικονομικών είναι να υπαχθούν εκτάκτως για την καλοκαιρινή περίοδο οι διανυκτερεύσεις στον υπερμειωμένο συντελεστή 6% από 13% που είναι σήμερα.

-Μείωση ή και προσωρινή αναστολή του τέλους διαμονής στα ξενοδοχεία. Το τέλος διαμονής κυμαίνεται από 0,5 ευρώ έως και 4 ευρώ ανά άτομο και ανά διανυκτέρευση ανάλογα με τον αριθμό των αστεριών του τουριστικού καταλύματος.

-Προσωρινή μείωση του συντελεστή ΦΠΑ για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προκειμένου να στηριχθεί κατά κύριο λόγο ο εσωτερικός τουρισμός. Η πρόταση που εξετάζεται από το υπουργείο Οικονομικών προβλέπει τη μείωση του συντελεστή από το 24% στο 13% για τους μήνες της τουριστικής σεζόν.

hxonews

-Μείωση του συντελεστή ΦΠΑ και στις αεροπορικές μεταφορές. Σήμερα τα αεροπορικά εισιτήρια που εκδίδονται εγχώρια υπάγονται σε συντελεστή ΦΠΑ 24% και μελετάται η μείωσή τους στο 13%.

-Παροχή οικονομικών κινήτρων για την ανακαίνιση και αναβάθμιση ξενοδοχειακών μονάδων οι οποίες δεν πρόκειται να λειτουργήσουν φέτος λόγω της κρίσης ή θα λειτουργήσουν μερικώς.

in.gr