Τμήματα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στο Φροντιστήριο Πουκαμισάς στην Ιεράπετρα!

01.12.2017 07:21

Με την Εκπαιδευτική Ρομποτική οι μαθητές μετατρέπονται σε δημιουργούς, εξερευνητές, μηχανικούς, εφευρέτες!!!

H Διεύθυνση του Φροντιστηρίου Πουκαμισάς στην Ιεράπετρα είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει τη δημιουργία τμημάτων Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, τα οποία θα αρχίσουν να λειτουργούν από τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου και για όλη τη σχολική χρονιά!
 
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΡΟΜΠΟΤ;
 
Ρομπότ είναι μία κατασκευή που εκτελεί προγραμματισμένες εργασίες παρόμοιες με αυτές που εκτελεί ένας άνθρωπος. Δηλαδή ένα ρομπότ μπορεί να δρα αυτόνομα κάτω από τον έλεγχο ενός προγράμματος (software) χρησιμοποιώντας αισθητήρες και μηχανικά μέρη για να επιτύχει το σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκε. Τα ρομπότ μπορούν για παράδειγμα να χρησιμοποιηθούν για να εκτελέσουν εργασίες οι οποίες είτε είναι δύσκολες ή επικίνδυνες για να γίνουν απευθείας από τον άνθρωπο. Σε άλλες περιπτώσεις χρησιμοποιούνται για να εκτελέσουν εργασίες ταχύτερα ή φθηνότερα απ΄ότι ο άνθρωπος. Χρησιμοποιούνται επίσης στο χώρο της Ιατρικής για να εκτελέσουν λεπτές χειρουργικές επεμβάσεις αλλά και σε άλλες πάρα πολλές εφαρμογές( Τεχνητή Νοημοσύνη, Βιομηχανικά ρομπότ, κτλ).
 
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΙ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ;
 
Η ρομποτική είναι η επιστήμη που ασχολείται με τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τις εφαρμογές των ρομπότ. Η Εκπαιδευτική Ρομποτική αποτελεί το μαθησιακό περιβάλλον μέσα στο οποίο οι μαθητές, συνδυάζοντας την πληροφορική και τις νέες τεχνολογίες, μαθαίνουν να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν δημιουργίες με χαρακτηριστικά παρόμοια με αυτά του ανθρώπου ή ενός ζώου, αλλά και μικρές ευκολόχρηστες μηχανές. Δηλαδή μαθαίνουν να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν ρομπότ!  Όλα αυτά γίνονται με διασκεδαστικό και ευφάνταστο τρόπο, μέσα από προσεκτικά μελετημένες δραστηριότητες.
 
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ;
 
Τα παιδιά σήμερα είναι δέκτες μεγάλου όγκου πληροφοριών και γνώσεων, τις οποίες καλούνται να τις αφομοιώσουν και να τις μάθουν, αλλά σπάνια έχουν τη δυνατότητα να τις χρησιμοποιήσουν κάπου πρακτικά, ή έστω να δουν την εφαρμογή τους στην πράξη. Αυτό έχει ως συνέπεια τα παιδιά να γίνονται πολύ καλοί <<θεωρητικοί>> της τεχνολογίας, ή να <<παπαγαλίζουν>> τα μαθήματα απορρίπτοντας την επιστήμη ως <<άχρηστη>>, γιατί θεωρούν πως δε θα τους χρησιμεύσει στην πραγματική τους ζωή. Έτσι κλασικές επιστήμες όπως για παράδειγμα η Φυσική, τα Μαθηματικά και η Πληροφορική παύουν να έχουν νόημα για τα παιδιά γιατί δεν αντιλαμβάνονται που μπορούν να τους χρησιμεύσουν στην καθημερινή τους ζωή.

 
Μπαίνοντας τα παιδιά στον κόσμο της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής:
 
  • Αποκτούν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων με δομημένο και αποτελεσματικό τρόπο. Παράδειγμα: Πως θα μπορούσαμε να φτιάξουμε ένα ρομπότ, το οποίο να μετακινεί βαριά αντικείμενα και να είναι εύχρηστο από ανθρώπους με κινητικά προβλήματα; Τα παιδιά αναπτύσσουν διάφορους τρόπους σχεδιασμού ενός απλού σχετικά ρομπότ, το οποίο θα μπορούν να το εξελίξουν αργότερα και να φτάσουν στον τελικό στόχο.
  • Μαθαίνουν να συνεργάζονται για να πετυχαίνουν τους στόχους τους. Το παραπάνω πρόβλημα απαιτεί συνεργασία σε πολλά επίπεδα: Σχεδιασμό, μηχανική μελέτη, κατανόηση των φυσικών και των μαθηματικών εννοιών που οδηγούν στην επίλυση του προβλήματος, δημιουργία προγράμματος για την εκτέλεσή του κτλ. Όλα αυτά καθιστούν αναπόφευκτη τη συνεργασία ανάμεσα στα παιδιά.
  • Καλλιεργούν την αναλυτική, την συνθετική και την κριτική τους σκέψη: Τα παιδιά αφού εκπαιδευτούν στην κατασκευή ρομπότ που εκτελούν συγκεκριμένες εργασίες, καλούνται να δημιουργήσουν τα δικά τους ρομπότ (ελεύθερες κατασκευές) για την επίτευξη ενός στόχου που θα θέσουν τα ίδια.
  • Εξοικειώνονται σε σημαντικό βαθμό με τις νέες τεχνολογίες. Τα παιδιά σήμερα είναι καλοί χρήστες των νέων τεχνολογιών χωρίς όμως να μπορούν να τις κατανοήσουν. Μέσα από την Εκπαιδευτική Ρομποτική μαθαίνουν να προγραμματίζουν ρομπότ για να τα θέσουν σε λειτουργία, θέτοντας με τον τρόπο αυτό τις βάσεις για την καλύτερη κατανόηση των νέων τεχνολογιών και τη δημιουργία στο μέλλον δικών του τεχνολογικών εφαρμογών.
  • Αναπτύσσουν γνωστικές, πρακτικές και εφαρμοσμένες δεξιότητες στις θετικές επιστήμες. Τα παιδιά για να δημιουργήσουν τα δικά τους ρομπότ θα πρέπει να έρθουν αντιμέτωποι με πρακτικά προβλήματα, τα οποία θα πρέπει να λύσουν. Μέσα από αυτή τη διαδικασία οδηγούνται στο να κατανοήσουν καλύτερα έννοιες των Μαθηματικών, της Φυσικής και των άλλων Επιστημών, οι οποίες μέχρι τώρα τους ήταν <<αδιάφορες>>.
  • Αποκτούν πολυεπίπεδη μαθησιακή οργάνωση και εφοδιάζονται με γνώσεις και ικανότητες που θα τους είναι χρήσιμες τόσο στην καθημερινότητα τους ( εντός και εκτός σχολείου) όσο και στο μέλλον τους. Μέσα από την Εκπαιδευτική Ρομποτική αναπτύσσονται ταλέντα όχι μόνο στις θετικές επιστήμες αλλά και στις θεωρητικές. Τα παιδιά μετά από κάθε μάθημα μαθαίνουν να γράφουν μια αναφορά για την κατασκευή που έφτιαξαν και στη συνέχεια καλούνται να παρουσιάσουν την κατασκευή στους γονείς και στους κηδεμόνες τους. Με αυτό τον τρόπο αναπτύσσονται και άλλου είδους ταλέντα που αφορούν την συγγραφή, την επικοινωνία, τη χρήση της Γλώσσας κτλ.
Συνοψίζοντας:
 
Με την Εκπαιδευτική Ρομποτική οι μαθητές στο Φροντιστήριο μας μετατρέπονται σε δημιουργούς, εξερευνητές, μηχανικούς, εφευρέτες και αποκτούν πολύτιμες δεξιότητες και πρακτικές συνεργασίας.
 
Με εκτίμηση
 
Η Διεύθυνση του Φροντιστηρίου