Λαϊκή Συσπείρωση: Η υγεία και η Παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό

7:54 π.μ. - Παρασκευή, 11 Σεπτεμβρίου 2020
07:09 π.μ. - Παρ, 11/54/2020
Image: Λαϊκή Συσπείρωση: Η υγεία και η Παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό

Πάνω από την ατομική ευθύνη του καθενός, είναι οι υποχρεώσεις του κράτους

ΟΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Η υγεία και η Παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό.

Πάνω από την ατομική ευθύνη του καθενός, είναι οι υποχρεώσεις του κράτους

Οι δημοτικοί και περιφερειακοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης απαιτούμε από τους δήμους και την περιφέρεια Κρήτης να αναλάβουν το μερίδιο της ευθύνης που τους αναλογεί και να πάρουν τις αναγκαίες πρωτοβουλίες για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.

Να αποδεχτούν και να υλοποιήσουν τα αιτήματα που διατυπώνουν η Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων Κρήτης και οι φορείς των εκπαιδευτικών γι’ αυτό το ζήτημα.

Οι δήμοι:

Να ελέγξουν τα κενά σε εκπαιδευτικούς σε όλες τις βαθμίδες, με στόχο να καλυφτούν όλα πριν το πρώτο κουδούνι. Να ελέγξουν τον αριθμό μαθητών ανά τάξη, για να βεβαιωθούν ότι κανένα τμήμα δεν έχει πάνω από 15 μαθητές.

Άμεση αξιοποίηση όλων των καθαριστών – καθαριστριών των σχολείων χωρίς όρους και προϋποθέσεις, με αύξηση των ωρών μερικής απασχόλησης (όπου χρειάζεται), πληρωμή της υπερωριακής απασχόλησης, σεβασμό του ωραρίου και των δικαιωμάτων τους.

Για τους διαγωνισμούς πρόσληψης καθαριστριών Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου (ΙΔΟΧ) που είναι σε εξέλιξη: να προβλεφτούν και να (απαιτηθεί από την κυβέρνηση) καλυφτούν ΟΛΕΣ οι επιπλέον θέσεις που απαιτούνται, με εργαζόμενες πλήρους ωραρίου, για να υπάρχει καθαριότητα και στη διάρκεια του σχολικού ωραρίου και μετά το σχόλασμα.

Να προμηθευτούν και να μοιράσουν άμεσα στα σχολεία μέσα προστασίας (π.χ. μάσκες, αλκοολούχα διαλύματα, είδη καθαρισμού, αντισηπτικά)

Να αποκαταστήσουν επαφή, να ενημερωθούν για τα προβλήματα των Μονάδων Πρωτοβάθμιας Υγείας σε κάθε δήμο και να φροντίσουν για τη διασύνδεσή τους με τα σχολεία.

Να εξασφαλίσουν διενέργεια δωρεάν μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, για άμεση παρέμβαση όπου χρειαστεί, ώστε να ελέγχεται η διάδοση του ιού.

Να προχωρήσουν σε έλεγχο και καταγραφή όλων των προβλημάτων και ελλείψεων σε όλα τα σχολικά κτίρια, στον απαραίτητο αντισεισμικό έλεγχο, στην αποτύπωση των αναγκών για την ανέγερση νέων κτιρίων (σύγχρονων, ασφαλών, λειτουργικών), καθώς και του βαθμού ωρίμανσης των μελετών, όπου υπάρχουν. Ειδικά να ελεγχθεί η επάρκεια σε τουαλέτες που σε πολλά κτίρια αναλογούν σήμερα μία σε κάθε 50 μαθητές! Να καταλήξουν άμεσα σε πρόγραμμα σχολικής στέγης κατά δήμο και σε χρονοδιάγραμμα δράσεων για την υλοποίησή του.

Ειδικά για τη δίχρονη προσχολική αγωγή, να εξασφαλιστεί άμεσα, σε όλους τους δήμους, ο αναγκαίος αριθμός αιθουσών για να φοιτήσουν ΟΛΑ τα νήπια, από φέτος. Εν ανάγκη να παραχωρηθούν άλλοι δημοτικοί και δημόσιοι χώροι.

Υλοποίηση πλάνου άμεσων αναγκαίων ενοικιάσεων κατάλληλων χώρων και αξιοποίηση των αιθουσών σχολείων που έχουν καταργηθεί, για την κάλυψη των επειγουσών αναγκών σχολικής στέγης.

Παρεμβάσεις για δωρεάν και ουσιαστική δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των μαθητών και των νεολαίων γενικότερα, δωρεάν αθλητικά και πολιτιστικά προγράμματα στα σχολεία για όλα τα παιδιά, με βάση τις τεράστιες δυσκολίες των γονέων των λαϊκών οικογενειών να ανταποκριθούν στο βαρύ κόστος των εξωσχολικών δραστηριοτήτων.

Τη διασφάλιση του θεσμού των ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ-ΜΕΑ στους Δήμους όλης της χώρας, τη στήριξη του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα τους μέσα από τη γενναία χρηματοδότησή τους από το κράτος, η οποία σήμερα σε μεγάλο μέρος και ποικιλοτρόπως καταλήγει στους ιδιώτες. Να μη μείνει κανένα παιδί εκτός αυτών των δομών.

Χρειάζεται να στηριχτούν ολόπλευρα οι λαϊκές οικογένειες , από τις συνέπειες της πανδημίας (απολύσεις, μειωμένο εισόδημα). Μείωση ή κατάργηση τελών, κατάργηση τροφείων.

Η Περιφέρεια:

Να εξασφαλίσει άμεσα τον απαραίτητο αριθμό λεωφορείων και άλλων μέσων, με αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής μετάβαση του κάθε μαθητή από και προς το σχολείο, χωρίς συνωστισμό. Η μεταφορά των μαθητών να είναι δημόσια και δωρεάν, με ευθύνη ενός ενιαίου κρατικού φορέα.

Ο περιφερειάρχης ως διατάκτης της κυβέρνησης στο ΠΔΕ, μπορεί να προτείνει ένταξη στο ΠΔΕ διάφορων έργων, που ανήκουν στην ευθύνη του κράτους, όπως ο έλεγχος και η θωράκιση των σχολικών κτιρίων. Μπορεί επίσης να προτείνει και την ωρίμανση των προαπαιτούμενων μελετών, ώστε να σταματήσει να χρησιμοποιείται η έλλειψή τους ως άλλοθι για τη μη χρηματοδότηση αναγκαίων έργων σχολικής στέγης.

Να συζητηθεί το ζήτημα της σχολικής στέγης ως ξεχωριστό θέμα στο περιφερειακό συμβούλιο, με την παρουσία φορέων του γονικού και εκπαιδευτικού κινήματος, όπως έχει ζητήσει η Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων Κρήτης από την αρχή της προηγούμενης σχολικής χρονιάς.

Δήμοι και περιφέρεια να ορθώσουν επιτέλους ανάστημα και να διεκδικήσουν από την κυβέρνηση :

Άμεση κάλυψη όλων των αναγκών σε προσωπικό των σχολείων. Κανένα τμήμα να μην έχει πάνω από 15 μαθητές. Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. Άμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, των καθαριστών – καθαριστριών χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

Να καλύψουν σε όλα τα σχολεία τις θέσεις για σχολιάτρους, νοσηλευτικό προσωπικό, επιστάτες και προσωπικό φύλαξης.

Για τους διαγωνισμούς πρόσληψης καθαριστριών Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου (ΙΔΟΧ) που είναι σε εξέλιξη: Να γίνουν πλήρους απασχόλησης όλες οι θέσεις μερικής απασχόλησης, με πρόβλεψη όλων των επιπλέον θέσεων, με ευθύνη της κυβέρνησης και χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Να καλυφτεί πλήρως η μισθοδοσία των καθαριστριών από την κυβέρνηση. Να αποσυρθεί το άρθρο 5 της ΠΝΠ (ΦΕΚ Τεύχος A’ 161/22.08.2020) που προβλέπει ένα μέρος της μισθοδοσίας να το πληρώνουν από ίδιους πόρους οι δήμοι και αυτοί να το μεταφέρουν στην τσέπη του δημότη με αυξήσεις των τελών.

Για την προμήθεια των μέσων προστασίας, να δοθεί έκτακτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Άμεση αντιμετώπιση των ελλείψεων στις Μονάδες Πρωτοβάθμιας Υγείας σε κάθε δήμο.

Να εξασφαλίσει τη δωρεάν διενέργεια μαζικών τεστ.

Να αποδοθούν στους δήμους από το κράτος όλοι οι πόροι που παρακρατά παράνομα για πολλά χρόνια και να αυξηθεί η χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, χωρίς Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να αντιμετωπιστεί το κτιριακό πρόβλημα των σχολείων, είτε για τη συντήρηση ή για την ανέγερση νέων κτιρίων.

Να ανασυσταθεί ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων ως δημόσιος φορέας και να σταματήσει να (υπο)λειτουργεί η εταιρεία «Κτιριακές υποδομές» ως Ανώνυμη Εταιρεία. Στο δημόσιο φορέα να εξασφαλιστεί η αναγκαία στελέχωση, εξοπλισμός, χρηματοδότηση και θεσμική κατοχύρωση του ρόλου του, ώστε να ανταποκριθεί στην ανάγκη κατασκευής δημόσιων σύγχρονων και ασφαλών σχολείων, ή και άλλων δημοσίων κτιρίων, χωρίς επί πλέον επιβάρυνση των δήμων και των δημοτών.

Ειδικά για τη δίχρονη προσχολική αγωγή, η κυβέρνηση οφείλει να συντάξει και να χρηματοδοτήσει πρόγραμμα κατασκευής εκατοντάδων μόνιμων αιθουσών σε όλη τη χώρα και όχι προκάτ λυόμενων στις αυλές των υπαρχόντων σχολείων.

_______________

Οι ευθύνες κυβέρνησης, περιφέρειας, δήμων, που συναποτελούν το κράτος, είναι ενιαίες.

Ενιαίες είναι και οι ευθύνες όλων των πολιτικών δυνάμεων που έχουν σήμερα την πλειοψηφία σε αυτά τα όργανα και έχουν φέρει το δημόσιο σύστημα υγείας και παιδείας σε σημείο να μη μπορούν να ανταποκριθούν στοιχειωδώς στις λαϊκές ανάγκες.

Να σταματήσουν να παίζουν το παιχνίδι του «αναρμόδιου» ρίχνοντας τις ευθύνες ο ένας στον άλλο και δίνοντας προτεραιότητα στην εξασφάλιση των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου, που κερδοσκοπεί εν μέσω πανδημίας.

Το κεφάλαιο να πληρώσει. Ο λαός δεν μπορεί να πληρώνει άλλο.

Άμεσα μέτρα ενίσχυσης στο δημόσιο σύστημα υγείας, παιδείας, ανακούφισης των εργαζομένων από την οικονομική κρίση.

Οι σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης