Ανοικτή επιστολή μητέρας, παιδιού με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που κάθε χρόνο παλεύει για παράλληλη στήριξη στα σχολεία .

4:54 μ.μ. - Τρίτη, 29 Οκτωβρίου 2019
04:10 μ.μ. - Τρί, 29/54/2019
Image: Ανοικτή επιστολή  μητέρας, παιδιού με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που κάθε χρόνο παλεύει για  παράλληλη στήριξη στα σχολεία .

Γράφει η Μαλλιωτάκη Εύη

 
Ως μητέρα παιδιού με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και μετά το τελευταίο γεγονός που προκάλεσε τον τραυματισμό δασκάλας σε σχολείο του δήμου μας, δεν μπορώ να ανεχθώ άλλο την αδράνεια και τον ωχαδερφισμό τον υπευθύνων που πολλές φορές μεταφράζεται και σε στοχοποίηση και περιθωριοποίηση του ίδιου του μαθητή που χρίζει και δικαιούται παράλληλη στήριξη ειδικής αγωγής. 
 
 Πρώτο θέμα λοιπόν και μέλημα όλων των εμπλεκομένων πρέπει να είναι η τοποθέτησή εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής πλήρες ωραρίου χωρίς καμία περαιτέρω καθυστέρηση. Απαιτείται θα έλεγα για να επανέλθει η κανονικότητα στην τάξη αλλά κυρίως στη ζωή όλων των μαθητών του τμήματος.

Ο μαθητής που προκάλεσε το περιστατικό έχει διάγνωση από το ΚΕΣΥ για παράλληλη στήριξη πλήρες ωραρίου, την οποία δεν έλαβε ποτέ...αντιθέτως τοποθετήθηκε δασκάλα γενικής αγωγής για 10 ώρες την εβδομάδα με παταγώδη αποτυχία ως προς την εκπαιδευτική και όχι μόνο πρόοδο του μαθητή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όλα τα παιδιά του τμήματος να ζουν καθημερινά ένα Γολγοθά που δεν αρμόζει σε μαθητές. Το σχολικό περιβάλλον κρίνεται πλέον ακατάλληλο και δυστυχώς ανίκανο να διαχειριστεί μια τόσο εύθραυστη κατάσταση. 
 
Έχει στοχοποιηθεί  από τα ΜΜΕ ένας μαθητής ενώ οι υπόλοιποι ζουν σε ένα κλίμα φόβου και άγνοιας για το πως θα αντιμετωπίσουν μια τέτοια συμπεριφορά. Αποδείχτηκε περίτρανα ότι δεν είναι απλά απαραίτητη η παράλληλη στήριξη του συγκεκριμένου μαθητή αλλά και η εκπαίδευση των υπολοίπων παιδιών για να ανταπεξέλθουν στη δεδομένη πραγματικότητα.
 
Απαιτείται να λυθεί άμεσα το θέμα που έχει προκύψει με την τοποθέτηση ειδικού εκπαιδευτικού και την εμπλοκή όλων των αρμοδίων, κοινωνική λειτουργός, παιδοψυχολόγος κ.α για να μπορούν επιτέλους να στέλνουν όλοι οι γονείς τα παιδιά τους σε ένα σχολείο που καλλιεργεί το μυαλό και την ψυχή τους μόνο θετικά. Κάθε φοβικό συναίσθημα των παιδιών αλλά και των γονέων πρέπει να επουλωθεί όσο γίνεται πιο σύντομα και να γίνουν όλα εκείνα τα βήματα που απαιτούνται ώστε η σχολική κοινότητα να αγκαλιάσει αυτό το πολύπαθο τμήμα και να επαναφέρει την αρμονική συνύπαρξη αλλά και τη μαθησιακή εξέλιξη των παιδιών.

Είναι τεράστιες οι ευθύνες  των αρμοδίων που δεν έχουν  πράξει τα αυτονόητα. Για όλα αυτά που έπρεπε να έχουν γίνει χτες, τουλάχιστον ας συμβούν σήμερα και με την ευχή να αντιμετωπίζονται ισόνομα και ισότιμα οι εκπαιδευτικές ανάγκες κάθε μαθητή καλώ την ηγεσία της διεύθυνσης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Λασιθίου να καλύψει όλα τα κενά ώστε να αποφεύγονται και κυρίως να προλαμβάνονται τέτοια περιστατικά που ενισχύουν ένα κλίμα φόβου και απόρριψης των μαθητών με ιδιαιτερότητες.